Medyanın Manipülasyonları ve İnsan İlişkilerine Verdiği Zararlar!

Sevgili okurlarım,

Bu benceyi açmış olduğunuz için teşekkürlerimi sunuyorum sizlere. Bu yazımda, medya tarafından nasıl manipülasyona uğradığımızı ve farkında olmadan insan ilişkilerinin nasıl zedelediğine değinerek, bunun farkına varmamızı sağlamaya çalışacağım. O halde başlayalım...

1)Dış görünüşe göre ayrımcılık yapmak

Medyanın Manipülasyonları ve İnsan İlişkilerine Verdiği Zararlar!

İnsanların dış görünüşleriyle alay etmek, dış görünüşüne göre yargılamak ve hatta insanların dış görünüşlerini hedef alan şakalar yapmayı öğretti bize medya. Bu iki kişinin aynı özelliklerde olmasına rağmen nasıl bir ayrımcılığa maruz kaldığını görmüş olduk. İnsana insan olduğu için değer vermeyi unuttuk.

2)Daha güçlü olanın kendinden zayıfı ezmesi

Medyanın Manipülasyonları ve İnsan İlişkilerine Verdiği Zararlar!

Kendi gücünü fırsat bilip, bunu kullanarak insanları ezmeye çalışan insanlar haline geldik. Bırakın haksızlığa karşı gelmeyi, herkesin güçlünün yanında olduğunu bildiğimiz bu zamanda, gücü kendimizde aramaktan başka çare yoktur. Doğru bildiğimiz yoldan sapmamalıyız.

3)Farklı olanı dışlamak

Medyanın Manipülasyonları ve İnsan İlişkilerine Verdiği Zararlar!

Farklı olmaktan korktuğumuz için farklı olanı dışlıyoruz, herkesin aynı düşünmesini sağlamaya çalışmak, bir ''sürü psikolojisi'' yaratmak için uğraşan medya, bunu başarmış gibi gözüküyor. İnsanların bu sürüleşmiş düşünceden arınmasını sağlayacak olan belki de bu farklı olan kişidir.

4)Gruplara bölünmek

Medyanın Manipülasyonları ve İnsan İlişkilerine Verdiği Zararlar!

Yavaş yavaş insanları birbirine düşman eden medya, teker teker kişileri yalnız bırakarak zıt görüşlü grupların çoğalmasına ve aralarında tahammülsüzlük çıkararak bir kaos yaratma peşindedir. Gruplara bölünen kişiler gitgide kendi aralarında da bölünerek kendi yalnızlıklarında yaşamaya mahkum kalacaklardır.

Ama, bunlara ''dur'' diyerek kendimizi bilinçli hale getirmemiz gerekiyor. İnsanların dış görünüşlerinin göreceli olduğunu, ''güzellik'' ve ''çirkinlik'' kavramlarının olmadığını,bunu medyanın yarattığını bilmemiz lazım. Bir kişinin güzelliğinin kendi bakış açısında olduğunu ve sadece kişinin karşıdakine baktığında onda bulabildiği güzelliğin önemli olduğunu unutmayalım.

Sevgilerimle...

#insanilişkileri

#insanideğerler

#insan

Medyanın Manipülasyonları ve İnsan İlişkilerine Verdiği Zararlar!
Cevapla