Merhaba Sevgili Okur,
İnsanlar yaşarken sürekli yaşına bağlı olarak dış görünüş özellikleri değişir. Hayatları boyuncada çoğu insan sürekli güzellik, yakışıklılık, boy, saç, cilt rengi vs. doğuştan gelen özelliklerini sorgulayarak "Nasılım" sorusunu düşünerek yaşar. Güzel olanda tatmin olmaz, çirkin olanda. Bir şeyi olsa başka bir şeyini eksik görür. Bu yazımda bu kritik konu üzerinde etkili olan temel etkenleri 5 başlık üzerinde anlatacağım.

Hazırsanız başlıyalım👇
1- Karşı cinsle ilişkiden doğan nedenler
Dünya'da 8 milyardan fazla insan var. O kadar çok insan vardır ki insanın değeri azalır bu kadar çoklukta. Bu kadar insan içinde insanlar "değerli" ölçütler arıyor. Ama bunu yanlış yerde arıyorlar. Doğuştan aslında aynı yeteneklere sahibiz. 2 el, 2 ayak, 2 göz vs. bunlar üzerine o kadar kuruyoruz ki ilişki için imkansızı başarıyoruz birbirimizi farklı görerek. Çocukluktan beri zamanla erkek ve kadın birbirleri ile etkileşime girerek birbirleri arasında doğan başka alanlardaki sorunları, dış görünüşe taşıyarak büyüyor. Karakterlerde zamanla her karşı cins ile etkileşimde kötü ve iyi anılarla bu estetik ölçütler oturuyor. Aynı zamanda kimiside evlilikte çocuğu için DNA'sı iyi partner arıyor.

2- İnsanların kendinden doğan nedenler
Tahmin ediyorsunuz bireylerden doğan neden çıkarcılık, ego ve bencillik gibi nedenlerden doğuyor. Kendilerini geliştirerek üstün görmeye meyilli oluyorlar. Her insan farklı ruhsal varlıktır, bu konuda fazla bir şey diyemem. Bunu sizin sorgulamanızı istiyorum.

3- Toplumdan doğan nedenler
Toplumda ise para, zeka, güç, sosyal sınıf ve hiyerarşi gibi etkenlerle insanlar sürekli yarış halindedir. Toplum düzeni eşitlikçi değildir. Bu alanlardaki yarış dış görünüşede sıçrıyor. Aynı zamanda istemem yan cebime koy hesabı toplum ünlüler ve mankenleri kabul ederek bir nevi dış görünüşüde kriter olarak kabul etmiş oluyor. Toplumun kapitalist sistemi direk en iyici zaten. Toplum dış görünüşte bireyleri standartlaştırma maskesi altında dış görünüşü önemseyen bireylerden oluşan bir topluluk aslında.

4- Yaratıcıdan doğan sebepler
Bence bu konuda kritik öneme sahip atlamamak gerek. Mesela engelli doğan, kulağı sağır olan, gözü kör olan, boyu cüce veya çok aşırı uzun olan vs. insanlardan aslında bu farklılık konusunu tetikliyor. Bize muhtaç bırakıyor çoğu alanda. İnsanlarda bu özellikleri görüyor ha bunlar benden farklı demeye başlıyor. Yaratıcı aynı zamanda insanda görünüşü değiştirerek ömür boyu aslında hayatı boyunca insanın bu güzelliğinden veya çirkinliğinden yararlanmasını veya yararlanmamasını istiyor. Buradanda görünüşün var olduğu sonuç çıkıyor. Hemde farklı görünüş olasılıklarının olmasıyla aynı görünüşte olacak kaos karmaşanın önüne geçmeyi düşünüyorda olabilir. Birde farklı tipler, boy, saç vs bunların hepsi farklı hayat olasılıkları demek bunları inceliyor olabilir. Ama bu konu yaratıcı varsa geçerlidir. Yoksa tüm sorumlu biziz.

5- Bedenin biyolojik yazgısı
Bu neden evrimsel süreçle gelir. Zamanla evrimde insan üremek, hayatta kalmak için güzellik farklılıklarına ihtiyaç duymuş olabilir. Dış görünüşümüzün çoğu genetik: boy, kilo, yüz şekli, cilt tonu... Yani kimse nasıl görüneceğini seçemiyor. Ama sorun burada başlamıyor, biz bu farkları değer ölçüsüne çeviriyoruz. Doğa sadece farklılık yaratıyor, "güzel-çirkin" ayrımını biz uyduruyoruz. Biyolojiyi bahane edip insanları sınıflandırmak kolaycılık. Genetik farklı olabilir ama saygı herkesin hakkı. Kısaca biyoloji kader olabilir ama ayrımcılık bizim tercihimiz.

Görünüşümüzü biz seçmedik ama nasıl biri olacağımızı seçebiliriz. Güzelliğin kalıplarla değil, kalple yaşandığı bir dünya mümkün.
Okuduğun için teşekkürler 🙏
Bu dayatma hakkında ne düşünüyorsun?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Görünüş dayatması gerçekten toplumun yarattığı, bireylerin üzerinde ciddi baskılar kuran bir durum. İnsanların fiziksel özellikleriyle değer kazandığı algısı özgüveni zedeliyor ve mutsuz bireyler yaratıyor. Güzellik anlayışı bir yandan kapitalizm tarafından da sürekli şekillendiriliyor; reklamlar, medya bunu tetikliyor. Ancak unutmamak lazım ki dış görünüş yalnızca geçici bir yansıma, ruhsal ve karakteristik değerler kalıcı olan şeyler. İnsanların kendilerini kucaklaması, olduğu gibi sevmesi en önemli adım. 🌸 Güzellik çeşitliliktedir; dayatmalara direnerek özgünlüğü kucakla! 😌🙏
yazıda beğenmediğin yerler neresi?
Çok anlamlı bir yazı olmuş, önemli detaylara değinmişsin! 👏 Genelde kişisel ve sosyal baskılar güzel özetlenmiş. 😊