Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Merhaba güzel insanlar.

Bana göre, nasılsa her kadının ve her erkeğin anne & baba olmak, bir çocuğa ebeveynlik yapmak istemek en doğal hakkıysa; aynı şekilde bunu istememek de en doğal haklarıdır. Üstelik dünya istatistiklerinde de çocuk sahibi olmak istemeyen insan güruhu çoğalmaya başladı. Ve çocuk sahibi olmak istemeyen insanlara karşı, 'el alem' kendilerinde sürekli onları eleştirme hakkı duyarlar. Sana ne canım insanların yumurtasından sperminden değil mi yahu? Ve herkesin duymaktan sıkıldığı düzinelerce soru ve cümle vardır...

1. Pişman olursun bak ileride.

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Bu artık en klasiği herhalde, insanların diline pelesenk olmuş. Bu durumda %50 ihtimal var bence. Ya çocuk sahibi olursunuz, olduğunuza pişman olursunuz veya olmazsınız. Ya da çocuk sahibi olmayıp, olmadığınıza pişman olursunuz veya olmazsınız. En azından ikinci seçeneğin etkilediği ufak bir bebek olmayacak değil mi ortada?

2. Çocukları nasıl sevmezsin?

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Abiler, ablalar, teyzeler, amcalar... Ebeveyn olmak istememenin çocuk sevmemekle alakası yok. Çocukları çok sevip anne/baba olmak istemeyenler de var, çocukları sevmeyip istemeyenler de var. 'Çocuk istemeyen insan' ve 'çocuk sahibi olmak istemeyen insan' tipleri birbirinden farklıdır.

3. Göçüp gittiğinde bu dünyada senden bir şey kalmasını istemiyor musun?

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Evet, harika bir çocuk sahibi olma nedeni, katılıyorum. (!)

4. Çocuğunuz olmazsa evliliğiniz yürümez...

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Pekala çocuk tabii ki aileye neşe katan, renk veren bir varlık olabilir. Kabul ediyorum. Ama bu herkes için geçerli değil. Kimisi bunu yük olarak görebiliyor, nitekim çocuk sahibi olmak büyük sorumluluk. Bunu almak istememek de gayet doğal.

5. Yaşlanınca sana kim bakacak?

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Evet, bu da bir diğer harika çocuk sahibi olma nedeni v2.

6. Çok bencilsin.

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Bunu size söyleyen kişilerin sunduğu nedenler 3 ve 5 ise gülün geçin. Onun haricinde, doğmamış, dünyaya gelmemiş bir varlık üzerinden bencillik kuramı kurmak çok ilginç. Kaldı ki keyfine düşkün insanlar da olabiliriz, n'olmuş?

7. Anne ve babalar tarafından önünüze sunulan: Benim torunum olmayacak mı? ajitasyonu.

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Evet torun sahibi olmak istemek de normal bir şey ancak, sırf bu yüzden çocuk mu yapılır? Sakın ola bu hataya düşmeyin. Anne ve babalar da kendi çocukları açısından bu konuda anlayışlı olmak zorundalar. Bunun ajitasyonu olmamalı.

8. Ya kıyamam, kısır mısın yoksa?

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Hah, komşuların, teyzelerin, dayıların ağzına düştünüz. Bu işin en sinir edici tarafı olabilir. 10 tane çocuk üretecek kadar sağlıklıyız canlar, siz kendi işine bakın, hadi hadi. Kaldı ki iş gerçekten böyle de olabilir. Ne kadar düşüncesizce bir tepki!

9. Marjinal mi olmaya çalışıyorsun?

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!

Bakın bu benim en sevdiğim sorudur. Niye? Çocuk istememek marjinallik çünkü. O kadar kabul edilebilir değil yani toplumda, düşünün.

Her şey bir yana, herkesin hayatına kimse karışamaz. Bakabiliyorsa kimisi 10 çocuk yapar, kimisi hiç istemez, kimisi evlatlık alır. Bunların hiçbirinin eleştiriye açık durumlar olduğunu düşünmüyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim. ^^

Çocuk İstemeyen İnsanların Duymaktan Bıktığı 9 Şey!
Cevapla