Çok acil ofsaytın ne demek olduğunu kısa ve net bir anlatımla anlatmam gerek. Şimdi size soruyorum ofsayt ne demek?
Cevabın nedir?
Cevapla
Ofsayt Nedir?
Şimdi bakın bayanlar;
https://www.youtube.com/embed/hLzM9G8yK3g
Ucuzluktaki süper çantayı almak için Mango'ya girdiniz.
Sadece bir tane kalmış,o da kasanın (kale) hemen yanında.
Ama bu çantanın tek taliplisi siz değilsiniz elbette!
Çantayı gözüne kestiren diğer bir müşteri (rakip oyuncu) de sizin hemen yanınızda bitiveriyor.
İkiniz de durumun farkındasınız ve hızla kasaya (kaleye) yöneliyorsunuz.
Tam o esnada; biraz önce bluz aldığınız Zara'da ödemeyi yaptıktan hemen sonra çalan cebinizi cevaplamak için cüzdanınızı çantanıza koymadan arkadaşınıza verdiğinizi ve onda unuttuğunuzu fark ediyorsunuz.
Bir yandan kasaya doğru koşarken diğer yandan da elinizi havaya kaldırarak arkanızda kalan arkadaşınızdan cüzdanı (topu) istiyorsunuz.
Öyle bir durumdasınız ki, rakibinizin gerisinde kalırsanız kasaya daha uzak kalacağınız için avantajınızı kaybedeceksiniz ama eğer arkaya geçmezseniz arkadaşınızdan uzak kalıyorsunuz ve arkadaşınız da o kalabalıkta size cüzdanınızı fırlatamıyor, her şey bir an meselesi.
Bu durumda yapmanız gereken rakibinizin arkasına geçip cüzdanı (topu) almanız ve cüzdanı ele geçirdikten sonra rakibinizi geçmeye çalışmanız.
İşte ofsayt bu.
Ofsayt ne demek? Kısaca anlatmak gerekirse, top sana atıldığı anda kaleye rakibinden daha yakın olamazsın.162 Yorumla- +1 yıl
Etkileyici
En İyi Cevaplar
+1 yılhttps://www.youtube.com/embed/2rsZYbNi0gM
Bak şimdi şöyle oluyor k=gs nin kalesi g=galatasaraylılar f=fenerbahçeliler o =ise top olsun
k
f
g g g g
o
f
Fenerbahçeli futbolcu pas verirken pasın gideceği adam tüm galatasaraylılardan daha ilerdeyse ofsayt olur bu kadar basit aslında ama KIZLARA düzgün anlatılmıyor :)
+ 'yı hakettim ama dimi155 Yorumla- +1 yıl
bak bende dediğini anladım ama adamlar ilerlemesin diye galatasarylılar hiç kalesine yaklaşmasın o zman? ofsayt olcak diye fenerlilerde gs kalesine gidemez. o nasıl olcak :D
- +1 yıl
@gizlimüsteri kale cizgisine toptan veya 2. Rakip oyuncudan (1. Rakip oyuncu kaleci oluyo) daha yakin bir konumda olursa ofsayta dusmus olursun en basit bu sekilde anlatilabilir :)
- +1 yıl
- +1 yıl
Wallahi süper anlattın +
- +1 yıl
Eline sağlık. Ancak böyle anlatılırdı.
- Diğer konusunda 3,5b cevap paylaştı.
+1 yılx ve y takımları maç yaptığını düşünürsek.x takımı atakta diyelim,x takımının gerideki oyuncusu ilerideki oyuncusuna pas attığı sırada topun ayağından çıktığı an da x in ilerideki oyuncusu y takımının oyuncusundan geride olması gerekir ofsayt olmaması için,eğer x oyuncu ilerdeyse ofsayt bayrağı kaldırılmalıdır.
10 Yorumla
Diğer konusunda 338 cevap paylaştı. bir oyuncu ceza sahası içinde gol pozisyonuna girdiğinde kaleci ile arasında karşı takımdan bir başka oyuncu yok ise ofsayt oluyor.
en azından benim anladığım böyle. ha bir de aktif ve pasif ofsayt diye ayrılıyor bu meret:)44 Yorumla- +1 yıl
yanlış biliyosun :)
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
115
Cevap
236Cevap
Ucuzluktaki süper çantayı almak için pahalı bi mağaza'ya girdiniz.Sadece bir tane kalmış, o da kasanın (kale) hemen yanında.
Ama bu çantanın tek taliplisi siz değilsiniz.Çantayı gözüne kestiren diğer bir müşteri(rakip oyuncu)de sizin hemen yanınızda bitiveriyor.
İkiniz de durumun farkındasınız ve hızla kasaya (kaleye) yöneliyorsunuz. Tam o esnada; biraz önce bluz aldığınız ve ödemeyi yaptıktan hemen sonra çalan cebinizi cevaplamak icin cüzdanınızı çantanıza koymadan arkadaşınıza verdiğinizi ve onda unuttuğunuzu farkediyorsunuz.Bir yandan kasaya doğru koşarken diğer yandan da elinizi havaya kaldırarak arkanızda kalan arkadaşınızdan cüzdanı(topu) istiyorsunuz.
Öyle bir durumdasınız ki, rakibinizin gerisinde kalırsanız kasaya daha uzak kalacağınız için avantajınızı kaybedeceksiniz ama eğer arkaya geçmezseniz arkadasınızdan uzak kalıyorsunuz ve arkadaşınız da o kalabalıkta size cüzdanınızı fırlatamıyor, herşey bir an meselesi.
Bu durumda yapmanız gereken rakibinizin arkasına geçip cüzdanı (topu) almanız ve cüzdanı ele geçirdikten sonra rakibinizi geçmeye calışmanız.
İşte ofsayt bu...Top sana atıldıği anda kaleye rakibinden daha yakın olamazsın!44 Yorumla- +1 yıl
Helal olsun valla...
- +1 yıl
ama bu her yerde paylaşılan bir anlatım hatta bir mağaza derken bunu mango olarak anlatıyordu.orginal değilmiş...
KIZLAR SİZİN İÇİN ÜŞENMEDİM OFSAYTI ANLATTIM ♥.Şöyle ki : Mango'ya girdiğini düşün. Yanında bir arkadaşın var. O kişi seninle aynı takımda yer alıyor. Karşı takımda da sevmediğin kızlar var. Lakin Mango öylesine kalabalık, öylesine kalabalık ki anlatamam. Sende takım arkadaşınla beraber bir bluzu beğendin. Karşı takımdaki sevmediğin kişilerde aynı bluzu beğendiler. Ama siz bu bahsedilen bluzu onlardan daha önce kaptınız.Kasanın kale olduğunu düşünelim. Karşı takımdaki kızlar da kasaya ulaşmamanız için savunma yapıyorlar ve kasanın önünde dikilmiş bekliyorlar. Senin de şöyle bir planın var. Takım arkadaşına diyorsun ki; "Sen kasanın arka tarafına geç, ben sana bluzu atayım, ödemeyi yap ve bluzu alalım." Arkadaşın kasanın arkasına yani kızların arka tarafına geçiyor ve sen bluzu ona fırlatıyorsun. Bu durumda ofsayta düşersiniz. He ama böyle yapmazsanız, sevmediğin o kızlarla yüzyüze, tartışarak, çirkefleşerek aralarından sıyrılıp kasaya ulaşır, ödemeyi yaparsanız ofsayta düşmezsiniz. Ama şöyle bir şansınız da var. Sen tam bluzu fırlatacağın sırada arkadaşın kasa önünde savunma yapan kızların yanında durur ve sen fırlattığın anda koşmaya başlarsa ofsayta düşmeme ihtimaliniz var. Fakat zamanlamayı çok iyi ayarlamanız lazım. Çelişkili bir durumda gözler yan hakeme (bu durumda yan hakem kasiyer oluyor) çevrilir. Yan hakem devam etmenize izin verirse ve sizde bluzun ödemesini yapabilirseniz hem gol olur, hemde ofsayta düşmemiş olursunuz. İşte ofsayt böyle birşeydir ve en azından bir kere Mağazada denemeniz gerekmektedir. :))
30 Yorumla
+1 yılUcuzluktaki super cantayı almak icin Mango'ya girdiniz.
Sadece bir tane kalmıs, o da kasanın (kale) hemen yanında.
Ama bu cantanın tek taliplisi siz degilsiniz.
Ayakkabıyı gözune kestiren diger bir musteri (rakip oyuncu) de sizin hemen yanınızda bitiveriyor.
İkiniz de durumun farkındasınız ve hızla kasaya (kaleye) yöneliyorsunuz.
Tam o esnada; biraz önce bluz aldıgınız Zara'da ödemeyi yaptıktan hemen sonra calan cebinizi cevaplamak icin cuzdanınızı cantanıza koymadan arkadasınıza verdiginizi ve onda unuttugunuzu fark ediyorsunuz.
Bir yandan kasaya dogru kosarken diger
yandan da elinizi havaya kaldırarak arkanızda kalan arkadasınızdan
cuzdanı(topu) istiyorsunuz.
Öyle bir durumdasınız ki, rakibinizin gerisinde kalırsanız kasaya daha uzak kalacagınız icin avantajınızı kaybedeceksiniz ama eger arkaya gecmezsiniz arkadasınızdan uzak kalıyorsunuz ve arkadasınız da o kalabalıkta size cuzdanınızı fırlatamıyor, hersey bir an meselesi.
Bu durumda yapmanız gereken rakibinizin arkasına gecip cuzdanı (topu) almanız ve cuzdanı ele gecirdikten sonra rakibinizi gecmeye calısmanız.
İste ofsayt bu. :) ( ALINTIDIR)11 Yorumlavay canınaa anlatıma baak :D
ucuzluktaki süper çantayı almak için mango'ya girdiniz.
sadece bir tane kalmış, o da kasanın (kale) hemen yanında. ama bu çantanın tek taliplisi siz değilsiniz. çantayı gözüne kestiren diğer bir müşteri (rakip oyuncu) de sizin hemen yanınızda bitiveriyor. ikiniz de durumun farkındasınız ve hızla kasaya (kaleye) yöneliyorsunuz. tam o esnada; biraz önce bluz aldığınız zara'da ödemeyi yaptıktan hemen sonra çalan cebinizi cevaplamak için cüzdanınızı çantanıza koymadan arkadaşınıza verdiğinizi ve onda unuttuğunuzu fark ediyorsunuz. bir yandan kasaya doğru koşarken diğer yandan da elinizi havaya kaldırarak arkanızda kalan arkadaşınızdan cüzdanı (topu) istiyorsunuz. öyle bir durumdasınız ki, rakibinizin gerisinde kalırsanız kasaya daha uzak kalacağınız için avantajınızı kaybedeceksiniz ama eğer arkaya geçmezsiniz arkadaşınızdan uzak kalıyorsunuz ve arkadaşınız da o kalabalıkta size cüzdanınızı fırlatamıyor, herşey bir an meselesi. bu durumda yapmanız gereken rakibinizin arkasına geçip cüzdanı (topu) almanız ve cüzdanı ele geçirdikten sonra rakibinizi geçmeye çalışmanız. işte ofsayt bu. top sana atıldığı anda kaleye rakibinden daha yakın olamazsın. anlamayan varsa bunun versace'li versiyonu var16 Yorumla- Diğer konusunda 628 cevap paylaştı.
+1 yılUcuzluktaki super cantayı almak icin Mango'ya girdiniz.
Sadece bir tane kalmıs, o da kasanın (kale) hemen yanında.
Ama bu cantanın tek taliplisi siz degilsiniz.
Ayakkabıyı gözune kestiren diger bir , musteri (rakip oyuncu) de sizin hemen yanınızda bitiveriyor.
İkiniz de durumun farkındasınız ve hızla kasaya (kaleye) yöneliyorsunuz.
Tam o esnada; biraz önce bluz aldıgınız , Zara'da ödemeyi yaptıktan hemen sonra calan cebinizi cevaplamak icin , cuzdanınızı cantanıza koymadan arkadasınıza verdiginizi ve onda unuttugunuzu fark ediyorsunuz.
Bir yandan kasaya dogru kosarken diger yandan da elinizi havaya kaldırarak arkanızda kalan arkadasınızdan cuzdanı (topu) istiyorsunuz.
Öyle bir durumdasınız ki, rakibinizin gerisinde kalırsanız kasaya daha uzak kalacagınız icin avantajınızı kaybedeceksiniz ama eger arkaya gecmezsiniz arkadasınızdan uzak kalıyorsunuz ve arkadasınız da o kalabalıkta size cuzdanınızı fırlatamıyor, hersey bir an meselesi.
Bu durumda yapmanız gereken rakibinizin arkasına gecip cuzdanı (topu) almanız ve cuzdanı ele gecirdikten sonra
rakibinizi gecmeye calısmanız.
İste ofsayt bu.
Top sana atıldıgı anda kaleye rakibinden daha yakın olamazsın.11 Yorumla
Gizli Sorananlamadığım bir dilde konuştun valla :D
+1 yılAnca böyle anlarsın:D ;
Şöyle ki : Mango’ya girdiğini düşün. Yanında bir arkadaşın var. O kişi seninle aynı takımda yer alıyor. Karşı takımda da sevmediğin kızlar var. Lakin Mango öylesine kalabalık, öylesine kalabalık ki anlatamam. Sende takım arkadaşınla beraber bir bluzu beğendin. Karşı takımdaki sevmediğin kişilerde aynı bluzu beğendiler. Ama siz bu bahsedilen bluzu onlardan daha önce kaptınız.Kasanın kale olduğunu düşünelim. Karşı takımdaki kızlar da kasaya ulaşmamanız için savunma yapıyorlar ve kasanın önünde dikilmiş bekliyorlar. Senin de şöyle bir planın var. Takım arkadaşına diyorsun ki; “Sen kasanın arka tarafına geç, ben sana bluzu atayım, ödemeyi yap ve bluzu alalım.” Arkadaşın kasanın arkasına yani kızların arka tarafına geçiyor ve sen bluzu ona fırlatıyorsun. Bu durumda ofsayta düşersiniz. He ama böyle yapmazsanız, sevmediğin o kızlarla yüzyüze, tartışarak, çirkefleşerek aralarından sıyrılıp kasaya ulaşır, ödemeyi yaparsanız ofsayta düşmezsiniz. Ama şöyle bir şansınız da var. Sen tam bluzu fırlatacağın sırada arkadaşın kasa önünde savunma yapan kızların yanında durur ve sen fırlattığın anda koşmaya başlarsa ofsayta düşmeme ihtimaliniz var. Fakat zamanlamayı çok iyi ayarlamanız lazım. Çelişkili bir durumda gözler yan hakeme (bu durumda yan hakem kasiyer oluyor) çevrilir. Yan hakem devam etmenize izin verirse ve sizde bluzun ödemesini yapabilirseniz hem gol olur, hemde ofsayta düşmemiş olursunuz. İşte ofsayt böyle birşeydir ve Mango’da işe yarayabilir.00 Yorumla
+1 yılMango'ya girdiğini düşün. Yanında bir arkadaşın var. O kişi seninle a... ynı takımda yer alıyor. Karşı takımda da sevmediğin kızlar var. Lakin Mango öylesine kalabalık, öylesine kalabalık ki anlatamam. Sende takım arkadaşınla beraber bir bluzu beğendin. Karşı takımdaki sevmediğin kişilerde aynı bluzu beğendiler. Ama siz bu bahsedilen bluzu onlardan daha önce kaptınız. Kasanın kale olduğunu düşünelim. Karşı takımdaki kızlar da kasaya ulaşmamanız için savunma yapıyorlar ve kasanın önünde dikilmiş bekliyorlar. Senin de şöyle bir planın var. Takım arkadaşına diyorsun ki; "Sen kasanın arka tarafına geç, ben sana bluzu atayım, ödemeyi yap ve bluzu alalım." Arkadaşın kasanın arkasına yani kızların arka tarafına geçiyor ve sen bluzu ona fırlatıyorsun. Bu durumda ofsayta düşersiniz. He ama böyle yapmazsanız, sevmediğin o kızlarla yüzyüze, tartışarak, çirkefleşerek aralarından sıyrılıp kasaya ulaşır, ödemeyi yaparsanız ofsayta düşmezsiniz. Ama şöyle bir şansınız da var. Sen tam bluzu fırlatacağın sırada arkadaşın kasa önünde savunma yapan kızların yanında durur ve sen fırlattığın anda koşmaya başlarsa ofsayta düşmeme ihtimaliniz var. Fakat zamanlamayı çok iyi ayarlamanız lazım. Çelişkili bir durumda gözler yan hakeme (bu durumda yan hakem kasiyer oluyor) çevrilir. Yan hakem devam etmenize izin verirse ve sizde bluzun ödemesini yapabilirseniz hem gol olur, hemde ofsayta düşmemiş olursunuz.
48 Yorumla
Gizli SoranAmaan
Pek de gerekli bir şey değilözenerek yazdım hakkım bu olmamalı :)
Gizli Soranwww.maxicep.com/.../
:/ :/ :/aferın onemseyıp bakmıssın bence ofsaytı artık çözdün :)
Gizli SoranTamam eig seçerim :D
bekliyorum :)
Güzel anlatmış valla :D
@fourleafclover5 teşekkürler :)
Ucuzluktaki super cantayi almak icin Mango'ya girdiniz.
Sadece bir tane kalmis, o da kasanin (kale) hemen yaninda.
Ama bu cantanin tek taliplisi siz degilsiniz!
Çantayi gözune kestiren diger bir musteri (rakip oyuncu) de sizin hemen
yaninizda bitiveriyor.
Ikiniz de durumun farkindasiniz ve hizla kasaya (kaleye) yöneliyorsunuz.
Tam o esnada; biraz önce bluz aldiginiz Zara'da ödemeyi yaptiktan hemen
sonra calan cebinizi cevaplamak icin cuzdaninizi cantaniza koymadan
arkadasiniza verdiginizi ve onda unuttugunuzu fark ediyorsunuz.
Bir yandan kasaya dogru kosarken diger yandan da elinizi havaya kaldirarak
arkanizda kalan arkadasinizdan cuzdani (topu) istiyorsunuz.
Öyle bir durumdasiniz ki, rakibinizin gerisinde kalirsaniz kasaya daha
uzak kalacaginiz icin avantajinizi kaybedeceksiniz ama eger arkaya
gecmezsiniz arkadasinizdan uzak kaliyorsunuz ve arkadasiniz da o
kalabalikta size cuzdaninizi firlatamiyor, hersey bir an meselesi.
Bu durumda yapmaniz gereken rakibinizin arkasina gecip cuzdani (topu)
almaniz ve cuzdani ele gecirdikten sonra rakibinizi gecmeye calismaniz.
... Top sana atildigi anda kaleye rakibinden daha yakin olamazsin.35 Yorumla
+1 yıliddia ediyorum türkiye'deki futbolseverlerin yüzde 90'ının yanlış bildiği kuraldır.
klasik tanım: top ayaktan çıktığında senin oyuncun defanstaki son adamın arkasında ise ofsayttır.
maalesef bu tanım hayli yanlış.
doğru tanım: top ayaktan çıktığında senin oyuncun rakip kaleye en yakın mesafedeki 2. oyuncunun önünde ise ofsayttır.
bizlerin ofsaytı öğrenirken atladığı nokta; yazdığım doğru tanım kalecinin her zaman kalenin önünde duran son adam olduğu varsayımı altında klasik tanıma dönüşmüştür.
anlamayanları görselle desteklemek için bugün oynanan olympiakos - juventus maçından çok güzel bir örnek vereceğim. yine iddia ediyorum ki bu pozisyon türkiye'de herhangi bir stadyumda olsa taraftar sahaya inip hakemi yanlış karar verdin diyerek dövebilirdi ama paylaştığım pozisyon kesinlikle ofsayttır.
top yukarıdaki mavili oyuncuya atılıyor ve mavili oyuncu kaleye en yakın pozisyondaki 2. oyuncunun (kaleci) önünde olduğu için pozisyon tamamen ofsayt.
https://i.hizliresim.com/nGamj0.png00 YorumlaUcuzluktaki super cantayi almak icin Mango'ya girdiniz.
Sadece bir tane kalmis, o da kasanin (kale) hemen yaninda.
Ama bu cantanin tek taliplisi siz degilsiniz!
çantayi gözune kestiren diger bir musteri (rakip oyuncu) de sizin hemen yaninizda bitiveriyor.
Ikiniz de durumun farkindasiniz ve hizla kasaya (kaleye) yoneliyorsunuz.
Tam o esnada; biraz önce bluz aldiginiz Zara'da ödemeyi yaptiktan hemen sonra calan cebinizi cevaplamak icin cuzdaninizi cantaniza koymadan arkadasiniza verdiginizi ve onda unuttugunuzu fark ediyorsunuz.
Bir yandan kasaya dogru kosarken diger yandan da elinizi havaya kaldirarak arkanizda kalan arkadasinizdan cuzdani (topu) istiyorsunuz.
öyle bir durumdasiniz ki, rakibinizin gerisinde kalirsaniz kasaya daha uzak kalacaginiz icin avantajinizi kaybedeceksiniz ama eger arkaya gecmezsiniz arkadasinizdan uzak kaliyorsunuz ve arkadasiniz da o kalabalikta size cuzdaninizi firlatamiyor, hersey bir an meselesi.
Bu durumda yapmaniz gereken rakibinizin arkasina gecip cuzdani (topu) almaniz ve cuzdani ele gecirdikten sonra rakibinizi gecmeye calismaniz.
Iste ofsayt bu.12 Yorumlahehe aynı yerden çalmışız:P
Diğer konusunda 692 cevap paylaştı. Ucuzluktaki süper çantayı almak için mağazaya girdiniz...
Sadece bir tane kalmış, o da kasanın (kale) hemen yanında...
Ama bu çantanın tek taliplisi siz değilsiniz!...
Çantayı gözüne kestiren diğer bir müşteri (rakip oyuncu) de sizin hemen yanınızda bitiveriyor...
İkiniz de durumun farkındasınız ve hızla kasaya (kaleye) yöneliyorsunuz...
Tam o esnada; biraz önce bluz aldığınız başka bir mağazada ödemeyi yaptıktan hemen sonra çalan cebinizi cevaplamak için cüzdanınızı çantanıza koymadan arkadaşınıza verdiğinizi ve onda unuttuğunuzu fark ediyorsunuz...
Bir yandan kasaya doğru koşarken diğer yandan da elinizi havaya kaldırarak arkanızda kalan arkadaşınızdan cüzdanı (topu) istiyorsunuz...
Öyle bir durumdasınız ki, rakibinizin gerisinde kalırsanız kasaya daha uzak kalacağınız için avantajınızı kaybedeceksiniz ama eğer arkaya geçmezseniz arkadaşınızdan uzak kalıyorsunuz ve arkadaşınız da o kalabalıkta size cüzdanınızı fırlatamıyor, her şey bir an meselesi...
Bu durumda yapmanız gereken rakibinizin arkasına geçip cüzdanı (topu) almanız ve cüzdanı ele geçirdikten sonra rakibinizi geçmeye çalışmanız...
İşte ofsayt bu... Top sana atıldığı anda kaleye rakibinden daha yakın olamazsın...01 YorumlaOfsaytı anlatmadan önce neden bu kural konulmuş onu bilmek gerekir.
Bir takımın golcüsü tek başına rakip takımın sahasında bekler, kendisine atılan uzun bir pasla elini kolunu sallayarak gol atabilir. Yani top kendisine geldiğinde kendisini savunacak rakip oyuncu yoktur. Böylece beleş ve kolay gol atmış olur.
Futbol kuralları diyorki, öyle beleş gol atmak yok, yanındaki rakip savunmadan mücadele ederek, paslaşarak kurtulup öyle gol atacaksın.
Aksi halde iki takımdan da birer kişi kalenin önünde bekler, kendilerine gelen uzun pasla gol atar. Oyunda mücadele ve heyecan olmaz.
Ondan dolayı topla buluşan kişinin hizasında en az 1 tane rakip oyuncu olmalıdır.
Tarifteki 2 kişiden kasıt, kalede golü önlemek için bekleyen kaleciyle birlikte 2 kişiyi kast ediyor.
En basit böyle anlatabildim.20 YorumlaBir kıza ofsaytı anlatmak...
Kız; neden ofsayt oldu simdi bu adam?
Erkek; ya, mervecan. simdi hucum yapan takimin oyuncusuna pas atildiginda bu oyuncuyla rakip kale arasinda rakip takimdan en az iki oyuncu yoksa o adam ofsayt oluyo. yani oyun duruyor ve defans yapan takim endirek serbest vurusla basliyor. bu kurali koymuslar ki belesci topcular dolasmasin oyunda. yoksa her takim iki tane koyar obur kalenin onune, topu kapinca da atar pasi bunlar gol yapar di mi. ve biz futbolda boyle belesciler izlemek istemeyiz. bizim izlemek istemememiz demek de futbolun darbe almasi demektir. ve futbol endustrisini yonetenler darbe almak yerine belescilige darbe vurmuslar ve boyle guzel bir kural getirmisler. o yuzden ofsayt iste10 Yorumlawww.google.com.tr/search al buyur kardeş
00 Yorumla
+1 yıl968 nolu sirkülere göre kafasının, vücudunun veya ayağının herhangi bir bölümünün rakibin kale çizgisine toptan ve sondan ikinci rakipten daha yakın olduğu anlamına gelmektedir. Topun ayaktan çıktığı anda top kaleye sondan ikinci rakipten daha yakınsa "Son adam" tabiri top için geçerli olur. Kollar bu tanıma katılmamıştır. Futbol baş, vücut ve ayaklarla oynanır. Eğer bunlar rakibin kale çizgisine yakınsa orada potansiyel bir avantaj vardır. Yalnızca kollar rakibin ilerisindeyse, kazanılacak bir avantaj yoktur
09 Yorumla- +1 yıl
@Ourworld bence çok net
- +1 yıl
@Ourworld aylar önceki paylaşımı nasıl buldun
- +1 yıl
@Ourworld neden buldun yani
- +1 yıl
@Ourworld hoşgeldin
Ofsayt, FIFA Genel Sekreteri Urs Lins imzasıyla ülke federasyonlarına gönderilen 968 nolu sirkülere göre kafasının, vücudunun veya ayağının herhangi bir bölümünün rakibin kale çizgisine toptan ve son rakipten daha yakın olduğu anlamına gelmektedir. Kollar bu tanıma katılmamıştır. futbol baş, vücut ve ayaklarla oynanır. Eğer bunlar rakibin kale çizgisine yakınsa orda potansiyel bir avantaj vardır. Yalnızca kollar rakibin ilerisindeyse, kazanılacak bir avantaj yoktur şeklinde yapıldıofsayt
Oyuncu şu pozisyondayken ofsayttadır:
Karşı takımın kale çizgisine top ve rakipten daha yakın olursa.
Oyuncu şu pozisyonlarda ise ofsayt değildir:
Kendi yarı sahasındaysa, kaleci hariç bir diğer oyuncuyla aynı hizadaysa, diğer iki rakip oyuncuyla aynı hizadaysa :)))00 Yorumla
+1 yılHücum eden takım oyuncusu, takım arkadaşından pas aldığı anda, defans yapan takımın en geride ki oyuncusunun gerisinde yada aynı hizada olması gerekmektedir. Eğer pas alan oyuncu rakip takımın en gerisinde ki oyuncusunun ilerisindeyse pozisyon ofsayt demektir ;)
Haaa birde şöyle bir ofsayt durumu vardır;
2 hücum oyuncusu kaleci ile karşı karşıya kalmışsa ( defansta başka oyuncu yok, sadece kaleci varsa ) bu durumda gol pası alan oyuncu, pas almadan önce topun gerisinde yada aynı hizada olmalıdır, ilerisindeyse pozisyon ofsayt ;)10 Yorumla
+1 yılHücum eden takım oyuncusu, takım arkadaşından pas aldığı anda, defans yapan takımın en geride ki oyuncusunun gerisinde ya da aynı hizada olması gerekir.. Eğer pas alan oyuncu rakip takımın en gerisinde ki oyuncusunun ilerisindeyse pozisyon ofsayt demektir ;)
Haaa birde şöyle bir ofsayt durumu vardır;
2 hücum oyuncusu kaleci ile karşı karşıya kalmışsa ( defansta başka oyuncu yok, sadece kaleci varsa ) bu durumda gol pası alan oyuncu, pas almadan önce topun gerisinde yada aynı hizada olmalıdır, ilerisindeyse pozisyon ofsayt ;)03 Yorumla- +1 yıl
bu futbol macları 2 takımla oynanıyor dimi cancan , biri hücum yapıyorsa diğer takım savunma yapar, yani defans , anladın ?:)
Diğer konusunda 1,8b cevap paylaştı. -top hücum oyuncusuna pas atılmadan önce, hücum oyuncusuyla rakip kale arasında mutlaka bir rakip furbolcu olması gerekir.
top hücum oyuncusuna pas atıldığı anda;
-----------------hücum oyuncusu-------------
---------------rakip defans---------------
-------------------rakip kale-------------- ofsayt değil
------------------------------------------------------------------------------------
*********rakip defans*******
**********hücum oyuncusu******
*********rakip kale************ ofsayt25 Yorumla- +1 yıl
teşekkürler güzel anlatım
- +1 yıl
ay zahmet olmş :D
+1 yılHücumdaki takımın, top ayağında olan oyuncusunun, kale çizgisine, diğer takımın kale cizgisine en yakin olan oyuncusundan daha yakın olması durumu. Ki burnu bile geçse oftayt ajsjdj 😂
Yaaani babam sevgilimle dışarı çıkmama izin verdi = gol
Ama kardeşin de seninle gelecek dedi = oftayt12 Yorumlaibretlik tespit :)
+1 yılBak simdi futbol sahasinda sen orta cizgiyi gectin ve top sende sen pas attin ilerdeki takim arkadasina ama o kisi, top senin ayagindan cikarken rakip takimin kalecisi ve en az 1 oyncusu arasinda ise top ona ulasirsa (yani takim arkadasina) o zaman OFSAYT olur.
10 Yorumla- Diğer konusunda 3,5b cevap paylaştı.
+1 yılizleye izleye öğrenirsin.x ve y takımları maç yaparken ,x takımı atakta olduğunu düşün xtakımı oyuncusu takım arkadaşına gol pası atarken en ilerdeki x oyuncu topun ayaktan çıktığı anda y takım oyuncusunun ilerisinde olursa ofsayt olur gerisinde olursa goldür:)
11 Yorumla- +1 yıl
+ladım .
+1 yılTopun ayaktan çıkış anında pas atılan kişinin rakip kaleye en yakın isim olması..
link
Burada hem, üstteki oyuncu ofsaytta hemde aşağıdaki adam..10 YorumlaA takımı B takımına atak yapıyor sayalım... A takımının oyuncusu arkadaşına pas attığında eğer arkadaşı B takımının kalecisine en yakın oyuncu ise bu oyuncu ofsayttadır...Fakat ofsaytı bozan birkaç etken vardır...Örneğin sözkonusu durumda A takımının oyuncusu kendi yarı alanındaysa veya pas atılan oyuncu topun gerisinde ise ofsayt değildir...
10 Yorumla
+1 yılBak şimdi anlattıklarımı dinle. Fenerbahçe- galatasaray maçı var.
Galatasaray hücum alıyor, Fenerbahçenin yarı sahasına geliyor (bu saha Fenerbahçenin kalecisinin olduğu yarı sahadır). Bu yarı sahada Fenerbahçenin kalecisi ile, atak yapan galatasaraylı oyuncu olsun. Yani kaleye yönelmeye çalışan galatasaraylı oyuncu.
Galatasaraylı futbolcuya pas geliyo, adam topu aldığı anda, Fenerbahçeli kaleci ile galatasaraylı futbolcu arasında bir tane daha fenerbahçeli futbolcu yok ise,
Ofsayttır20 Yorumlalink mavi oyuncu arkadaşına pas attığı anda kaleci hariç kaleye en yakın kırmızı oyuncunun arkasında kalırsa ofsayt. umarım anlamışsındır. o kadar uğraştım (paint terk) :(
40 Yorumla
+1 yılAlışveriş yapıyorsun mağaza kalabalık sırada kimse yok ama mesafe uzak, önünde senin aldıklarının 5 katını almış bir bayan daha var kasaya yürüyor ve sen birden onun da önünde olan kız arkadaşına sepeti sallıyorsun o kasaya geçiyor sende ödüyorsun.
Başka soru?21 Yorumla- +1 yıl
Vay canına...anlamaya başladım :))
Bunu göster ona, 1-2 kişiye yollamıştım anlamıştı :D
https://i.hizliresim.com/7bgml5.png
Dipnot ; Artık , aktif ve pasif olarak ofsayt 2 ye ayrılıyor. Onları hiç anlatmıyorum bile :D06 Yorumla
Gizli Soran+1 yılbenim dediğim doğru o zaman
Gizli Soran+1 yılbende bunu diyorum işte anlatamadım ama ortada rakip oyuncular olursa ofsayt işte aman :D
Gizli Soran+1 yılya anlamıyo anlamıyo kız mal atım fotoğrafı bu ne diyo ya töbe yarabbi sahaya götürüp o şekilde mi anlatsam acaba. bugün Galatasaray maçındaydık orada tartıştık konuyu eğer yanlış biliyosam bilet parası vercem kıza 250 tl :/
- Diğer konusunda 3,5b cevap paylaştı.
+1 yılx ve y takımları maç yaptığını düşünürsek.x takımı atakta diyelim,x takımının gerideki oyuncusu ilerideki oyuncusuna pas attığı sırada topun ayağından çıktığı an da x in ilerideki oyuncusu y takımının oyuncusundan geride olması gerekir ofsayt olmaması için,eğer x oyuncu ilerdeyse ofsayt bayrağı kaldırılmalıdır.
00 Yorumla Karşı takımın kale çizgisine top ve rakipten daha yakın olursa : yazıyla anlamadıysan remin atıyım :D link yani daha basit haliyle söylersek bizim takım oyuncumuzun rakip oyuncuyu ayağında top yokken geçmemesi demek :D
02 Yorumla- +1 yıl
hmmm anladm galibaaaaağ
I^^^^^^I = kale
R = rakip oyuncu
s s s = savunma oyuncusu
R ( *) * =işareti topu temsil ediyor
top rakip oyuncunun ( R ) ayagından cıktıgında diger rakip oyuncunun önünde kaleciden başka kimse yoksa OFFFFSAYT01 Yorumla
+1 yılmesela şöle diyelimm outletlerde yapılan rekabet mesela alısverişe gittiğimizde gördüğümüz herhangi bir elbiseyi gözümüze kestiriyoruz ama bir baska kişide aynı yere odaklanıyor ve rekabet başlıyor kim önce dokunursa o kazanmıs olur ve ksaya doğru ilerler :)))
00 YorumlaDiğer konusunda 591 cevap paylaştı. ofsaytın ne olduğunu liseye başladığmda bir kız arkadaşım anlatmıştı.o zamandan beri biliyorum.ama bir erkek anlatmış olsaydı eminm ki çok karışık gelirdi ve anlayamazdım belki de.sonra da 'kızlar ofsaytı anlamıyor' diye genellemeye dahil olurdum.hayır efendim çok iyi bildiğiniz için kolay geliyor ve anlatırken detay veremiyorsunuz!
00 Yorumlaşimdi; bi atak yapan takım var, bi de defans yapan takım var.
atak yapan takım, karşı takımın defansının arkasındaki, kendi oyuncusuna topu atarsa ofsayt.
karşı takımın defansının arkasındaki oyuncuna, top atmadığın sürece ofsayt olmaz.
en etkilisi bu.00 Yorumla2018'de ofsaytı bilmeyen kaldı mı ya? Top ayaktan çıktığı saniyede, topun etki alanında bulunan oyuncu, rakip takımın en son oyuncusundan burun, dirsek, kol, bacak, kafa ya da herhangi bir vücut uzvu farkıyla daha öndeyse, 1 mm bile daha öndeyse ofsayt olur karşı takım endirekt serbest vuruş kullanması gerekir
00 Yorumla
+1 yılAl bak paintten çizdim :D https://i.hizliresim.com/yoNld0.jpg
tek başına olan 2 numara ofsayt oluyor. ofsayt olmaması için 1 numaralar ile aynı hizada olması gerekir :D30 YorumlaDiğer konusunda 472 cevap paylaştı. diyelim ki sen alşveriş merkezine gittin ve bir kıyafet gördün (kıyafeti kale olarak düşün) sen onu alıcaksın ancak o sırada bir arkadaşını gördün ve sen uzak olduğun için kıyafeti alması için arkadaşına cüzdanı attın ( cüzdan top, arkadaşın takım arkadaşın olarak düşün) o sırada satış görevlisi arkadaşından gerideyse ve arkadaşınla kıyafet arasında hiç bişi yoksa o ofsayttır ( satış görevlisi rakip oyuncu) anlamadıysan söle :D
00 YorumlaTopun son oynandığı anda, rakip kale çizgisine toptan daha yakın bulunan futbolcunun durumdur. Ancak bu oyuncu kendi yarı sahasında bulunuyorsa ofsayt geçersizdir. Aynı biçimde, kendisi ile rakip kale çizgisi arasında en az iki rakip oyuncu varsa ofsayt yine geçersizdir. :)
00 Yorumla- Diğer konusunda 1,4b cevap paylaştı.
+1 yılBunu pek kimse silmez sözlüklerde yazar mı bilinmez.
Off side-ofsayt tam türkçesi çizgi ihlali demektir.
Karşı takım savunması çizgi halinde olduğunu düşünürsen sen atak yaptığında savunmalarının arkasında adamın varsa topu onların savunmasının arkasına attığın anda senin adamın hepsinden ilerideyse(kalecileri hariç)ofsayt olur. İnşallah anlamışsındır.
Gol gol diyip duruyoruz ya aslında goal çevrilmiş gol olmuştur. türkçesi amaç demektir. bu saatten sonra amaç falan demeyiz gerçi de :)10 Yorumla
+1 yılBen sana ornek seklinde anlatiyim mesela fb-gs maci fener ataga cikti.cristian sowa pasini atiyor hakem bayragi kaldirior ve ofsayt peki neden? Cunku sow galatasarayin butun oyuncularinin(kaleci haric) kaleye daha yakinsa yani ilerdeyse bu ofsayt olur bu bir gs fb macinda olan bir ofsayt değil kendim boyle bir ornek yaparak anlatmak istedim faydali olduysa ne mutlu bana.
20 Yorumla
+1 yılkızlar smdi hep link atmışlar da arkadasın bunu bildgnden eminim zaten. o bizim bilip blmedgmizi sormuş. ben blmiyorum acıkcası bi iki kere erkek arkadasım anlattı ama benim aklımda kalan top sna atıldığı anda kale çizgisine rakibinden yakın olmaman lazım.. eğer yakın olursan o zaman ofsayt olur dye biliyorum
01 Yorumla
+1 yılbende şöyle ifade edim kırmızı ve mavi formalı iki takım olsun sen kırmızı takiımdasın sen gol atmak için sana top gelmesi gerekiyor o pası sana atacak olan kişi sana top attığı andan itibaren senin herhangi rakip oyuncuyla yani mavilerle aynı hizada olman gerekiyo bir adım fazla ilerde olmazsın yani kırmızı mavinin önünde olamaz
00 YorumlaŞimdi ben deplasmana gelmis takimin forvetiyim,ev sahibi takimin yarı alanina girdigim andan itibaren,
Arkadasim ayagindan topu cikartip bana pas attigi anda ev sahibi takimin futbolcusuyla uyum icinde olmaliyim bir adim onde olursam zaman ofsayt'a yakalanmis olurum.00 YorumlaDiğer konusunda 438 cevap paylaştı. bak şimdi...
kaleye en yakın kişi-kaleci hariç sensen offsayt olur.
ama senden başka rakip oyuncu varsa kaleye yakın oyuna devam edersin.
topun gerisinde olman şartı var ayrıca..topa ilk vurulduğu andaki futbolcuların konumu ofsaytı belirler.topa vurulduktan sonra koşan oyuncu ofsayta düşmez.12 Yorumla- +1 yıl
:D cok acıklayıcıydı
+1 yıloffsıde ın tanımın bı kadının anlayacagı sekılde en guzel bı kadın bır erkekde anlatılmısıtır.
https://www.youtube.com/watch?v=hztmn7I7GvI
20 Yorumlalink iste bu, hic üsenmedim muhtesem bi cizim yaptim hahhaha
34 Yorumla- +1 yıl
Toptan da öde ofsayta düşen oyuncun olması gerek :) ama başarılı cızım emege saygı artı rap
+1 yılx takimi tarafindan topun son olarak oynandigi anda, y takiminin kalecisi ile x takiminin bir oyuncusu arasinda y takimindan kimsenin bulunmamasi durumu..
31 Yorumla
Gizli Soran+1 yılTamamdır :D
+1 yılBir arkadaşım bana böyle mesaj yazmış ;
Bak simdi rakip takimin yari sahasinda oldugun surece takim arkdasinin sana pas atarken top ayagindan tam ciktigi anda senin rakip kaleci haric digerinin onunde olmaman lazim el ayak onde olursa belirgin sekilde ofsayt yuzeysel olarak boyle bir iki noktasi da var :)
Aktif ve pasif olarakta ayrılıyormuş..bunları bir köşeye yaz her gün oku öğrenirsin..00 Yorumla
+1 yılEn kısa şekilde özetlicem sana.
Evde eşin yokken eve karı atıyorsun ya tam işe başlıcakken eşin basıyor ya sizi o an ofsayt oluyor işte.42 Yorumla
Gizli Soran+1 yılHa tamamdır
Valla anladım- +1 yıl
Tamam.
Ofsayt; futbolda hücuma geçen takımın en az bir oyuncusunun topla oynandığı anda rakip takımın kale çizgisine, o takımın en yakın oyuncusundan daha yakın bulunması durumudur.
20 Yorumla
+1 yılNasıl anlatsam Karşı takım savunması çizgi halinde olduğunu düşünürsen sen atak yaptığında savunmalarının arkasında adamın varsa topu onların savunmasının arkasına attığın anda senin adamın hepsinden ilerideyse önünde bir kaleci olacak
00 YorumlaSimdi top sende sen ilerdeki arkadasina pas atcaksin ama o ilerdeki arkadasinla rakip takimin kaleciyle arasinda rakip takimdan baska oyuncu yoksa ofsayttir bu kural sen topa vurdugunda gecerlidir cunku top havadayken arkadasin geri cekilebilr rakip takimdan oyuncuylq ayni hizaya gelir butun kavgalarda burdancikar
00 YorumlaÖncelikle hayır sadece büyük maçlarda olmuyor. Ceza sahası kalenin önündeki dikdörtgen kısım. Mesela A takımı ve B takımı. A takımı B takımının kalesine doğru gol atmak için gidiyor ve A takımının oyncusu gole giderken başka bir A takımının oyuncusu bütün oyunculardan önde ve gole giden A takımının oyuncusu önde olan A takımının oyuncusuna topu veriyor yani pas atıyor bu ofsayttır.
10 YorumlaKarşı takım savunması çizgi halinde olduğunu düşünürsen sen atak yaptığında savunmalarının arkasında adamın varsa topu onların savunmasının arkasına attığın anda senin adamın hepsinden ilerideyse(kalecileri hariç)ofsayt olur. İ
12 Yorumla- +1 yıl
Ama savunmanın arkasında adamın yoksa bir şey olmaz değil mi?
Diyelim ki takım arkadaşına pas vermek için topu ayağından çıkardığın anda arkadaşın rakip kaleye en yakın oyuncuysa ofsayta düşmüş olur bu kadar basit
18 Yorumla- +1 yıl
pas atan kişinin ayağından topun çıktığı andır.anlamana sevindim yani bilmeyebilirsin anormal değil ama doğru dürüst anlatan birinden dinledikten sonra anlamamak anormal geliyor nesine bu kadar zor anlayamıyorum diyorlar bu ofsaytın ben de onu anlamıyorum sanırım insanımızın çalıştırmaya çalıştırmaya beyni paslanmış basit şeyleri bile anlamıyor.
- +1 yıl
Zor değilmiş.bak sen de başkaları da ne güzel anlattı.isteyince oluyor demek ki :)
- +1 yıl
Evet
- +1 yıl
Kesinlikle evet
Anlaşılan bunu size birisi sormuş ve ya söylemiş ondan bu "çok acele" ifadesi ama
Acep ne demek istemiş o ayrı bir sorunsal..
Bknz: Mecaz-i Terimler Sözlüğü10 Yorumlaen basit anlatımıyla futbolda beleşcinin teşhisidir. rakip kalenin yakınlarında duruyorken diğer takımın tüm oyuncuların arkasındaysan, ve senin takımdan biri sana al da at diye top atarsa ofsite olur.
01 Yorumla
+1 yılBabam sevgılımle dışarı çıkmama ızın verdı = gol
"Ama abınde senınle bırlıkte gelecek" dedı = ofsayt23 Yorumla
Gizli SoranOha be
ahahhah sağol xD
Gizli SoranRica ederim ♥ :*
+1 yılkısaca rakip takımdaki kaleci hariç tum oyuncuların arkasında bir oyuncunuz varsa ve ona pas atarsanız ofsayt olur :)
20 Yorumlayapmayın ama bunu...
https://i.hizliresim.com/6qr6MW.gif40 Yorumla- Devamını Gör (291)
Devamını Gör(336)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar