Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları

Merhabalar, bugünkü bencemde çocukluğumuzda hepimizin severek oynadığı atari oyunlarından bahsedeceğim. O halde başlayalım :)


Super Mario


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Atari denince akla ilk gelen oyunlardandır Super Mario. Mario ve ikinci oyuncu olarak da Luigi vardı. 1 mantar yiyor, boyunuz uzuyor. Bir tane daha yerseniz ateş atıyorsunuz :) Oyundaki amaç prensesi kurtarmaktı. Çocukluğumuzun en efsane oyunlarındandır, halen sıfırlamamış olan kaldı mı? :)


Contra


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Contra da efsane oyunlardan birisiydi. Konami'nin ürettiği Contra oyunu, 2 oyuncunun bir arada oynamasına imkan sunuyordu. Havadan geçen hareketli nesnelere ateş ederek çeşitli silahlara sahip olunabiliyor. Şahsen benim en sevdiğim silah çoklu ateş edebilen S harfiydi :)


Circus


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Atarideki en güzel oyunlardan biris de Circus'tu. Oyun içerisinde ateşin içinden atlama, maymunların üstünden geçme, dönen topun üstünden zıplama gibi çeşitli bölümler vardı. Bir ipten diğer ipe atlama kısmını geçebilen var mı :)


Ninja Kaplumbağalar


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Ninja kaplumbağalar oyunu da müthişti ya :) Leonardo, Raphael, Michelangelo ve Donatello karakterlerinden birini seçer, seçtiğimiz dışındaki diğer kaplumbağaları ve rakipleri geçip shredder'ı yenmeye çalışırdık. Hard modunu bir türlü geçemediğimi itiraf ediyorum :/


Road Fighter


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Atarideki en iyi fakat en zor oyunlardan birisi de Road Fighter'dı. 2 vitesli araç ile 400km hız yapılabiliyordu. Oyunda diğer arabalara arkadan çarparsanız araba patlıyordu :D Yakıtın bitmesi en büyük problemdi :/


Popeye (Temel Reis)


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Popeye (Temel Reis) oyununu bir çoğumuz biliriz :) Oyundaki amaç Safinaz'ı Kabasakalın elinden kurtarmaktı. Safinazın attığı harf ve nota gibi nesnelerin hepsi yakalandığında Safinaz kurtuluyordu. Bizi kovalayan Kabasakal ise ıspanak yediğimizde ardına bile bakmadan kaçıyordu :)


Street Fighter



Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları

Street Fighter'ı bilmeyen yoktur sanırım. Bunu saatlerce oynayıp da gram sıkılmazdık. Ataride en çok oynanan oyunlardan biriydi. Benim favorim Ryu karakteriydi, peki ya sizin? :)


Yie Ar Kung Fu


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Yie Ar Kung Fu, ne oyundu be :) Oyundaki tek amaç rakipleri yenmekti. Hep sitem ederdim karşımızdaki adamlarda sopa, zincir vardı bizim elimizde niye sopa falan yok diye :D Müzikleri de güzeldi bu oyunun :)


Duck Hunt


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Atarisinin yanında tabancası olanların çok oynadığı bir oyundur Duck Hunt. Kendimizi usta silahşör zannederdik bu oyunu oynarken. Oyunun en sinir bozucu yanı ördekler kaçtıktan sonra köpeğin gülmesiydi :D


Tank 1990


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları


Şu oyunu kim düşünmüşse tebrik ediyorum. Cidden harika oyun ya :) İki kişilik oynanabilen bu tank oyununda karşıdaki rakipler etrafı tuğla ile korumalı üs benzeri bir şeyi yok etmek için geliyor, biz de o üssü onlardan koruyoruz. Oyunun en sevdiğim yanı kendi haritanı oluşturup oynamaya imkan sunmasıydı :)


Bir bencenin daha sonuna geldik, umarım beğenmişsinizdir. Bir sonraki bencemde görüşürüz :)



#MisterGentleman


Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları

Biz Bunlarla Büyüdük Dedirten Atari Oyunları
Cevapla