Karşı cinse mesaj atmadan önce birkaç kez düşünmek lazım, çünkü "merhaba tanışabilir miyiz?" mesajı bile bir suç sayılmakta ve 3 aydan 2 yıla kadar hapis cezası var. Peki size göre karşı cinse "tanışabilir miyiz?" mesajı atmak taciz midir?
Sizce karşı cinse "tanışabilir miyiz?" mesajı atmak taciz midir?
Sorunun açıklamasında eksiklik var. Cevabımda özellikle cinsiyet yok..
Bir talep bildiren " Merhaba , tanışabilir miyiz?" cümlesi bir taciz yüklemi içermez. Asıl bundan sonrası önemli...
Evet cevabı gelirse konu son derece sosyal seviyede ve "siz " sınırında yürür, taraflar da sadece 4 5 dakika kısaca kendini tanıtır , güzel umut ve sözlerden sonra uzaklaşır. Burada bir tekrar görüşme teklifi olacağını söylemedim. Ne var ki, evet cevabına balıkla atlayıp hayatındaki başarıları , kendisini ne kadar hoş bulduğunu , falan yerde oturup konuşalım teklifli " yürüme " gayreti içine girerer karşıdakinin istemeyeceği konu yön ve yönlendirmelere girip adeta mecbur bırakmak sorudaki cezalar ile sonlanacak bir " taciz " girişimidir. Tacizin dokunmamakla da alakası yok , bakışta ısrar da aynı cezaya götürebilir.
Hayır cevabı gelirse zaten yine de teşekkür edip uzaklaşmamak , aynı mesafeyi korumak , ısrarla ve bezdirici şekilde bir randevu koparmaya çalışmak numarasını istemek veya bir şekilde ele geçirmek ya da başka bir şekilde güncel varlığı olmaya çalışmak , ilk açıklamaya göre daha kısa yoldan direk tacizdir. Bundaki ısrarcılığa göre de anayasal hakların engellenmesi vesaire de eklenirse 2 yıl ceza için şükür duasına çıkılması gerek zira, bir de yaş ufaksa en az 7 yıla doğru ceza yükselebilir. Bu işleri iyi bilen avukat o tacizciye hayatının tovbesin yaşatabilir.
Bir de bu cihaz üzerindense " nitelikli taciz"e girer ki , internet ya da bilgisayar telefon üzerinden " sarkma " denen ya da orasını burasını zorla tanıştırmaya çalışan ve salakça görüntü izleri de bırakan ise şikayet durumunda alacağı ceza ile büyük dilini de yutabilir. Eh bir de mağdur/e nin yaşı da kazara küçükse konu çocuk tacizine doğru yürür, biraz daha yükselir 12- 14 yıla çıkabilir.
O değil de, 2 saniyelik hormon etkisi ile buna cüret eden her kim ise mahkeme salonunda hakimce açıkça gösterilen delillerin aile bireyleri akraba arkadaş ve komşuların da görmesi ile konu tamama erer.
ben dindar bir çevreden geliyorum. hz. peygamber'in eşlerinden birisine (şuan ismini bilmiyorum) evlilik teklifi ettiğini biliyorum. olumsuz cevap alınca da "önemli değil. biz senden önce de yorgan edindik" cevabını verdiğini biliyorum. daha sonra bu olumsuz cevap olumluya döndü diye de hatırlıyorum. tanışabilirmiyiz mesajında ne var ya hu? evet islam'da flört sevgililik diye bir kavram yok nikahtan önce. hiç değilse internet üzerinden veya yüzyüze insanlar birbirlerini tanıyabilirler. böyle yasa olmaz
Hayır değildir. İki medeni insan tanışabilir miyiz mesajı atmasa nereden bilecek isteyip istemediğini sormadan öğrenemez dolayısıyla taciz olarak değerlendirmek yobazca oluyor. Şöyle olur; karşı taraf red cevabı verir istemiyodur tanışmak isteyen abartıp hakaret eder rahatsız eder o ayrı boyutta değerlendirilir
Evet tacizdir her önüne gelen tanışabilir miyiz diyor türk erkegi her çiçekten bal almaya çalışıyor birini kandıramasa birini kandırıyor o yüzden hiç sormamalı bu soruyu soranlar zaten sonunda sapık cikiyo en basında sormasın daha iyi iste
Hee tacizdir ya Hatta karanlık sokakta sıkıştırıp orasını burasını ellesen gasp etsen daha az suç işlemiş olursun Ne var yani insanlar konuşa konuşa Artık tanışmakta mı suç oldu günah oldu anlamadım ki herkes te bir suratsızlıl ön yargılılık memenetsizlik aldı gidiyo
bu nasil soru lan tanisabilirmiyiz sorusuna hapis var da kadinin elini kolunu baglayip duvara yaslayip zong zong tecavuz edince hapis yok ama kim getirdi lan bu kanunu aha herkes duysun burdaki kizlara diyorum tanisabilirmiyizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Afedersinde tanışabilir miyiz acaba niye pardon size kerkinebilir miyim gibisinden algilanmis adi üstünde tanışabilir miyiz sevişelim mi olsa neyse zaten tecavüz eden cocuk kesen kedi kopek kesen hıyarlar 2 ay yatip cikiyo bari bunu yasalastirdik tanışabilir miyiz msji artık suç sayiliyo diyip komik olmasalar bari..
O konuda yanlışın var bence tanışabilirmiyiz mesajı suç sayılamaz. Sosyal medya hesabın mesaja açıksa o hakkı karşı tarafa tanımış oluyosun herhangi sözlü saldırı taciz vs olmadıktan sonra herkes yazabilir sanırım.
Tayyip baba devleti sagolsun. ilerde konusma boyle olcak +Sey merhaba ben bisey sorcaktim da size -evet buyrun +Ben bunu cok istiyorum ama soylryemiyorum. soylersem hapse girme ihtimalim var -haa tamam ok. o zaman a cafe de bulusalim su saatte
Üslubuyla olursa taciz değildir. İnsanlar malesef ülkemizde bu tarz şeylere alışık olmadığı için eğreti duruyor. Hayır cevabı alanın ısrarcı olmaması gerekiyor. İstenmediği halde ısrar eden net tacizcidir bunu üslubuyla yaparsa sıfat hemen aşığa dönebilir. Ayarı tutturmak lazım. Sürç-i lisan ettiysek affola
Kadın ırkının çarpık ahlakı ve tutarsız adalet anlayışı yüzünden pic oğlanlar yiyişelim yazsa bile anında yavşayıp efendi adam edeplice tanışmak istese bile onu sapık ilan ederler. Olay bundan ibarettir.
elbette hayır. Teklif ve taciz siyah ve beyaz gibidir. Kibar bir şekilde gelen teklifi kişi istemiyorsa yine kibar bir şekilde reddedebilir. Ancak özellikle ülkemizde teklif ve taciz ne yazık ki karıştırılıyor.
saçmalık o soruda hiç bişey yok. Alt tarafı basit bir soru. Geneli sapık diye hepsi mi sapık olacak? Belki öncekilerde aynı şeyi gördün ama sadece bu cümleden sapık dersen iftiradan sen suçlu oluyorsun haberin yok. Sonrasına bakar öyle konuşursun.
Bence değildir ama herkes farklı algılanır.. yabani biri taciz der bence.. Bazıları sadece rahatsız olur.. Bazıları hemen kabul eder ya da etmez ama taciz değil bence
Şimdi onunda senden hoşlandığını anlamadan atmamak lazım, senden hoşlanıyosa 'yawrum baban nereli nereden bu kaşın gözün temeli' desen bile sorun etmez bence 😂
Tacizdir tabiki. Artık hemcinslerimin teknoloji anlayışı buna meyilli oldu. Sosyal medyayı kaba tabirle afedersiniz karı kız mekânı olarak görmeye başladılar.
Bencede doğru bir yasa belki karşındaki insanın hayatında birisi var belki bir bekleyeni beklediği var emin olmadan dile getirmek yanlış hem bir kız tanışmak isterse her türlü adım atacaktır
otu boku taciz diye adlandırılıyorlar ağız tadıyla bir asılamıyoruz. ulan laf bile atamıyoruz artık kızlar gözünü açtı imdattttt deseler yılların sapıkları namus bekçisi oluyor başımıza :D
Evet kızlar sakın bana atmayın öyle mesajlar hayatınız hapislerde geçer bak. O cezayı verecek hakiminde polisinde yasayı çıkartanida... Yakarım lan bu gezegeni yeter artik
En İyi Cevaplar