Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Teknolojinin gelişimi ile bir gün uzay turizmi olacak elbette. Nasa da buna hitaben güzel afişler hazırlamış. Nitekim muhtemelen ilerde reklam afişleri olacaktır böyle. Elbette biz görür müyüz göremez miyiz bilemeyeceğim ancak yine de bu hayal edemeyeceğiniz anlamına gelmiyor.

İlk durağımız Jüpiter

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Güneş sisteminin en büyük gezegeni ile başlıyoruz. Gaz devleri sınıfına giren bir gezegen çizimde de gördüğünüz gibi atmosferi bize olağanüstü manzaralar sunabilir. Balonlar ile manzarayı izleyip Jüpiterin keyfini çıkarabiliriz.

Venüs

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Dünya'nın ikiz gezegeni Dünya ile hemen hemen aynı boyutta. Ancak bizden çok daha sıcak. Venüs'ü ziyaret etmek Afrodit'in kapısını çalmak demek. Venüs gezegeni ile bir başka ayrıntı ise şudur bu gezegende keşfedilen her şeye kadın ismi verilmiştir. Umarım burası erkeklere yasak olmaz.

Titan

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Satürn'ün en büyük uydusudur. İnsanlığın ulaşmak için hedeflediği yerdir. Yüzeyinde Dünya'ya benzer okyanuslar bulunur. Ancak bu okyanusların tamamı su değil metan gazından oluşmaktadır. Yağmurlar metan olarak yağar. Okyanuslarının derinliklerinde canlı var mıdır bilinmez ancak insanlar orada bulunmanın hayalini hep kuracaklar.

HD 40307g

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Dünyadan 44 ışık yılı uzakta bulunan bir ötegezegen. Dünyadan 7 kat daha büyük. Süper dünya olarak da isimlendiriliyor. Tıpkı dünyadaki gibi gece ve gündüz oluşuyor. Ayrıca yaşam olabileceği düşünülen en yakın gezegen ya da herhangi bir durumda yaşayabileceğimiz en iyi gezegen.

PSO J318.5-22

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Bir haydut gezegen ya da güneşdışı nesne. Herhangi bir sabit yapısı olmayan bu gezegen uzayda hareket haline dolaşıyor. Bu yüzden ona haydut gezegen ismi verilmiş. Herhangi bir güneşi olmadığı için sürekli gece olacağını düşünebilirsiniz. Elbette uzayda yavaşça süzülerek gitmek eğlenceli olabilir.

Mars

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Belki de buraya temelli olarak giden bir yolcu bile olabilirsiniz. Muhtemelen o zamana kadar Mars'a yerleşim kurmuş oluruz. Ancak yine de kızıl gezegene gidip görmek eğlenceli olabilir. Gerçi daha önceden bir yapılanma kuruldu ise hiç uğramama taraftarıyım ya neyse.

Ceres

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Romalıların anne sevgisinin ve büyüyen bitkilerin tanrıçası. Güneş sistemindeki en büyük cüce gezegen. Yüzeyinin altında sıvı sudan oluşan bir okyanus olduğu tahmin ediliyor. Bir bakıma burası ulaşım yapılırken su temin edilebilecek bir alan olarak düşünülüyor.

Kepler 16b

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Güneş dışı olan bu gezegen Satürn büyüklüğündedir. Ayrıca bir yerine iki yıldızın yörüngesinde döndüğü onaylanan ilk gezegendir. Bu da size izlemeniz için harika bir manzara veriyor. İki güneş olması acaba daha mı iyi olurdu yoksa daha mı kötü olurdu?

Kepler 186f

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Dünyadan 500 ışık yılı uzaklıkta bir ötegezegen. Üzerinde yaşanılabilir olduğu düşünülen bir alan bulunmakta ancak yine de kanıtlanabilmiş değil. Bizden çok uzak olan bu gezegene ulaşmak zor. Ancak bir gün bu kırmızı gezegene ulaştığımızda bizi şaşırtan şeyler ile karşılaşabiliriz.

Enceladus

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Satürn'ün altıncı büyük uydusu ve ismi yunan mitolojisine dayanıyor. İçinin yine su ile dolu olduğu düşünülmektir ancak güneş ile ısınan gezegen de bu gayzer etkisi yaparak daha da ilgi çekici hale getirmektedir.

Europa

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?

Jüpiterin doğal uydularından biridir ve yüzeyi buz ile kaplıdır. Buzun altında göller olduğu düşünülse de tam olarak bilinmemektedir. Buzun altındakiler mi yoksa buzun kendisi mi daha çok ilgimi çekti karar veremedim. Ancak yine de altında ne olduğunu bilmemek baya bir heyecan katar bu geziye.

Sanırım Dünya'ya bir 100 yıl sonra gelse idik bunları görmemiz garanti olurdu ancak belki reenkarnasyon varsa görebiliriz :D Sizin en çok hangisi dikkatinizi çekti ve en çok hangisini görmek isterdiniz?

#Wimpy

Bir Uzay Turuna Çıkıyoruz! Ücretini Arkadan Vermeyen Kaldı Mı?
Cevapla