Bir ay içerisinde İstanbul'a taşınıyorum. İstanbul'a yeni başlayanlar için neler söylemek istersiniz?

Bir ay içerisinde İstanbul'a taşınıyorum. İstanbul'a yeni başlayanlar için neler söylemek istersiniz?

her saate trafik olur navigasyonda ulaşım aracını toplu taşıma seçeneği var yayan aracın yanında biryere gitmek için kullanmabilirsin hangi durakta binmen gerektiği hangi toplu taşımaya binmen gerektiği hangi durakta inmen gerektiğini takip edersin büyük yerlerde taksim meydanı veya bakırköy meydanı gibi yerlerde eşyalarına dikkat et gerekirse çantanı önüne çevirip yürü. Bir ev kiralamak istersen metro yanında olması çok güzel bişey heryere ulaşımın rahatlaşır taksi kullanmamaya sabah 7-9 arası akşamda 7-9 arası ekstra trafik oluyor o saatlerde biryerde oturuyor olman lazım yoksa çok trafikte zamanın geçer..
bir şey almadan önce araştırmanı tavsiye ederim çok kazık atmaya çalışan var çok...
Turistik gezim yerleri dışında ve elit yerler dışında ara sokaklarda gezinilmez. Ayrıca fayda olabilir suriyelerden de uzak durun, tamam şimdi kimse beni burada ırkçılıkla suçlamasın her Suriyeli bir değildir ve iyi olanları da muhakkak vardır ama iyi olup olmadığını alnına bakarak göremeyiz o yüzden temkinli olmakta yarar vardır ve bu yüzden de kalabalık ortamlarda bulunun öyle şüpheli kişiler olduğunda ve yahutta takip edildiğinizi hissettiğiniz de falan.
Bir yerden bir yere giderken 4 saat sürüyor birde Türkiyenin her yerinden bir sürü ukala pislik varsa İstanbul a geliyor halamlar İstanbul da yaşıyor deprem zamanı İstanbul a gittim halamın kızıyla pazara gidecektik dolmuşa binecektik falan dolmuşçu bizi almadı halamın kızıyla tartıştı ve onun üzerine kapıyı kapadı az daha kuzenimin eli kapının arasında kalıyor du eğer öyle bir şey olsaydı o dolmuşçuyu oracıkta döverdim İstanbul un şöförleride çok ukala
Sabirli değilsen gelme. Sürekli kalabaliktan pahaliliktan insanlardan söyleneceksen gelme. Sakin olucaksin. Uzun beklemelere ve trafiğe hazır ol. Her yer kalabalik. Daha az kalabalik bir yer bulmayı ummamalisin. Fazla sakin denecek bir sakinlikte olmalisin kendini bastan bunlara hazirla. Bence her ne olursa olsun istanbuldan güzeli yok. Mükemmel bir sehir. Üsküdarda sultanahmette bos bos yurumesi bile çok keyifli. Özellikle turistik bölgelerde ama genel olarak her herde yabancılar var. Alış. Takma. Sinirlenme. Genel olarak sakin ol yani
Ben kartaldayim kartali seviyorum. Denize yakin bir ilçe seçersen marmaraya ulasimin kolay olur. Hangi yakada olacaksin bilmiyorum ama ne anadolunun ne avrupanin cok uzağinda olmaman avantajina olur. İstanbul deme çok kırsal yerleri mevcut
Cevap
75Cevap
Sabır ve şükür etmeyi bileceksin bilmiyorsan öğretirler
Yol yakınken gelme, biz gidiyoruz 🤭
Trafik konusunda sabır dilerim sadece
- Trafiğe hazır ol. Öyle böyle bir trafik değil ama.
- Kaos ve kalabalığa hazır ol. Bunaltır.
- Deprem konusunda evini güzel bir konumdan ve sağlam seç.
- Pahalılık her yerde ama İstanbul da bir başka.
- Şehir tehlikeli. Tehlikeli semtlerden yer tutmamaya çalış.
- bunun dışında gezmek, vakit geçirmek, bir şeyler keşfetmek ve huzur bulmak için güzel bir şehir. Tabi yerini ve zamanını iyi ayarlarsan. 😅
• Yeni geldiğini belli etme, kazıklarlar.
• Taksim'e, Eminönü, Beşiktaş'a, Üsküdar'a, Fatih'e fazla gitme gideceksen de ara sokaklarda gez, çok çok çok çok kalabalık olur ve bazı bilmem ne çocukları sapıkça şeyler yapar.
• Dolmuşa, öğlen bin. Çünkü sabah işe gidiş, akşam işten dönüş olduğu için boğulursun içeride, fortlanmak da cabası...
• Kiralık ev bakacaksan, sırf adı var diye ( Eminönü, taksim, Beşiktaş, Üsküdar ) çok fazla para alırlar aman dikkat.
• Pahalıdır diye güzel yerlerden mahrum kalma, boğaz manzaralı kafeye gidip çay ya da su bile içip mekanın ve manzaranın tadını çıkarabilirsin.
• Bol bol müzeleri, camileri gez. Müze kartı çıkart yoksa biraz tuzlu olur.
• İstanbul'un tadını çıkar...
İstanbul çok karmaşık bir şehir, daimi yanınızda Maps erişimi olan bir cihaz ve internet bulundurmalısınız.
Daha önce İstanbul'a gelmediyseniz kaybolursunuz çünkü.
- esenyurt ve bağcılar pek oturulmaması gereken semtlerdir özellikle bağcılar. esenyurt daha yaşanılır. özellikle bazı yerleri daha elit
- metrobüse yakın bir yere taşınırsan 7/24 ulaşımın olur ama gece zaten çıkmam diyorsan metro yakını işini görür. şahsen ben trafikten dolayı kesinlikle otobüs kullanmamı gerektiren işlere girmiyorum, evleri tutmuyorum
Şu saatte trafik olur mu diye düşünme, zira İstanbul'da her saat trafik var.
Bir yere taksi ile gidecegın zaman her zaman yarım saat once cık evden.. Guvenılmıyor cunku onlara, kısa mesafe almazlar, uzun mesafe almazlar, Arap musterı gorur senı almaz.
İstanbul da kı taksicilerın cogu yaramaz ınsanlar hıc kusura bakmasınlar. Arabam yok ıste mecburumda oyle.
İstanbul'da 1 saatte bir yere gitmek lütuf gibi bir şey
asla taksiye binemiyorsun (kolun kopmadığı sürece)
toplu taşıma yetersiz
sürekli her şeye zam geliyor
her yer aşırı kalabalık, ne hafta içi ne hafta sonu bir yere gidilmiyor
su, doğalgaz, elektrik diğer illere göre daha pahalı
Apartmanda oturursan eğer sorunlu komşuların olabilir çünkü insanlarda saygı yok
İlçeler dip dibe ve diğer illerdeki gibi boş alanlar yok. O yüzden yaşayacağın yaka için hangi ilçe hangi ilçenin yanında kuşbakışı göz atmakta fayda var.
Mümkünse bir yere gideceksen, bir işin varsa mesai giriş/çıkış saatlerine denk getirme normalin 2 katı sürede ulaşırsın.
hoş geldin 🤗
Hemen geri dön, kaç kendini kurtar oturmuş düzenini bozma İstanbul artık kartpostallardaki İstanbul değil sokaklarda insan kalabalığından yürüyemezsin başına her an her dakika çok saçma bir nedenden dolayı bir iş gelme ihtimali çok yüksek gelirsen yaşayacağın en sosyal ortam avm lerde oturup kahve içerek etrafı dolaşmak olacak iyi düşün cenneti terk etme
Kaosun başkentine hoş geldin
İş yerin ile evin aynı yakada olsun
Toplu ulaşımda metro ilk seçeneğin olsun hızlı ve trafiksiz bir yolculuk için
Vallah ben bilmiyorum ama bir kere gittim iğrenç bir şehir tamam güzel olabilir ama o havası kalabalığı güzelliğini yok etmiş bir daha hayatta gitmem.
Mecbur kalmadıkça taksiye binmeyin, toplu ulaşıma çalışıp, onlarla keşfedin şehri.
İstanbul'u keşfetmek demek, vahşi doğada yolunu bulabilmek demektir
İnsanlara kolay güvenme hele İstanbul gibi bir şehirde önüne iyi insandan çok it* kopuğu aşağılık insanlar çıkacak...
Otobüse binersen kapaklanirsın ya otur ya da binme 😂🤣
😛
Yeni gitmiştim yaşadım biliyorum 😂😂
Hehe
Seni minik ponçik
Tutunamadin tabi otobüs hareket edince 😀
Rezil oldum 🙄
En sonunda oturttular sağolsunlar otobüsten ininceye kadar yüzümü kaldıramadım 🤣🤣🤣 utançlıktan 😂kim ne düşündü bilmiyorum 😂🤣
Hehe
Yalnız miydin otobüste minik kuşum 😀
Ne minik kuşu ya 🤦
Otobüs doluydu 🙄 boş koltuk yoktu yer verdiler 😂🤣 inince bi daha binmem demiştim 😂 her binisim rezillik oldu lânet olasıca
Hehe
Minik kuşsun tabiki de 😀
Yalnız mıydın derken kastım yanında bir arkadaşın bir akraban var mıydı anlamında sordum
Yengem vardı 😂
Oda beni tutuyordu ama işe yaramadı hiç 🤣🤣
Hehe
Çok tatlışsiniz ama ki 😀
Aidat adı altında sizden haraç alınıyor. İtiraz edin hakkınızı arayın! İtiraz etmezseniz her yıl katlana katlana daha fazlasını ödeyeceksiniz
yunus polisleri kadar kendini beğenmiş birileri daha yok kendilerini ne sanıyolar anlamıyorum mesleğinin kalıbı ol yeter
Karaköy, Kadıköy, Galata- Pera, Cihangir buralarda mekik doku kaybol. Aradığın bir çok şeyi bulursun.
15-20 km mesafedeki bir yer, raylı sistem kullanırsan 3 km mesafede araçla gideceğin bir yerden daha yakındır😉
Eğer çok paran yoksa, hazıra dağ dayanmaz durumunda değil de sürdürülebilir mali güçle gelmiyorsan hemen kaç.
Yapabileceğin en akıllı davranış işin ve evinin olabildiğince yakın olması, böylece trafikle ömrünü yemezsin..
Trafik sorunu var
Kimseye güvenme
Pahalı bir hayat
Boşuna taksi bekleme gelmeyecek 😅 gelse de almayacak
Kalabalık bir nüfus ve trafik. Ama tarihi yerleri, avmleri filan güzeldir.
Şaka mısınız millet İstanbuldan kaçıyor deprem olacak diye
Die die Allah göstermesin başınıza getireceksiniz depremi çağırmayın kötüyü 😞
En az iki kişiye adres sormali. Tek kişi yanlış y da yanıltıcı bilgi verebilir
Aklın varsa hiç gelme, derim. Elimde olsa terk edeceğim.
Ara sokaklara fazla girme çaktırmadan ayak üstü dikerler seni 😉
😊🙋🏻♂️
Kaliteli öneriler vermek isterdim ama formumda değilim
Altından daha da kıymetli bir bilgi: gelmeyin
Araban yoksa hemen açıköğretime başvur ve indirimli istanbulkartını al
Bence Gebze’ye taşın. İstanbula yakın gidip gelmen kolay olur :)
O her zaman değil.
O kocaelinin her yerinde öyle
Sana şöyle söyleyeyim aslen karamürselliyim hem anne hem de baba tarafı olsun tüm sülale kocaelinin her ilçesinde bulunmakta. Yani kocaelilogistim :)
Hayır anlamadın beni kocaeli konusunda son derece yakınım.
Burası bizim tek memleketimiz yani sanırım garanti 20 nesil burada
Öyle zaten neden bunu sordun? Ben aslen buralıyım baştan beri onu demek istiyorum.
Gebzede benle bağlantılı çok kişi var onun için konuşmuyorum.
Yolunu kaybedersen minibüsçülere sor. Taksiler yol iz bilmiyor
İstanbul'a gelmesinler, yarı yoldan dönsünler...
Kendi evin güzel maaşlı bir işin varsa taşın yoksa yapamazsın
kendi evim de maaşlı işim de yok ama gayet de yaşıyorum herkesi kendiniz zannedip önünü kesmeyin devir değişti
Gelince görürsün zorlukları
1 Kural Avrupa Yakası'nda oturmayacaksın Avrupa yakasında çalışmayacaksın
Geç saatlerde gaziosmanpaşadan uzak durun malum müptezel yuvasıdır
Aynen
Bana müptezeli denk gelmiş o zaman
Hangi semtte yaşayacağınızı doğru belirlemeniz size bir çok konuda avantaj sağlayabilir.
metrobüse biniş taktiğinizi geliştirin bu zamanla oluyo ama mesela çok doluyken bile koridorda durursanız yer bulursunuz bunun gibi
Allah yolunu bahtını açık etsin en büyük hayalim bence kimseye güvenme ama tadını çıkar
İstanbul'da yaşamak mı en büyük hayalin
Uzun zaman İstanbul da olan biri olarak söylüyorum çok gezin her yeri hem de
Nakliye firmasının numarasını kaybetme. Bunu tavsiye ederim
Trafik kaos gürültü kalabalık
Ben imkan bulunca gidicem bu şehirden
Gelmek isteyenlere mesajım gelmeyin bence
https://youtube. com/shorts/n0ce07O8Lv4? si=2jIajglGT9Q301Z_
https://youtube. com/shorts/n0ce07O8Lv4? si=2jIajglGT9Q301Z_
İlk günler şehir güzelmiş vs der, kalabalığı, trafiği umursamazsın, ama kalıcı olunca sıkıcı gelicektir burada yaşamak o kesin. İmkanın varsa zaten geri dönmeyi isteyeceksin 😊😅
Dolaşırken çantana telefonuna dikkat et çaldırma
İstanbul'da bir sure sonra filozof olacaksin yalnız ve kimsesiz bütün hayatın işin olacak değerlerinden uzaklaşacaksin
Altın niteliğinde bir bilgi: Gelmeyin! 😂
😀😀😀
Filmlerdeki gibi olmayacağından emin ol 😅😅😅 çıtayı yükseltme. Bana yakın yere gel 😅
Paran bolsa ya da iyi para kazanabilecegn meslegin varsa.
Yol yakın iken geri dön.
Son 2 yıldır istanbuldayim başıma her şey geldi İstanbul kara delik gibi içine çekiyor adami
Yalnız mı yaşıyorsun orada
Dolmuşçular ile asla tartışılmaz! :)
bence para alsınlar yanlarına
Kalabalığı görünce pişman olacaksınız
Maddi durumunu göze alarak karar ver derim
Her yüzüne gülene güvenip gittiği yoldan gitne
Bence taşınma. Çok sıkıntı dolu bir şehir 😕
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?