Bu filmin şöyle bir farkı var; gerçek. Oyuncular gerçek, hikayeleri gerçek, akan kan gerçek. Filmin konusu belli ve çoğumuzu vicdanen rahatsız eden bir film olduğunu da biliyoruz. 'Çoğumuzu' diyorum, 'Hepimizi' diyemiyorum. Çünkü her izlediğinde duyar kasmaktan öteye gidemeyen ama aslında filmi büyük bir zevkle izleyen topluluk sürüsünün olması gerçeği var.

Bir gün kadınların katledilmediği bir güne uyanırız belki, görmezden gelmeyi, 3 maymunu oynamayı bırakanlar olursa bunun gerçekleşeceğine dair inancımız neden olmasın?
Kadın kimdir? Kadın nedir?

Annedir, kardeştir, abladır, hayat arkadaşıdır vs, diyecekseniz yanılıyorsunuz efenim yanılıyorsunuz. Kadın, hayatın ta kendisidir. Hayatı başlatan, hayatı çoğaltan, hayatı yaşanır kılanız. Biz yarınları yetiştirmek için kendinden yıllarca ödün veren, kendi hayatı olduğunu unutacak kadar kendinden vazgeçenleriz. Biz 'sadece' kadın değiliz, biz yarınlarız
Kadınlar neden şiddete uğruyor / neden öldürülüyor?

Yemeği tuzlu/tuzsuz yaptığı için, sesini yükselttiği için, boşanmak istediği için, reddetiği için, çalışmak istediği için, evlenmek istemediği için, tecavüze uğradığı için, sokakta mini etek giydiği için, gece yarısı sokağa çıktığı için, sevdiğine kaçtığı için, sevilmediği için, gittiği için, kaldığı için, gelmediği için, hamile kalamadığı için, maaşını vermek istemediği için, okumak istediği için, kadınlık vazifesini yapmadığı için, yabancı bir erkekle konuştuğu için, kıskanıldığı için, NEFES almak istediği için. Bu listenin daha da uzun olduğunu biliyorsunuz. Peki, hangisi kulağa dövmek/öldürmek için haklı bir neden gibi geldi?
Sizce, biz duyarlı bir toplum muyuz?

Elbette öyleyiz. Sokak ortasında karınızı dövebilir, kardeşinizi çekiştirebilir, annenize hakaret edebilir, kızınıza tokat atabilir, trafikte kadın şöföre saydırabilir ama temelinde sevgi olan sarılmalar / öpmeler olursa duyarlı bir toplum olarak orda sesimizi çıkartırız. Duyarlı bir toplum olma anlayışımız bu. Eğer bir kadınsanız, toplumun üstünüzde söz hakkı oluyor. Her isteyen ahlak bekçiliğine soyunabiliyor, size istediğini söyleyebiliyor. Çünkü kadınsın. Cevap bu kadar basit işte. Ne kadar rahatsız edici bir cevap, değil mi?
Sessiz çığlıklara kulak verin dersek çok mu zor bir şey istemiş oluruz?

Sokakta, evde, iş yerinde, otobüste, durakta, orda, burda, her yerde bir çığlık var ama bunu umursamadan yanından geçip giden bir toplum haline geldik. Daha kötüsü ne biliyor musunuz? Belki bir hayat kurtarmak bizim elimizdeyken sadece göz yumuyoruz.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer