Erkek ya da kadın fark etmiyor, beğenilmek için spor yapan bir kadın gördüklerinde hep bu lafı söylüyorlar ya da en azından ben böyle denk geliyorum. Beğenilmek için çabalamak neden basitlik olsun ki değil mi?
Bir kadının beğenilmek için spor yapması, onu basit mi yapar?
Hayır basit yapmaz. Neticede her ne kadar iç güzellik dese de herkes dışa bakar. Burada ölçü önemli sırf beğenilmeye insan hayatını adar ise bu olmaz. Buna ek olarak operasyonla vücudu değiştirmek de çok aşırı bir uygulamadır ve de günahtır. Sonuç olarak insan bir makinedir ve makineye ne kadar iyi bakarsak o kadar verim alırız. Sırf başkaları için değil de kendimiz için de spor yapmalıyız.
Kendi kendini beğenmek için yapıyorsa bence sıkıntı yok. Fakat başkalarının onu beğenmesi için çaba harcıyorsa bence zayıflık değil de başkaları yerine kendine değer verip kendini önemsemesi onu daha güçlü bir kadın yapar. Başkalarına muhtaç olduğunu hissettirdiği zaman insanlar basit, zayıf olarak nitelendirebilir. Bu o kişinin bilincinin zayıf olduğunu da gösterir fakat bu durum değiştirilemeyecek, düzelmeyecek bir durum değil 😄
Karşı tarafa kendini beğendirmekten ziyade kendini beğenmek için yapılıyor bence spor. Evet bunun karşı tarafta etkisi de oluyor. Kim istemez ki fit, sağlıklı, özenli ve bakımlı bir sevgiliyi? Koca göbekli yağlı bir erkek/kadın mı yoksa fit, sağlıklı bir erkek/kadın mı?
Beğenilmek için değil kendisi için yapıyordur, biz içimizdeki öfke, nefret, terk edilmişlik, yanlızlık gibi duyguları bastırmak için yapıyoruz mesela ve sonuc olarak da güzel şeeyler görüyoruz. Bu da beğenilmek için yapılmadığını gösteriyor bence.
Basit yapmaz ama bunu kendisi için değil de, başkası için yapması hoş değildir. Herşeyden önce ben demeli, diyebilmeli. Çünkü spor önce sağlık için yapılır, sonra estetik...