Heyecanlı bir şekilde bekleriz “Kız mı, erkek mi?” sorusunun cevabını. Cinsiyete göre de hazırlıklara başlarız. Kızsa eğer, odasını baştan sona pembeyle renklendiririz. Prensesler gibi yetiştirmek diyince aklımıza pembe gelir. Oğlanınsa gökyüzünün uçsuz bucaksız mavidir rengi. Peki bu renkler nasıl cinsiyete göre ayrılmış? Hiç düşündünüz mü?
Eski zamanda renksizmiş bebeler

Smithsonian.com’da yapılan araştırmaya göre, yüzyıllar boyu bütün bebeklerin kıyafetleri beyazmış. Bebek bezleri kirlendikçe, beyaz kıyafetleri temizlemek ve lekeleri çıkarmak da daha kolaydı.Beyaz kıyafetler, nötr cinsiyeti simgelemekteydi.Peki ne oldu da çift renge geçiş yapıldı?
19. yüzyıla kadar pastel renklerin tanıtımı ve kullanımı yoktu

1. Dünya Savaşı’ndan öncesine kadar renklerin cinsiyetlerle uzaktan yakından alakası yoktu. Ama 1918’in Haziran ayında Ladies' Home Journal dergisinin bebeklerle ilgili bölümünde;
“Pembe erkekler için, mavi de kızlar için genel kabul gören renkler”
diye bir yazı yayınlandı.Yanlış yazmadım, gerçekten de durum tam tersiydi. Çünkü daha kararlı ve daha güçlü bir renk olarak görünen pembenin erkekleri daha iyi temsil edeceği, mavinin de narin, hassas ve tatlı kızlara daha uygun olacağı savunulmuştu.
Bunun dışında, sarışınlar için mavi, esmerler için pembe ya da mavi gözlüler için mavi, kahve gözlüler için pembe gibi ayrımlar da yapılmaya başlandı.
Peki bu fikirler nasıl oldu da 180 derece değişim gösterdi?

1927'de New York Times dergisi, cinsiyetleri en iyi ifade eden renkleri gösteren tablo hazırladı. 1940’larda bir anda üreticiler, kızlar için pembe, erkekler için de mavi kıyafetler üretmeye başladı. Hatta Boomers adlı bebek de bu sebeple, iki renk gireyek büyüdü.
Elbette hikayenin sonu burada gelmedi. 60’lar ve 70’lerde kadınların özgürlükçü hareketleri sebebiyle daha unisex renkler üretilmeye başladı. Ama pembe ve mavi her zaman gönüllerde yer etmiş olacak ki, 80’lerde doğum öncesi cinsiyet testlerinin gelişmesi ile zirvedeki yerine döndü. Zengin aileler, çocuklarına uygun renklerle evlerini donatmak isteyince, büyük firmalar da ciddi bir araştırmaya girdi. Kadınların pembe tercihi, erkeklerin de maviye yönelmesi sonucu günümüz cinsiyet renkleri oluştu.

Ne dersiniz? Bu iki cinsiyet rengi daha uzun yıllar gider mi? Son zamanlarda “Rengin cinsiyeti olmaz!” diye söylemler de çıkmadı değil. Sizce nötr renklere dönüş sağlanır mı?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar