Eski Zamanda Sahip Olduğumuz ve Unuttuğumuz Değerlerimiz!

Bugün sizlere, rahatsız olduğum bir konu hakkında değinmek istiyorum. Son zamanlarda daha çok zihnimde dolaşan bir konu var. Günümüzdeki özelliklerimiz ile geçmişteki özelliklerimiz arasında hızlı bir fark oluştu. Teknolojinin getirdiği bazı rahatlıklar, insanların beynini yıkayan diziler ve filmler, her şeye kolaylıkla ulaşabilme lüksü bizleri değiştirdi. Ben bir nebze olsun bu konuya farkındalık getirmek amacıyla bu Bence'yi yazmak istedim, lafı uzatmadan başlayalım...

1) Komşuluk ilişkileri

Eski Zamanda Sahip Olduğumuz ve Unuttuğumuz Değerlerimiz!

Bu fotoğrafa yansıyan mahalle kültürü, şimdiki zamanlarda yok denecek kadar az, belki de hiç yok. İnsanların birbirlerine misafirliğe gittiği, selamlaştığı, bir araya gelip yemek yediği o günleri hiç göremiyoruz nedense... İnsanlar birbiriyle yaşamaktan çok kendi yalnızlıklarıyla mı mutlu olmaya başladılar acaba?

2) Arkadaşlık ilişkileri

Eski Zamanda Sahip Olduğumuz ve Unuttuğumuz Değerlerimiz!

Çocukların mahallede oyunlar oynadığı, birbirine bağlı olduğu, tek başına kalmadığı bu zamanlar da tarih oldu. Herkes bir teknolojik ürünle uğraşarak kendi yalnızlıklarını orada gidermeye başladılar. Sosyal ortamdan kopup, gerçek dünyadan uzaklaşarak kendilerine yapay bir platform yarattılar ya da o yaratılan ortama hapsedildiler. Bu duygularımızı bizden koparmayı nasıl başardılar?

3) Gerçek aşklar

Eski Zamanda Sahip Olduğumuz ve Unuttuğumuz Değerlerimiz!

İnsanların birbirinin gözlerinin içine aşkla, sadakatle baktığı o dönemlerin kaç olduğunu hatırlayan var mı? Şu an gören var mı? Varsa o insanlara sonsuz mutluluklar diliyoruz, günümüzde dönemlik sevgili anlayışının yaygınlaştığı ve ''sevmek'' eyleminden ''sevgi'' gibi bir duygudan türeyen ''sevgili'' kavramını kirleten insanlar yüzünden kirlendi bu duygular. Esasen duyguları kirleten insanlar, bu sevgiyi hak eden insanlar yaşadıkça var edecekler. Ama, yanındaki sevgilisiyle konuşurken bir yandan da uzaktaki sevgilisine telefon açan insanların olduğu bu devirde, kimin gerçekten sevdiğini nasıl anlayacağız ki?

Özetle değerli arkadaşlarım, biz eskilerimizi yitirdik. Nostaljik adını verdiğimiz bu zamanların ne kadar geride kaldığını görüyoruz. Ama, eskiler aslında eskimiyor, biz onları eskitiyoruz ve eski yerine koyarak bir modernleşme çabası içinde kültürel asimilasyona doğru gidiyoruz. Siz de eski değerlerimizi yaşamak ve yaşatmak için en azından bu bilince sahip olunuz. Okuduğunuz için çok teşekkür ederim, esen kalın...

#TheTony

Eski Zamanda Sahip Olduğumuz ve Unuttuğumuz Değerlerimiz!
Cevapla