Ben eskiden 14 günlük yıllık iznimi ikiye bölüp birer hafta tatil yapardım. Cumartesi- pazar eklemesi ile 9 gün + 9 gün tatil yapmış sayar, toplamda 18 gün tatil yapmış gibi kendimi mutlu ederdim. Ancak son zamanlarda 14 gün peş peşe çıkmak beni daha çok mutlu edip dinlendiriyor. #TersyTatilistiyor
Zaman geçtikçe ve kuşaklar değiştikçe, tatile bakış açısı da değişiyor.
Dahası da var. İnsanın, gençlik, orta yaş ve ileri yaş dönemlerindeki tatil anlayışları da farklı oluyor. Değişen dünya, kültür, teknoloji, sanat ve yaşam modelleri insanı ister istemez farklı beklentilere yöneltiyor. Bu da hayatın bir cilvesi.
Yaşınız kırk civarında olduğuna göre, yılın farklı dönemlerinde farklı coğrafyalara seyahat edebilirsiniz. Hem de artık aşırı bilgi ve iş bombardımanı altında bunalan beyniniz ve bedeniniz de bu sayede, yılda iki kez mola vermiş olur.
Mesele İlkbahar’da ve Sonbaharda birer hafta kaçamak bedene ve ruha iyi gelir. Ama tatil konseptini de değiştirmek gerekir. Örneğin, ilkbaharda bir Adana- Mersin hattına gidip, mutfak, doğa, kültür, deniz turu yaparsınız. Sonbaharda ise kendinizi Antalya- Kaş’ta harika Akdeniz sularına bırakırsınız. Her iki baharda da yapacağınız 1 hafta kaçamak size 12 aylık enerji ve dinginlik sağlayacaktır.
2 haftadan aşağısı kesmiyor pek. bu sene 9 gün yaptım yaz tatilini, 4 günde memleketteydim onu sayamıyorum tatilden. baya da güzel bir otele gittiğim halde yine de keşke 2 hafta yapsaydım dedim. artık kış tatilinde acısını çıkarmaya çalışacağım
Merhaba @Tersy,
Zaman geçtikçe ve kuşaklar değiştikçe, tatile bakış açısı da değişiyor.
Dahası da var. İnsanın, gençlik, orta yaş ve ileri yaş dönemlerindeki tatil anlayışları da farklı oluyor. Değişen dünya, kültür, teknoloji, sanat ve yaşam modelleri insanı ister istemez farklı beklentilere yöneltiyor. Bu da hayatın bir cilvesi.
Yaşınız kırk civarında olduğuna göre, yılın farklı dönemlerinde farklı coğrafyalara seyahat edebilirsiniz. Hem de artık aşırı bilgi ve iş bombardımanı altında bunalan beyniniz ve bedeniniz de bu sayede, yılda iki kez mola vermiş olur.
Mesele İlkbahar’da ve Sonbaharda birer hafta kaçamak bedene ve ruha iyi gelir. Ama tatil konseptini de değiştirmek gerekir. Örneğin, ilkbaharda bir Adana- Mersin hattına gidip, mutfak, doğa, kültür, deniz turu yaparsınız. Sonbaharda ise kendinizi Antalya- Kaş’ta harika Akdeniz sularına bırakırsınız. Her iki baharda da yapacağınız 1 hafta kaçamak size 12 aylık enerji ve dinginlik sağlayacaktır.
Teşekkür ederim Adil Bey, yıllık izinlerimdeki her fırsatı tatil için değerlendirmeyi hedefliyorum, saygılarımla.