Doğamızı Korumak İçin Plastiğe Savaş Açıyoruz!

Dünyada her yıl 400 milyon ton plastik üretimi olduğunu biliyor muydunuz?

Doğamızı Korumak İçin Plastiğe Savaş Açıyoruz!

Kullanışlı, hafif ve ucuz olmasından dolayı tercih edilen plastik, maalesef dünya için büyük tehlike arz ediyor. Çünkü plastik doğada kaybolmuyor. Düşününki bir sigara izmariti 5 yıl misina 600 yıl doğada kaybolmadan kalabiliyor.

Peki nerede bu kaybolmayan plastikler?

Doğamızı Korumak İçin Plastiğe Savaş Açıyoruz!

Okyanusta, denizde, toprakta, havada...

Neler yapabiliriz?

Doğamızı Korumak İçin Plastiğe Savaş Açıyoruz!

Plastik tüketimini azaltarak fark yaratmak bizim elimizde. Neyse ki Avrupa Birliği de bu konuda plastiğe savaş ilan etti ve "plastiksiz bir temmuz" adı altında bir etkinlik başlattı. Dünyada milyonlarca insan bu etkinliğe katılıyor. Sıra bizde :) neler yapabiliriz bakalım;

* Plastik şişeli ürünler yerine cam şişeli ürünleri kullanabiliriz.

* Bez torbalar kullanabiliriz.

* Yiyeceklerimizi dolapta saklarken buzdolabı poşeti yerine cam kaplar kullanabiliriz.

* Pikniklerin vazgeçilmezi plastik bardak tabak çatal kullanmayı bırakabiliriz. Kullandıysak da çöpleri doğada bırakmayabiliriz.

* Güzellik malzemelerini seçerken doğal ürünleri tercih edebiliriz.

* Çocuklara plastik oyuncaklar yerine ahşap oyuncaklar alabiliriz.

Seçenekler çoğaltılabilir. Siz de gelecek için plastik kullanımını azaltın, bu etkinliğe katılın.

#PlastiksizBirTemmuz

Doğamızı Korumak İçin Plastiğe Savaş Açıyoruz!
Cevapla