Siz hiç rengarenk civcivler gördünüz mü? Tıpkı pamuk şeker gibiler. 😊
Yazımın devamını okumadan önce, onların nasıl böyle tatlı bir güzelliğe sahip olduğuna gelin bir bakalım:
İnsanda akıl olmasaydı, doğal yaşamın hangi katında olurdu diye merak ederim hep. Ne zehirimiz, ne pençelerimiz ne de hızlı koşma yeteneğimiz var. Muhtemelen neslimiz tükeniverirdi. Ama aklımız sayesinde, dünyadaki tüm canlılara biz hükmediyoruz. Hatta birbirimize karşı bile kullanıyoruz bunu lakin konumuz bu değil.
Evet akıl yalnızca bizde var, peki ya duygular?
Duygular da insana özgü müdür sizce? Bu soruya cevabınız evetse muhtemelen siz hiç yavrusunun cesedi başında ağlayan köpek görmediniz.
İsmi argolaştırılmış olan angut kuşunun, eşi öldüğünde, kendisine gelebilecek tehlikelere aldırmadan eşinin başında beklediğini görmediniz. Yuvalarını bozmaya çalışan bir düşmana karşı tüm karıncaların seferber olduğunu da görmediniz. Hoş, evcil hayvan sahibi olanlar, bu kişilere gereken cevabı verecektir.
Hayvanları her konuda kullanıyoruz. Ama onları bir süs objesi olarak kullanmak da ne oluyor? Durum sadece civcivlere yapılan işkenceyle de bitmiyor. Kediler ve köpekler de bu duruma maruz bırakılıyor.
Evdeki halıyla uyumlu olmasa halıyı mı değiştirirler köpeğin rengini mi?
Bu kedinin tüylerini yalamasına izin veriliyor mu acaba?
Belki hayvanlar hallerinden memnundur ama bundan ne kadar emin olabiliriz? Zaten bu yapılanlar sadece bizim zevkimiz için!
Bu zulmün hukuki yaptırımı ne yazık ki yok. Tek yol bilinçlenip bunları yapanlara prim vermemek. Okuduğunuz için teşekkürler.
Onlar Pamuk Şeker Değil, Hayvan Boyamak Trend Olmasın!
Yazık ya seyrederken içim acıdı yün yumağı boyar gibi acımadan boyuyorlar, aynı şey bana veya benim evladıma yapılsaydı nasıl tepki verirdim diye düşündüm bir an da muhtemelen kan çıkardı.
Her bir kelimesine katıldığım dikkat çekici bir Bence olmuş. Emeğine sağlık.
Şu mübarek günde küfür etmek istemiyorum da yani neyse anladınız siz içimden geçenleri. Yapanların en ağır cezayı almasını istiyorum. Bu dünyadaki değil tabi. Onları ancak ahiretteki kadar ağır bir ceza paklar.
Yazık ya. O boyalar kimyasal ve acaba ne kadar da zarar veriyordur onlara.. Güzel görünmesi bir yana onlar için zararlı ki, biz onları futunca bize de bulaşır muhtemelen. Ne gerek var böyle şeylere...
Civcivlere yapılan boya kesinlikle zararlı nitekim uzun süre yaşayamıyorlar. Yeşil renkli kediyi boyayanlar hayvan kuaförüyüz diyor, bu işi yapıyorlar. Zararsız boya kullandıklarını söylüyorlar ama gerçekten ne gerek var buna?
İşkenceden farkı yok böyle saçma şeylerin benim gözümde. kimse kusura bakmasın ama insanlık değil bu ya benim midem kaldırmıyor böyle zalimce şeyleri...
hayvanlarında beyni ve aklı vardır düşünebilirler sadece gerekli eğitime ihityaçları var çoğu hayvanın insan kadar kapasitesi var
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Allah belalarini versin nasıl bir vicdan bu? Civcivlerin boyanmasina hep karsiydim ama bu videoyu ilk kez görüyorum içim acidi. Hepsini cok seviyorum inşallah düzgün insanlarin elinde yaşarlar.
En İyi Cevaplar