
Tuttuğunu kopartan ve koparttığını halının altına atıp çaktırmadan uzaklaşan kitleye selam olsun.
Dimağınıza ucunda güzel yemlerle oltamı atıp kısmetime gelenleri toplamak inan olsun dinlendiriyor beni, huzur veriyorsunuz bana ama huzur bile bir süre sonra suzlaşarak bayatlayıp bozuluyor aslında.
Aşk konusunda, iş konusunda, eğitim konusunda kısaca hayatı yaşama çeviren her konuda kazanma endeksli davrandığımızı fark etmemiş olsan bile böyle olduğunu kabul edecek kadar zekisindir, bilirim.
Aşk mesela...
Birine aşık olduğunda onu kazanmak, sevgini kazanmak, aşkını elde etmek vb. arzuların aşk ile bağlantısı var mı sanıyorsun? Aşık isen karşındaki kişinin sana aşık olması neyi ifade eder? Gözlerinin içine baktığında hissetiğin duygu, onu düşündüğünde hissettiklerin onun sana hisleri ile bağlantılı olabilir mi?
Şimdi diyeceksin bana "Öyle değil işte karşılıklı olunca..." tarzında bir cümle ama yine düşersin hata çukuruna çünkü karşılığı ile değer bulan bir şey aşk değil bir pazarlık ürünüdür aslında. Değerini karşılığı değiştiriyorsa yaşadığın aşk değildir her ne kadar kabul etmeyecek olsanda.
İş konusunda...
Çalıştığın yerde mevkinin yükselmesi ya da arkadaşlarının bir süre sonra üstü olmak neyi ifade edebilir? Çalışmanın amacı hayatı idame ettirmektir bu amaç dışına çıkıp çalışmayı idame ettirmek için hayatta kalıp mevkini yükseltmek gerçekten sence akıllıca mı?
Kandırıyorlar seni ve sen uyku halinden kurtulacaksın bir zaman ama o zaman dilimi biraz muallak.
Her daim işini en iyi şekilde yapman gerekmiyor mesela ya da devamlı kendini ispatlamak için olmadığın bir kişi gibi görünmen gerekmiyor ama bunları sana dayatıyorlar sende kabul ediyorsun.
Kazanmak neyi ifade eder hayatta?
Kaybetmek lazım birazda.
Şimdi diyeceksin yine "ne yani kaybetmek üzerine mi yaşayalım?"
Elbette hayır.
Yaşamayı içinde hırs, nefret, karşılık beklentisi olan şeyler ile temellendirmeyin demekten başka bir şey değil yazdığım.
Yaşamak gerçekten keyiflidir ve bunun keyfini almak istiyorsan kazanmak temelli yaşamaktan arınmak gerekecek ve sonra bu yazıyı eleştirebilecek raddeye geleceksin.
Kazanmak mı? Asıl kazanmayın dediğin şeylerin kendisi kazanım diye.
Kamu olmasa bile oyu bir gün bu yazı için eleştirecek beni.
Bunu biliyorum.
Teşekkür ederim, Güzel paylaşım tarzı yorum yapanların yazıyı okumadığını anlamak için bu notu yazıyorum zira hepsini tek tek ıslak havlu ile döveceğim.
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
En İyi Cevaplar