Evet, önceden randevulaşmak her ikiniz için de iyi olur, karşı tarafın planı varsa ertelemek zorunda kalmaz bu şekilde.
Giyiminize özen göstermelisiniz
Nasreddin Hoca'nın "ye kürküm ye" fıkrası bu konuda hem ikaz edici, hem de ibret verici bir nükte olarak aklınızda bulunsun.
Kapıyı alacaklı gibi çalmamalısınız
Hunharca zile basmamalısınız, en fazla üç kez basmanız yeterli.
Geleceğiniz vakti önceden haber vermelisiniz
Ve haber verdiğiniz vakitten ne erken gidip ev sahibini rahatsız etmeli, ne de geç kalıp ev sahibini gereksiz yere bekletmelisiniz. Tam vaktinde orada olmalısınız.
Sunulan yemeği beğenmemezlik etmemelisiniz
Ne demişler, “misafir umduğunu değil, bulduğunu yer" ama tabi bazı istisnai durumlardan dolayı o yemekten yememeniz gerekebilir. Bu gibi durumlarda özür dileyip, “bana dokunuyor, bu yemeği normalde de yiyemiyorum" şeklinde gönül alıcı bir üslupla izah etmelisiniz.
Sağa sola dalmamalısınız
Sağı solu mobese gibi incelemeniz, ev sahibini tedirgin edebilir.
Servis ve bulaşıkta ev sahibine yardım edebilirsiniz
Bunu yapmak büyük bir inceliktir. Ama ev sahibi yardıma gerek olmadığını söylüyorsa, ısrar etmenize gerek yok.
Giderken, her şey için teşekkür etmeyi unutmamalısınız
Bu şekilde, misafirlikten memnun kaldığınızı da bildirmiş olursunuz.
Tuvaleti temiz kullanmalısınız. Gittiginiz yerde dizi seyretmeye dalmamalisiniz. Kalkacaginiz vakti iyi secmelisiniz. Erken ve geç olmamalı. Ayaklarınız kokmamali koltuğa otururken ayaklarınızı değişik şekillerde koltuğa temas ettirmemelisiniz. Saygılı ve özenli olmalısınız.
6
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Ayrıca çok soru sormamalı bence. Kasıkıp sürekli hizmet beklememeli mutfağa gelip kendi tabağını alabilir.
teşekkürler hepsini yapıyorum zaten. misafirimiz olmuyor fazla biz de gitmiyoruz. insanlıktan çıkıyoruz yavaş yavaş. insanların yapmacıklıkları beni deli ediyor. giderek uzaklaşıyoruz
En İyi Cevaplar