"Erkek Adam Evlenmez mi?" Diyenlere Verilecek 5 Sus Payı!

Merhaba Sevgili Okur,

Bu yazımda kendine bekar yaşamayı hayat amaçı edinmiş ve ömür boyuda böyle yaşayan erkeklerden bahsedeceğim. Toplumsal olarak, aile içi veya dostluk ilişkilerinden doğan nedenlerle bu bekar erkeklere belli bir yaşa geldikten sonra sürekli "Neden evlenmiyorsun? " "Erkek adam evlenmez mi? " gibi sorularla baskı altına alınarak hayat amacını aykırı bulurlar. Şimdi böyle insanlara verilecek 5 sus payı cevap ve bekar yaşama hayat amacı gütmenin faydalarını anlatayım.

Evliliğe dair malzeme fırlatan mutlu bekar
Evliliğe dair malzeme fırlatan mutlu bekar

Hazırsanız başlıyalım👇

1- "Evlenmek mi?" Bekar yaşayarak özgür oluyorum

Bu konuda bekar erkekler evlenmeyerek yaşam hedeflerine birini dahil etmiyerek tamamen kendi planlarına odaklanır. Yemek saatini kafasına göre seçer, hayat akışında eşinden doğan düşünceler kafasını kurcalayıp kısıtlamaz, yaptıkları şeyleri eşine rapor vermek durumunda olmaz, sürekli eşini mutlu etmeye çalışmak olmaz ve toplumsal aile düzenindeki kurallar bekar erkek için yaşam özgürlüğünü kısıtlamaz vs. kendi kendine yalnız bireyselliğine ve iç dünyasına tamamen yönelir.

Bekarlık sultanlıktır
Bekarlık sultanlıktır

2- "Evlenmek mi?" Bekar yaşayarak sorumluluk derdinden kurtuluyorum

Evlenince aileyi yönetmek için büyük sorumluluk gerekir. Sürekli düzenli ekonomik kalkınma gereklidir. Hayatta sadece kendim için değil, eşim veya çocuğum içinde para bulmak durumunda oluyorum. Ama bekar kalınca para %100 kendime kalıyor. Çocuk büyütmekte gerçekten evlilikten belkide daha zor sorumluluk istiyor. Ayrıca eşimin ailesi tarafındanda sürekli düzenli takip altında olunuyor. Birde onların baskılı beklentileri var.

Dertler bitmez bitmez bitmez
Dertler bitmez bitmez bitmez

3- "Evlenmek mi?" Duygusal dalgalanmalar yaşamayarak ruhumu genç tutuyorum

Evlilik o kadar uzun yıllar boyunca birine bağlı kalınca o kadar rutinleşirki sürekli duygusal bağlar sorgulanır. Karşılıklı iyi ve kötü hayatın akışıyla beraber sürekli kavgada olur, iyi zamanlarda olur. Bu sürekli insan ruhunda dalgalanmalar oluşturur ve stabil değildir. Bekar olunduğunda ise her zaman kendi bildiğin ruhtur. Dışarıdan ciddi travmatik duygu patlamaları olmaz. Ruhunu kendi kendine duyguları ile alışılmış yönetim yapar insan.

Evlenmek ömür törpüsüdür.
Evlenmek ömür törpüsüdür.

4- "Evlenmek mi?" Bekar kalarak sevdiğim ailemin kötü durumlarına şahit olmuyorum

İnsan yaşarken sürekli tehlike içindedir. Hastalıklı ve ölümcül bir varlıktır. Ailede ise sürekli eşine ve çocuklarına yıllarca severek bağlanırsın. Belki birden ciddi hasta olur, birden engelli olur veya birde ölür. Bunlarda insan doğasının zayıf yönünü göstererek evlilikten insanı tamamen soğutarak "Keşke bekar kalsaydımda böyle acı hayat tecrübesi yaşamasaydım. " dedirtebilir.

Hayatta ne zaman ne olacağı belirsizdir
Hayatta ne zaman ne olacağı belirsizdir

5- "Evlenmek mi?" Duygusal bağ kurmak için evlilik şart değil

Günümüzde tek yakınlık kurmanın yolu evlilik değil. Dostluklar, kendi aile ilişkilerin, kadınlarla arkadaşlık, kadınlarla sevgililik ve kendi ruhunla bağ kurulabilir. Hatta çoğu zaman evliliğin dayattığı roller olmadan kurulan ilişkiler daha sağlıklı ve gerçek olabiliyor.

Kankalar ne güne duruyor
Kankalar ne güne duruyor

Bonus: “Evlenmek mi ?" İstatistikler bile bana hak veriyor

Boşanma oranları son yıllarda hızla artıyor. Evliliklerin çoğu 5-10 yıl içinde ya boşanma ya da mutsuzlukla sonuçlanıyor. Üstelik erkeklerin boşanma sonrası yaşadığı maddi ve psikolojik yıkım da göz ardı edilemez. Bu riski baştan almamak, aslında mantıklı bir koruma refleksi olabilir.

Kötü son: Mahkeme!
Kötü son: Mahkeme!

Okuduğun için teşekkürler 🙏

Peki sana bu soruyu sorana ne cevap verirsin?

"Erkek Adam Evlenmez mi?" Diyenlere Verilecek 5 Sus Payı!
Cevapla