Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Ailelerimizi ne kadar sevsekte evlenince artık yeni bir ailemiz oluyor eşimiz ve çocuğumuz. Onlara olan sevgimiz bitmiyor tabiki ama önceliklerimiz değişiyor. Sık sık gidilerek, teknolojinin nimetlerini kullanarak özlem giderilir..
Türkler bu konuda fazla hassas davranıyor bir türlü aileden kopamıyorlar. Halbuki bir aileye sırt dönüp gitmek değil ki bu ailen genişliyor sadece ve öncelikler, sorumluluklar değişiyor..
Birey olarak var olabiliyorum çok şükür, kimse ömür boyu ailesinin dizinin dibinde oturmak zorunda degil. Ülkemizde insanlar tek başına var olmayı beceremiyor hem maddi hem manevi. Aile apartmanı diye bir kavram var mesela akrabalarla aynı binada oturuyorsun falan, bu ülkemiz insanının bağımlılık seviyesini çok güzel özetliyor.
Yorumlara baktımda çogu kişi yurt dışına gitmek istiyor :) tamam iyi gelebilir ama herkesin fırsatı olsa digelim herkes oraya yerleşse herhalde burada insan kalmaz ve Araplara kalır ülke tamamen bu düşünceyle ülke gelişemez zaten bence çoğu şeyde birlik bilincinin elinde
Gitmek isteyen insanlarin çoğu gitme ihtimali olmayanlar... gidebilecek insanların çoğu da zaten ya gidiyor ya da burada iyi imkanlar ile çalışıyor.. o yüzden çok ciddiye almaya gerek yok.. ulkenin çoğu dil bilmiyor, öğrenmeye de çalışmıyor ama yurt dışı onlara kucak açmış sanıyor
@Be_smart haklısınız keşke ülkemiz içinde birileri türkiyeye gidelim çok iyi dese 🙈😊 ama işte çok iyi seviyede maalesef değil ama yinede insanın en huzurlu hissetigi yer ülkesidir diğer yerlerde de mutlu olabilir iyi şartlarda yaşayabilir ama ülkeyi yinede özleyebilir özellikle doğup büyüdüyse
Oraya koşarak gidip pisman olanlari da biliyorum.. o yüzden onemli olan kendini iyi yetiştirmek.. kimse yabancı bir ülkede yabancilara temelli gidince ayiliip bayilmiyor.. Herkes Suriyelileri eleştiriyor da bu kadar cok talep olunca yurtdışına, onlar da Suriyeli gibi davranıyor gelen Türklere... biraz aklımızı kullanmaliyiz
Rica ederim
Cevap
63Cevap
Görevli olarak belki tercihen hayır
Evet giderdim tabi ki
Aile bırakıp eşle birlikte yurt dışına gitmek birçok kişi için cazip bir seçenek olabilir. Özellikle ekonomik veya kariyer fırsatları açısından yurtdışında yaşamak daha avantajlı olabilir. Ancak, aile bırakıp gitmek kararı alırken çok dikkatli olunması gereken bir konudur. Aile bırakıp gitmek, aile üyelerinin arasındaki ilişkileri ve iletişimi etkileyebilir. Ayrıca, yurtdışında yaşamakta zorluklar olabileceği ve uzun vadeli olarak aile üyelerinin bir araya gelmelerinin zorlaşabileceği unutulmamalıdır. Bu nedenle, yurtdışına gitme kararı alırken, aile üyelerinin düşünceleri ve görüşleri de dikkate alınmalıdır.
Çocuklarımın eğitimi ve hayatı daha önemli. Annemle babamı elbette bırakmak istemezdim ama yuva kurduktan sonra çocuklarım olduysa ilk önceliğim onlar olur ve bu sebeple onların eğitimi, kariyeri ve iyi bir hayat yaşamalarını sağlamak adına gitmeyi tercih ederim.
Eşin senin ailen zaten evlilik bu oyuncak deyil sen git ben gelmem olmuyo koca nereye sen de oraya netcede hem ipini sağlam tutmak lazım gözü kaşı oynamasn ailesin yanında olduğunu bilsin sorululuğu olsn hmde tek başına giymesi ne BİM içime sinmez ne yer ne içer napar aklm kalır benim
Not düşeyim bu yalnızca kocasını seven iyi kocalar için geçerli kötü sorumsuz kocaysa isterse marsa gitsin uzak olan yeter ki
Evet evlendikten sonra asıl önceliğin eşin ama ana kuzusu erkekler bunu anlamaz
Evet senin hayatındaki en değerli varlıklar eşin ve çocuklarındır gerisi anne baba arkadaş hepsi sonraki perdeye kalırlar
Evet eşini kendin seçiyorsun ama anneni babanı kendin seçemiyorsun
Senin yaşlarındayken arkadaşım evlendi Almanya'ya gitti. Nasıl gidiyor ailesini bırakıp da demiştim. Şimdi bakıyorum ki istediği zaman Türkiye 'ye gelir döviz bozdurup istediği hayatı yaşıyor dili var ve çocukları da süper bir ortamda yetişiyor hem de dil bilerek. Şimdiki aklım olsaydı ben de giderdim hatta hala gidebilirim😁
Git sende ne duruyosun ki eger durumun varsa dil varsa sorun cekmiceksen git bence
@Zeyyynoşşş Gitmek istediğim yer evlilik istiyor
Ahh bee
Bunu bilmiodum is imkaniyla gidemez misin peki olmuyor mu oyle
@Zeyyynoşşş Şirketin göndermesi gerekiyor yine bir evlilik 🤣🤣
Hiç düşünmeden giderim. Senede bir kez geliriz ülkeye.
Kısa seyahat ise giderim ama beni büyüten ailemi komple bırakıp gitmem çünkü yaşlılar ve benim onların yanında olmam lazım örnek veriyorum; İstanbul'da yaşıyorum Tokat'ta gitseler mutlaka kafa dinleyin gelin derim bir keresinde dayımların yanına yolladım annemde kemik erimesi var düşmüş acile kaldırmışlar.
Yaşıma, mesleğime ve eşime bağlı. Daha iyi bir imkan varsa ve ikimizinde yararınaysa giderim hayırlısıyla da böyle bir durum olur mu bilmiyorum ⑉
Ülke nüfusu 80 milyon. Yurt dışında yaşayan gurbetçi vatandaş sayısı bı zamanlar 6.5 milyon kişiydi. Yani nüfusun nerdeyse %10 u dediğin gibi. Geri kalanları da öyle olmaya can atiyor
Yurtdışına koşa koşa temelli gitmek isteyenlerin çoğu vasıfsız... yurt dışı kimseyi beklemiyor bu arada, boşuna aşka gelmeyin.. gidilmesi garip değil fakat öncelikle donanımlı olmak gerekli, sürekli gurbette olmak zor
Önceden olsa evet giderdim, fakat 1 yıllık evli biri olarak söylüyorum ailemi bırakıp da gitmem şimdiki aklımla. Aşk eş falan iyi ama gerçekten bir yere kadar, aile hem iyi gününde hhem kötü gününde her zaman yanında olacak insanlardır. Ben ailemin değerini evlendikten sonra anladım. Ne kadar iyi bir ailem varmış.
Eşim Olursa Evet Hata Eşim Olmasada
Giderim
Çünkü Herşeyden Herkezden Uzaklaşmaya İhtiyacım Var💔🥀
Büyük konuşmak istemiyorum çünkü geleceğin ne getireceğini asla bilemeyiz. Ama ben bunu istemezdim sanırım sevdiğim insanları bırakmak istemem. Ayrıca başka ülke demek farklı kültürler, farklı bir dil demek buna alışabilir miyim bilmiyorum.
ben yurtdisindayim gittim kucuklugumden beri birini bulsam evlenip onuda alacam ama bulamiyorum.
Vallah bizimkiler yıllar önce öyle yaptı birikimini yaptılar emekli oldular geri döndüler bazen aileyi düşünerek hareket edersen geleceğine çok büyük zarar vermiş olursun onların sayesinde de ben çiftte vatandaş oldum ve başka ülkede de doğdum büyüdüm
Yurt dışına gitme hayalim var zaten. Ama annem veya babam tek kalacaksa onları da yanıma alırdım
Aileyi terketmiyorum ya, tatillerde gelir görürüm hem gorüntülü konuşma şansı da var. İnsan büyüyüp olgunlaşmalı. Ömrünün sonuna kadar çocuk olarak kalıp anne babaya bağımlı olmamalı. Sevgi başka muhtaç modunda olmak başka.
Azərbaycanda bekleriz sen8
Gel o zaman
Sən elə özümüzünkisənki😁😁😁
Gitmem evli değilim full bekarım öyle imkanlarım çok oldu gitmedim, gitmem. Bunarım, kafayı yerim. Annemi, babamı, ablamı, akrabalarımı, sevdiklerimi, ülkemü, şehrimi bir daha görememek çok zor.
Eşimlede gitmem tek başıma giderim ailemide alırım yanıma ajsjskkskakaksksk
Geçen sene sorsan evet derdim ama eş başka aile başka oyüzden gitmem gitsin tek başına banane
Aile olarak sadece annem var zaten. Onuda hiçbir yere bırakmam nefes aldığım sürece. O yüzden ya onuda götürürüm ya da hiç gitmem.
Şu %67 lik kişiler anababası ölünce ananızın babanızın kıymetini bilin diye başkasına nasihat vermesin
Normalde bende yurt dışına gitmek istiyordum hemde deli gibi ama Üniversiteye gidince aileden ayrı kalmak zor oluyormuş o yüzden yurt dışına ailem ve eşimle gitmek isterim
Gitmem dünya fani ölüm ani sefalet içinde olsam zaten başka ülkeye gidecek imkanım olmazdı gerek yok üşkemde yaşarım.
Giderim ama ailemden bağımı kesmem ya onları da yanımda götürürüm ya da sık sık ziyaretlerine gelirim.
Evlendikten sonra Eşim ailem olacak sonuçta, giderim herhalde. Çocuklarıma daha iyi bir gelecek sunmuş olurum 🫶
Bir insanın eşi kendi ailesidir artık çocuklarla birlikte, istediği yere gidebilir yerleşebilir.
Evliyim , Almanya'da avukat bir arkadaşım var Mayıs ayında onla evlenmeyi düşünüyoruz temelli gideceğim ama tek:)
İyice araştırıp emin olduktan sonra giderim, gitmesi kolay da hiç bilmediğin bir yere alışmak bir süre zor olacak bunu da göz önüne almak lazım
tabikide yaparım çünkü bana annemden babamda diyorlar senin yaşın genç bizden artık çoktan geçti keşke seni yurt dışına gönderebilsek diye
Gidemem yani öyle bir durum gelişse iki arada bir yerde kalirim ailemi birakip gitmek istemem
Çok seviyorsam ve güveniyorsam heryere giderim.
bir çok ülkeye seyahatim oldu pek tercih edilesi degil benim için ama bir mecburiyet var ise olabilir
Eşin nereye sen oraya.. elin adamı değil sonuçta eşin senin ailen herşeyin oluyo..
Evlenince yeni ailen eşin oluyor zaten. Kimseyi bırakmış olmuyorsun.
Evet. Zaten benim ailem esim ve çocuklarımdan ibaret.
Temelli gitmek bilmiyorum ama gitmek isterim yine de
Adam yurtdışına gidiyorsa ve senide götürüyorsa yürümem koşarak giderim🤗
Mecburi bir durum varsa giderim ama keyfe keder başka bir şehire bile zor giderim
evet aile konusunda bir saniye bile tereddüt etmem çok lazım değiller
Bu büyük bir karar. Ne için gidileceği önemli. Çok önemli bir gerekçe yoksa asla gitmem.
Gidip düzenimi kurup ailemi de yanıma alırım sonradan
Giderimm tatilerde gelir görürüm, onları yanıma çağırırım görüntülü ararım
Eşim ailem olduğu için ailemi bırakmam.
Anne, baba, kardeş salla gitsin. 😂
Evlendiysem giderim yani sonuçta bir yuva kurmuşum.
Hayır gitmem ben ülkemi çok seviyorum burası benim doğdum topraklar öyle kolay değil gitmek
Temelli gitmek istemezdim. İnsan ailesini özler.
Gidebilirim, bir imkan olsun veya birileri yardımcı olsun hiç durmam.
Yurt dışındayım zaten, ama Türkiye’den kimseyle evlenmek istemem başıma bela olur anca, herkes dengiyle evlensin
Şartlar onu gerektiriyorsa tabi niye olmasın o zaman evlenme arkadaş git köye yerleş kaçıncı yüzyıldayız
Bugün sunulsun hemen dk sında kıyafet bile almadan el çantamı alır çıkarım hemen taxi havalimanı...
Yurt dışımlnda yaşama isteği bana guvenilir gelmiyor. Güvende hissetmedigim bir hayata adım atamam. Şehir değiştirdiğimde sokaklarda adım atarkenki bilinmezlik beni huzursuz ediyor. Bambaska bir ülke, kültür, dil... Asla bu insan değilim.
Evlenmeden de giderim evlensem de giderim hiç farketmez 😂
giderim seneden seneye türkiye'ye gelirim yine ki gitme durumum var zaten
Giderim tabiki. Ailem zaten hayatimda yok ki
Evet.
Evliysem ailem artık eşimdir. Kimseyi bırakmıyorum yani.
Eğer eşim dedim insan ailemin yerine aratmıyorsa bana kesinlikle giderim fakat aileme çok bağlıysam eşimle de aram iyi ise asla gitmem o yüzden hayır
Ailemle bagimi koparmak isteyen biri olarak evet... :)
Güvendiğim biriyle evlenirsem giderim
Ama herkese güvenip bir işe kalkismam çok güven vermesi lazım kolay bişey değil çünkü başka ülke farklı kültürde sıfırdan başlamak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?