32 Yaşında ki İsveç vatandaşı T. F geçtiğimiz günlerde turist olarak İstanbul’a geldi. Tatilinin 3. gününde metrobüse binen İsveç vatandaşı psikolojisinin bozulduğu için Türkiye tatilini yarıda kesip ülkesine geri döndü.
T. F doktoruna ” İstanbul çok güzel bir şehir ancak İstanbul’da yaşayanlar çok mutsuz bunu metrobüse bindiğimde farkettim ayrıca metrobüste benimle birlikte yolculuk yapan yüzlerce kişi olmasına rağmen herkesin suratı asık kimse gülmüyor bu mutsuzluk ve bu kalabalık beni çok üzdü” dedi.
İstanbul’a gelip metrobüse binen İsveç vatandaşının metrobüs psikolojisini bozmuş ve destek almaya başlamış. Sizce hakılı mı?
İstanbul gereksiz kalabalik. aslinda istanbulun is yukunu sivas konya gibi yuz olcumu büyük yerlere verseler. hem o sehirler issizlikten kurtulur hem sehir halki biraz insanlik ogrenir modernlesir. hem İstanbul ferahlar. resmen anadolu bomboş bir yer. ayrica 5 milyon multeci bunlarin enikleri ciddi bir nüfus... tabi ulke de para kalmadi. teror kol geziyor. adalet bitti...
Bizim insanımız profesyonel yaşamayı bilmiyor. İşin stresini işten çıkınca unutacaksın varsa bile yokmuş gibi davranacaksın. Her sabah kardiyo yapıyorum akşama doğru ağırlık antrenmanım var tatsız tuzsuz şeyler yiyorum çünkü istediğim bir vücut şekli var. Bazen o sıcak yataktan kalkasım gelmiyor ama kalkmak zorundayım. İnsanımızın en büyük eksikliği okumaması.
Kardeşim geldi bir kere istanbula. Metrobüse bindik. Ben tecrübeli bir oturan yolcu olduğumdan direk oturduk. O da oturduğu yerden milletin itiş kakışını gördü. bir adam oturamayınca bildiğin üzüldü. Kahroldu. Yüzü düştü. Sanırsın karadenizde gemileri battı. Kardeşim şaşkın. "Abi bu ne adam hayattan soğudu. Bu nasıl bir iş ya. İnsanlar neden bu kadar delirmiş abi bu ne adama bak resmen göçtü." diye şaşırdı.
Sadece mutsuzluk mu üzmüş beyefendiyi? Her sabah tacizci damgası yemeyeyim diye şekilden şekile girerek yolculuk yapanlar, birbirine yapışık vaziyette kan ter içinde işe gidenler, geç kalacağım diye strese girenler nasıl mutlu olabilir ki. Metrobüse mecbur kalmadıkça binmiyorum. Ama her bindiğimdede muhakkak sövülecek birileri oluyor...
İşe gidiş veya iş çıkış saatlerinde metrobüse denk geldiğini tahmin ediyorum onların haricindeki saatlerde çok aşırı yoğun kalabalık olmuyor bazı hatlar kalabalık oluyor ama görüşleri doğrudur mutlu olan sayısı inanılmaz derecede az ve her geçen gün daha da azalıyor maddi imkanları çok iyi olanlar bile psikolojik tedaviler görüyor ya birileri mutlu edemiyor ya kendileri hayata küsmüş durumda bu insanların.
Dünyada ( kim yapıyor bilmiyorum) Yıllardır mutlu/mutsuz ülke sıralaması yapıyorlar ve son sıralarda yer alıyoruz. Belli başlı kriterlere bakıyorlar bunun için.
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > İstanbul’a gelip metrobüse binen İsveç vatandaşının metrobüs psikolojisini bozmuş ve destek almaya başlamış. Sizce hakılı mı?
En İyi Cevaplar