Bazen egzersizler günlere ayrılır bazen de tüm vücut antrenmanları yapılır. Sizce kas yapmak isteyenler için en iyi nasıl olmalı? Özellikle yeni başlayanlar için hangisi daha etkilidir?
Tek bölge
İki bölge
Tüm vücut
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Kas yapmak isteyenlere hep aynı programlar yazılıyor. Ancak etkili oluyor mu?
Bir programın sonucunu almak için 3 ay geçmeli yeni başlan birisi ayda bir program değişirse bastıgı kiloyu nasıl arttıracak vücudun da bir adaptasyon süresi var o personel trainer programla para kazanmak için ayda bir değişmeli şeklinde tetikliyorlar vucut bir şekilde toplansın kaslar artık ilerlemeyi durdursun bu ölçümlerle saptansın sonra dersinki program değişelim tepki yok
İlk 1 ay Tüm vucut standar başlangıç programı idealdir Sonraki 6 aylık süreçte tek bir program kişi analizi iyi yapılmış sağlam bir programla 6 ay gidilmeli vucut adapte olmalı ve daha sonra ıhtıyac varsa program değişilmelidir program işin %30u ben definasyon ve bulkta program değişmıyorum yarışmaya hazırlanan podyum arkadaşlarımda sadece diyetlerını değiştiriyorlar tabı ağırlık ve tekrar sayılarında oynama oluyor bu işte 1 seneyı geçmeyen kişiler için tek bölge ve ayda 1 program değişmek faydalı olmayacaktır
tüm vücud diyenler ya mr olympia yarışmacısı ya da dinlene dinlene yapıyorlar tümgün spor salonunda geçiyor hiç bir insanın beklemeki o tempoda tüm vücudu çalıştırması kesin kalp krizin den geberir salon da iki bölge en iyisidir ha dersen ki ben hayatımda ilk defa spora başlıyorum ozaman işte tüm vücud dan 2 şer haraket verilir hamlığını alsın diye yoksa tüm vücudu çalıştıran 1 tane tanıdığım var oda zenci bir arkadaşım ki o bile 8 senelik spor macerası var
Vücut birbiriyle bağlantılıdır dolayısıyla vücudu bir bütün gibi düşünmek lazım bence tüm vücut çalışılmalıdır bölgesel çalışma yanlıştır (görsellik olarak düşünmüyorsak) he belki yeni başlayanlar için ilk olarak büyük kaslara daha çok yüklenme yapılabilir ama tüm vücut olmalıdır mesela squatta sadece eğil kalk yapmak yerine bar indirilip kaldırılarak kollar da kullanılabilir alt vücut yerine tüm vücut aktif olmuş olur. Tüm hareketler için geçerli bana göre bir hareketten maximum fayda sağlamak lazım
hacı onlar baştan salmış ilgilenme bile yok , senelik uyelık 500 var senelik uyelık modern tam buyuk 2 bın senelik , arasında dağlar kadar fark var vücut yapmak ısteyen her yerde yapar ama hoca ılgılenırse daha ıyı yapar
Kardeşim yeni başladıysan zaten senin kaslarını çalışmak değil dinlenmek büyütür. Yeni başlayanlara genelde haftanın 3 günü yazılır 1 er gün arayla. 2 kas grubu çalışılır.. İlerleyen zamanla tek kas grubu çalıştırılmaya başlanır.
Program her zaman değişken olmalı. Birkaç ay tüm vücut, birkaç ay günlük tek bölge, birkaç ay çift , süper setlerle ve pramit sistemle yazılmış program v. s. Değişken olmayınca vücut tepki vermiyor.
En İyi Cevaplar