Geçenlerde Kanadalı bir arkadaşım Facebook'ta bir post paylaştı. Fotoğrafın altındaki yorumu okumadan önce stilettonun rahat bir ayakkabı olmadığını eleştiren sahte bir fotoğraf sandım fakat okuduklarım beni oldukça şaşırttı.
Popüler bir resrorant olarak bilinen ve bir çok kişinin tercih ettiği bir yer olan Joey Restorantları, çalışan kadınlara topuklu ayakkabıyı zorunlu kılıyor. Bu ilk bakıldığında bize çok da ilginç görünmüyor. "Kadın ve topuklu ayakkabı ne kadar ilginç olabilir ki?" diye düşünüyoruz fakat bu restorantın asıl amacı calışanlarının seksi görünmesi! Güzel ve bakımlı aynı zamanda da şık olan çalışanlar ile ürünlerini daha iyi pazarlamaya çalışıyor. Bu taktik de pek yabancı değil fakat asıl sorun o topuklu ayakkabıların içindeki kadınların hikayesi!


Nicole Gavins, paylaştığı bu gonderide bunları anlatıyor:
Joey Restoranlarında yediğini bildiğim herkese... Politikaları, -sağlık otoriteleri tarafından yasaklanmadığı müddetçe-
kadın çalışanların topuklu ayakkabı giymelerini şart koşuyor. Arkadaşımın ayakları bir tırnağını kaybedecek derecede kanıyordu ve düz taban bir ayakkabı ile değiştirdiği için vardiya müdürü tarafından vazgeçirilmiş ve fırça çekilmişti (ertesi gün vardiyasında topuklu ayakkabı giymesi gerektiği özellikle söylendi). Buna ek olarak, kadın çalışanlar 30 dolar değerinde bir uniformayı almak zorundalarken, erkek çalışanlar kendi dolaplarından herhangi siyah renkte bir kıyafet giyebiliyorlar (ve topuklu giymeleri istenmiyor).
Seksist, eskimiş gerekçeler ve tamamen iğrenç bir politika. Hizmet sektöründ
e bir çok arkadaşım var ve servis ederken kendi konforlarından vazgeçmeden iyi bahşişler alan bir çok kadın tanıyorum. Bu kuruluşları desteklemeye devam edeceğim.
Bu tür seksist yaklaşımlar günlük hayatta dikkat etmediğimiz bir çok alanda karşımıza çıkabiliyor.
Önemli olan bu gönderinin bir marka olmuş restorantı kirletmek için paylaşılmış olunabileceği veya olunamayacağı olmamalı. Sorun şu ki bu gerçek bir gönderi. Bu tür yaklaşımlara günlük hayatta bir çok kadın veya erkek maruz kalıyor.

"Alt tarafı bir kıyafet, abartmayın!" gibi bir çok yorum ile karşılaşacağıma eminim fakat bir çok insanin daha farklı açıdan çevresine bakmaya başlayacağını da biliyorum. Küçük olarak düşündüğümüz, küçümsedigimiz bir çok sorun var. Unutmayın, küçük dediğimiz sorunlarımız büyüklerine yol açıyor.
Etrafınızda olup bitenleri iyi gözlemleyebilmemiz ve gerekli olanı Nicole Gavins gibi yapmamız dileği ile. Onun sayesinde Joey Restorantları yeni bir poliçe getireceklerini açıklamış ve restorantlarını denetlemeye almış.

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar