Tartışma adabı ve ''En kısa yoldan kendimi nasıl rezil ederim?'' sorusuna cevap niteliğinde davranışlar.

Tartışma adabı ve ''En kısa yoldan kendimi nasıl rezil ederim?''<br />sorusuna cevap niteliğinde davranışlar.



Merhaba,


Sanal ortamda veya günlük hayatımızda yaşadığımız, zaman zaman bizi sinirlendiren, zaman zaman güldüren bazı talihsiz diyalogları derledim.


(Diyalogların çok benzeri tarafımca yaşanmıştır ve az miktarda mübalağa içerir.)


Haydi başlayalım;




  • Tartışırken o kadar saçma sapan laflar etmek ki, muhatabının cevap vermeye bile tenezzül etmemesi:



Fakat bu durumu ''Lafı nassı goydum'' şeklinde algılamak ve böbürlenmek. Örnek:


- Esmerler gerçek güzel beyaz tenliler çok çirkin hıh.


- Herkesin kişisel beğeni ve zevkleri farklıdır.


- Ama solaryum makinesi var herkes giriyor. gerçekten güzel olsa herkes beyaz olmak isterdi ama herkes esmer olmak istiyor çünkü çok güzel bişey.


- (Cevap yok.)


- Yaaaa böyle susar kalırsın işte ;)




  • Nam-ı diğer yansıtıcılar: Tartışırken kendine ait olumsuz özelliği karşı tarafa yükleyenler. Örnek:



-Eski çağlarda teknoloji şimdikinden daha ileriydi. Dinozorlar filanda yoktu bunlar hep bilimin uydurması!


-Bu söylediklerini kesin olarak kanıtlayabilir misin? Pekala madem teknoloji çok daha ileriydi, insanların ömrü neden daha kısaydı? Örneğin neolitik çağa ait bulgulara göre insan ömrünün 20 ila 25 yıl olduğu karbon 14 testi ile kanıtlanmıştır. Bu bilgileri kazı raporlarından bulabilirsin.


- (buraya dikkat) Saçmalıyosun yaa senin uzun yaşaman teknolojiylemi alakalı? sizin gibilerde hiç kitap okumaz zaten. hiçbişey bilmeden duydunuzmu sallıyosunuz. çok cahilsin yaaa araştırma yap biraz :S:S


(Teknoloji deyince aklına sadece ''iphone'' gelen insan modeli.)




  • Kendisinin göstermediği saygıyı karşısındakinden bekleyen tutarsız kimseler. Örnek:



- Filanca siyasi görüşün şu durumunu saçma ve mantıksız buluyorum.


- Benim görüşüme saçma diyemezsin. Görüşüme saygı duy yoksa senin .....


- Sözlerine dikkat eder misin? Terbiyesizliğin lüzumu yok.


-Düzgün konuş l*n . Terbiyesiz senin anandır.


(Yorum yapmaya bile gerek yok.)




  • Tartışırken karşı tarafın yaptığı 'ufak' imla hatalarını yüzüne vurunca haklı çıkacağını zannedenler. Örnek:



- Ben istediğim şekilde konuşurum ve istediğim şekilde davranırım. Kimse bana karışamaz.


- Senin diğer insanlardan ayrıcalığının olduğunu mu düşünüyorsun?


hayır, herkes gibi diğer insanlara karşı saygılı olmak durumundasın.


- Soru işaretinden sonra büyük harf gelir. Anladın mı? Büyük harf!


Sen önce Türkçeyi düzgün öğren, sonra bana akıl ver. Hıh!




  • Haklı çıkmak için (öyle olmadığı halde) tartışılan konunun uzmanlık alanı olduğunu iddia edenler. Örnek:



- Şizofreni epilepsi gibi şeyler cin çarpmasıdır boşuna doktora gitmeyin.


- Yok artık, daha neler.


- Benden iyimi bilceksin ben piskoloci mezunuyum hemde çift anadal hukuk okuyorum türkçe össde derece yaptım ... (üslubu değiştirmedim.)


(Evet, ben de Lüksemburg Düşesiyim.)



Bunlar gibi birçok örneğe rastlamışımdır ama şimdilik aklıma bu kadarı geldi.


İyi paylaşımlar.


Tartışma adabı ve ''En kısa yoldan kendimi nasıl rezil ederim?'' sorusuna cevap niteliğinde davranışlar.
Cevapla