Güzel ve Yakışıklı İnsanları Neden İyi İnsan Olarak Görürüz? Cevap "Halo Etkisi"

Günümüzde çok fazla karşılaştığımız bir sorun...

İçinin güzelliği yüzüne vurmuş deriz ama acaba gerçekten öyle mi yoksa biz mi bu şekilde anlamlandırıyoruz?

İşte sizlere cevap...

Edward Thorndike ve Halo Etkisi

Güzel ve Yakışıklı İnsanları Neden İyi İnsan Olarak Görürüz? Cevap

Edward Thorndike eğitim psikoloji üzerinde uzman bir psikologdur. Eğitim fakültesi mezunları ya da formasyon eğitimi almış olanlar adını bir çok kez duymuş olabilirler :) 1. Dünya Savaşı yıllarında yaptığı araştırmalar sonucu "halo etkisini" öne sürmüştür.

Bu araştırma sırasında komutanlara kendilerine bağlı askerlerinin fiziksel yetenekleri, zekaları, emirlere uygulama becerileri hakkında sorular sormuş. Bu soruların sonucunda komutanlar bazı askerleri "üstün asker" olarak tanımlamış ve ortak özelliklerine bakıldığında bu askerlerin hepsi sağlam yapılı ve yakışıklı askerlermiş ve komutanları bu askerleri iyi nişancı, disiplinli, kararlı, zeki, fedakar, liderlik yetkinlikleri olan kişiler olarak tanımlamışlar.

Araştırma sonucunda Thorndike komutanların, askerlerin dış görünüşünden etkilenerek onlarda aslında var olmayan bir çok özelliği varmış gibi gördüğünü tespit etmiş ve bu duruma "halo etkisi" adını vermiş.

Aynı zamanda klasik yönetim anlayışını benimsemiş ekonomistler de dış görünümü iyi olan insanları lider ruhlu olarak tanımlamışlardır.

Halo Etkisi Bir Yanılsamadır.

Güzel ve Yakışıklı İnsanları Neden İyi İnsan Olarak Görürüz? Cevap "Halo Etkisi"

Sonuç olarak böyle tanımlayabiliriz.

Yakışıklı ve güzel insanları daha zeki, daha iyi olduğunu düşünme eğilimimiz vardır.

Başarılı diye nitelendirdiğimiz şirketlerden bahsederken o şirketlerde var olmayan bir çok özelliği varmış gibi nitelendiririz. Bunun nedeni ise zihnimizin çelişkilerle başa çıkmasından ibarettir. Beynimize göre olumlu ve olumsuz fikirler aynı anda barınamaz bu yüzden tutarlı başka nedenler üretir..

Mesela bana çok karışıyor boğuluyorum ama olsun beni kıskanıyor sevmese kıskanmazdı derken aslında beyin seven bir insanın olumsuz bir davranışını böyle bir nedenle örtbas etmeye çalışıyor.

Giyimin de Bu Konuda Etkisi Oldukça Fazla...

Bununla ilgili bir çok video sosyal deney adı altında paylaşıldı aslında. Örnek olarak vereceğim bir video var

İşin aslı siz siz olun insanları dış görünümüne göre yargılamadan bir kez daha düşünün :) Fiziksel özellikleri iyi bir insan iyi olacak diye bir kaide yok :) Beyninizin sizi yanıltmasına izin vermeyin :)

Ve unutmayın..

Güzel ve Yakışıklı İnsanları Neden İyi İnsan Olarak Görürüz? Cevap "Halo Etkisi"

Okuduğunuz için teşekkürler...

Mutlu Kalın.

#MinikFareKükredi

Güzel ve Yakışıklı İnsanları Neden İyi İnsan Olarak Görürüz? Cevap "Halo Etkisi"
Cevapla