Pençelerinizi Törpüleyin: Ön Yargılarınıza Dur Deyin!

Bugünkü konumuz: Ön yargılar! Kimileri buna yargısız infaz der, kimileri de kendince altıncı his... Bir de sözlükteki anlamına bakalım.

Ön yargı: Bir kimse veya bir şeyle ilgili olarak belirli şart, olay ve görüntülere dayanarak önceden edinilmiş olumlu veya olumsuz yargı, peşin yargı, peşin hüküm, peşin fikir

İşte bugünkü bencemde; yargısız infazla yüzleşen kişilerin düştüğü zorlukları işleyeceğim. "Ön yargılarınızın" bir insanın üzerindeki etkilerini gözlerinizin önüne sereceğim.

Kendine olan güvenin zedelenmesi

Pençelerinizi Törpüleyin: Ön Yargılarınıza Dur Deyin!

Ön yargılarınızla, karşınızdaki bir bireyin kendine olan güvenini kolayca zedeleyebilir ve kişinin inancını elinden alabilirsiniz. Zaten kişi eğer bu konuda hali hazırda zayıfsa, depresyona varana kadar kötü sonuçlara sürükleyebilirsiniz.

Kendini rahat ifade edememe

Pençelerinizi Törpüleyin: Ön Yargılarınıza Dur Deyin!

Yargılarınız karşısında, kişi kendini ifade etmek isteyecek ancak yargılarınızın sert duvarıyla yüz yüze gelince; çoğu zaman bunu başaramayacaktır. Bu da insanlar hakkında sizin sahip olduğunuz "ön yargıya" düşmesine sebep olacak ve yeni bir "ön yargılı" birey doğurmuş olacaksınız.

Kendini kanıtlama çabası

Pençelerinizi Törpüleyin: Ön Yargılarınıza Dur Deyin!

Herkes ön yargılar karşısında bu tutuma bürünmeyebilir ancak genellemeye vurursak; ön yargılar karşısında, kendinizi kanıtlamaya çalışma çabanız oldukça yüksektir. Ve bu süreç de fazlasıyla yorucudur.

Çığ gibi büyüyen yargılar

Pençelerinizi Törpüleyin: Ön Yargılarınıza Dur Deyin!

En kötüsü de bu olsa gerek! Biri hakkında ön yargınız vardır ve bunu bir ortamda dile getirirsiniz ve sonrası mı? Sonrası kabusa dönüşebilir! Bire bin katmak bizim milletin huyudur ve yargılarınız yüzünden birinin, en kaba tabirle "adını" çıkarabilir ve hayatında deprem etkisi oluşturabilirsiniz!

Ve aramıza hoş geldin!

Pençelerinizi Törpüleyin: Ön Yargılarınıza Dur Deyin!

Bütün bunların sonucunda ne mi elde edilir? Ön yargılı yeni bir birey! Çünkü geçtiği aşamalarda ona destek olan biri olmamış, kendi fikirleri ve iradesiyle baş başa bırakılmış, yalnız hissetmiştir. Ve emin olun ki, ön yargı beslediğiniz her birey, zaman içerisinde başka ön yargılı bir bireye dönüşecektir!

Ön yargı, fahişe olmuş beyinlerimizin refleksidir.

Bencemde işlediğim insanlar; görece daha zayıf olanlar. Güçlü bir karakter, bütün bu adımları "Umursamama" yöntemiyle atlatabilir belki... Ama unutmamak gerek ki herkes güçlü de değil!

Pençelerinizi Törpüleyin: Ön Yargılarınıza Dur Deyin!
Cevapla