
Başlıktan anlaşıldığı gibi arkadaşlar ilk kez Starbucks'a gidecekler için bir şeyler söyleyeceğim ve size oradaki tabiri caizse kazık fiyatlara ne içersiniz bunu dile getireceğim. Herkes starbucks kahveleri çok pahalı ve tadı güzel değil diyor. Starbucks menü çok gelişmiş bence. Öncelikle şu var ki "bunu iyi hoş yazmış da acaba kendi kaç kere gitmiş" diye biliyorum ki içinden geçirecek olanlar vardır. Ben marketten aldığım Nescafe Bol kahvenin müptelasıyım White Chocolate Mochanın ya da Espresso Macchiato'nun değil. Şimdi gelelim, oraya gittiğinizde embesil gibi o İtalyanca isimlere bakıp bir bardak kahveye gidip o kadar para verdikten sonra ne içeceğinize. İşte sizlere starbucks içecekleri hakkında güzel yazım.
Gitmeden önce kahve isimlerini, içindekilerini öğrenin :
Starbucks Kahve Çeşitleri

1. Espresso
Öncelikle Expresso değil Espresso'dur o arkadaşım madem oraya gittin rezil olma bari eğer böyle biliyorsan unut. Starbucks menü okunuşlarını doğru bilmen önemlidir. Starbucks kahvelerinden Ekspresso, Türk kahvesine benzer ama telvesiz olanıdır. Oldukça acıdır, 2 gün uyutmaz adamı oldukça serttir. Mekandaki nerden baksan 15 hatta daha fazla kahvenin bazı Espressodur. Bunu sipariş ettiğinizde bardağın yarısından az gelir kahveyi koymayı unutmuşsunuz gibi bir söz ağzınızdan çıkmasın sakın rezil olduğunuzla kalırsınız.

2. Mocha
Siz bu Starbucks kahvesinden için arkanıza bakmayın bile. İçinde, Espresso, krema, süt, çikolata şurubu hepsinden vardır. Acı kahve sevmiyorsanız sizin için idealdir. White chocolate mochanın da artık ne olduğunu anlamışsınızdır söylemeye gerek yok.

3. Cappucino
Al sana sütlü kahve işte. Almanya'dan amcamızın, halamızın, teyzemizin getirdiği yumuşak içimli en sevdiklerimden olan nacizane kahvedir. Çok köpüklü oluyor hatta üstüne resim çizerler bunun görmüşsünüzdür mutlaka. Espresso + süt + yarıya kadar köpüktür. Bundan zarar gelmez iyidir.

4. Filtre Kahve
Bak severim bu Starbucks kahvesini ama su gibi olmaması durumunda. Guatemala Antiqua diye siparişini verirsiniz fakat ben ikinci kelimeyi halen telaffuz edebilmiş değilim, filtre deyin geçin. Süzüldüğü için kafein miktarı azdır, kahve kokusunu daha fazla duyarsınız bunda. Normal kahve işte hocam ne yazsam ki buna ? İçinde su var yani. (İterseniz sıcak süt ekletebilirsiniz) Buzlusunu felan da yapıyorlar ama onu içmek nasip olmadı. Gerek yok zaten boşverin.

5. Frappuccino
Starbucks menü okunuşları ile sınavınızdır bu kahve. Frappe ve cappucino kelimelerini birleştirin bakayım ne çıktı :) Buzlu kahvedir. Çikolatalı, vanilyalısında felan kahve yoktur. Çileklisi, karamellisi derken nerden baksan 8-10 tane çeşidi vardır. Çileklisinin yapımında böcek kullanılır ama siz nası olsa kolada da böcek kullanılıyor "banane ya amaaan" diyenlerdenseniz afiyet olsun. Ama yok ben almayayım.

6. Macchiato

Starbucks içeceklerinden Macchiato'nun iki çeşidi var. 1- Espresso Macchiato; espresso +süt köpüğü. 2- Latte Macchiato; süt+espresso. Sadece yer değiştiriyorlar. İnternette çok döndü bu muhabbet, bkz:
- aşkım ne içersin?
+ ya aşkm karamelli macchiato mu içsem ristretto bianco mu ?
- abi 2 çay açık olsun
7. Cafe Latte
Latte İtalyanca’da süt demektir. Sütlü kahve değil, kahveli süttür. Marketten 75 kuruşa alacağınız kahveye gidip de Starbucks'da en basitinden orta boyuna 6,75 vermeyin derim ama yinede siz bilirsiniz. Şekersizdir sevmeyeni de çoktur ama aldığınız zaman pişman olmazsınız.

8. Americano
Espresso var ya, hani boş bardakta, 2 parmak dolusu gelen kahve, heh işte onun üzerine su eklendiğini düşünün. Bunu bulaşık suyu diye tabir ederim şahsen. Öğğkk gelir bana. Denediğim güne de lanet yani.
Daha iyi anlamışsınızdır ;)
Bu kadarı yetti sanırım şimdi gelelim siparişe.

Sıranın en arkasına geçtiğinizde öndeki müşterilerden okunuşları bilmeseniz de çat pat öğrenirsiniz işte. Sütlü hafif bir kahve içecekseniz orta boy latte demeniz yeterlidir. Binbir çeşit kahve içinden gidipte Espresso isterseniz bardağın 1/3'lük kısmı dolu geldiğinde şaşırmayın ya da bulaşık suyu gibi bir Americano geldiğine. 4 boy bardak var small-tall-grande-vendi.
Bu kadar kasmaya ne gerek var?
Karşımızdaki adamda Amerika'nın bağrından kopmuş gelmiş biri değil. Starbucks menü okunuşları sizi korkutmasın. Orta ya da küçük boy demeniz yeterli. İsminizi sorarlar, no panic. Sadece siparişiniz hazır olduğunda bardağın üstünde adınızın bulunması içindir, eğer adınız olduğundan uzun ya da yaygın değilse geneli yanlış yazar çok sevgili kasiyerler.

Takma adınızı onu kullanın bkz: Adrasteia :) Tip tip bakanlar olur, sorun mu var dediğinizde cevap veremeyecekler. Ezik durmayın yoksa genelde onlar size -diğer müşteriler- o gözle bakar. Ha birde karton bardak yerine, mug (kupa)da alın kahvenizi adam gibi için, mug yok derlerse (düşük bir ihtimal) çirkeflik yapın :)
Kasada beklemeyin gidin oturun, iki dakika oyalanın, sonra çağırırlar zaten. Kahveler şekersizdir, kasanın oralara bakının şeker ve kaşıklar vardır alın onlardan geçin oturun. Apaçi tipler yoktur. Kıyıda köşede affedersiniz ama yiyişen çiftler gördüğünüzde yadsımayın zira liseli ergenlerdir. Wifi bağlandığınızda ölümüne kullanın, wclerin şifreli olduğunu unutmayın (fişte yazar). Akşama kadar otursanız kimse ses etmez buda işin en iyi tarafıdır.
Dipnot:
Oraya gitmenin ve orada check-in yaptıktan sonra akşama kadar oturmanın bir ayrıcalık olduğunu ve cool göründüğünüzü düşünmeyin. Çevredeki tüm gözlerin sizde olmasını istemiyorsanız, bardakla birlikte fotoğraf çekmeyin. Eğer oturmayacaksanız da o bardaklarla yürürken Özgürlük Heykeli'ndeki meşale gibi taşımayın onları.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar