Can Yücel-Bağlanmayacaksın

Evet arkadaşlar bu şiir hakkında ne düşündüğünüzü sorabilir miyim?

Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne.

"O olmazsa yaşayamam" demeyeceksin.

Demeyeceksin işte.

Yaşarsın çünkü.

Öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki.

Çok sevmeyeceksin mesela. O daha az severse kırılırsın.

Ve zaten genellikle o daha az sever seni, senin o'nu sevdiğinden.

Çok sevmezsen, çok acımazsın.

Çok sahiplenmeyince, çok ait de olmazsın hem.

Çalıştığın binayı, masanı, telefonunu, kartvizitini...

Hatta elini ayağını bile çok sahiplenmeyeceksin.

Senin değillermiş gibi davranacaksın.

Hem hiçbir şeyin olmazsa, kaybetmekten de korkmazsın.

Onlarsız da yaşayabilirmişsin gibi davranacaksın.

Çok eşyan olmayacak mesela evinde.

Paldır küldür yürüyebileceksin.

İlle de bir şeyleri sahipleneceksen,

Çatıların gökyüzüyle birleştiği yerleri sahipleneceksin.

Gökyüzünü sahipleneceksin,

Güneşi, ayı, yıldızları...

Mesela kuzey yıldızı, senin yıldızın olacak.

"O benim" diyeceksin.

Mutlaka sana ait olmasını istiyorsan bir şeylerin...

Mesela gökkuşağı senin olacak.

İlle de bir şeye ait olacaksan, renklere ait olacaksın.

Mesela turuncuya, ya da pembeye.

Ya da cennete ait olacaksın.

Çok sahiplenmeden,

Çok ait olmadan yaşayacaksın.

Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi hem de hep senin

kalacakmış

gibi hayat.

İlişik yaşayacaksın. Ucundan tutarak...

CAN YÜCEL

Güncellemeler:
buna benzer fight club diye bir film var.Benzerliği ise şu:Konu aslında kavga değil chuck palahniuk un anlatmak istediği.Eğer insan her şeyini kaybederse tamamen özgür olabileceğini anlatıyor.İzlemek isteyen olur olursa o filmi de dikkatli izlemesini tavsiye ediyorum.Çok anlamlı sözler var.

0|0
2112

En İyi Erkek Görüşü

  • Şiirin birinci bölümü

    bağlandığı için çekilen acıya tepkidir.

    İkinci bölümde yine

    bir şeyleri sahiplenmezsen

    kaybetme korkun olmaz diyerek

    doğru şeyler söylemiştir.

    Üçüncü bölümde soyut idealizm ve romantizm betimlenmiştir.

    bana da lise yıllarında

    bu şiiri ilk okuduğumda

    güzel bir şiir gibi gelmişti.

    Lakin şimdi bir heyecan vermedi.

    Tedbirli yaşamak mümkün değil.

    Sevmek bağlanmaktır.

    Bir şeylerin sadece ucundan tutarak bir hayat yaşanmaz.

    YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİRŞEY VAR



    Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:

    Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi

    Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten

    Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

    İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne

    Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa

    Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır

    Kopmaz kökler salmaktır oraya

    Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını

    Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin

    Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara

    Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

    İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine

    Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına

    İnsan balıklama dalmalı içine hayatın

    Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

    Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar

    Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın

    Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu

    Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

    Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle

    Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı

    Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına

    Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

    Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:

    Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,göğe,bütün evrene karışırcasına

    Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır

    Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana

    Ataol BEHRAMOĞLU

    1|1
    0|0

Senin görüşün var mı?

Kızlar Ne Diyor 21

  • İnsan neden bağlanır sizce ? Hiç düşündünüz mü? Ya da neden çok sevdiğini…

    Her satırı ayrı bir hakikat darbesi gibi suratına çarpıyor, o denli güzel anlatılmış ki, bir daha hiç bir şeye bağlanası gelmiyor insanın.

    Hislerine aldanmayacaksın. Ne demiş şair “çok sevmezsen, çok acımazsın. Çok sahiplenmeyince, çok ait de olmazsın hem” alışmayacaksın. “iyi olacak her şey” dediğinde gülüp geçeceksin. Ne kadar alışırsan o kadar acıtır çünkü.

    Alışmayacaksın. .

    “ilişik yaşayabilirsen” yapabileceksen tüm bu söylenenleri işte o zaman güçlenirsin.

    Ama bazen istemezsin bu kadar güçlü olmayı.

    Her sözün aksine güçsüz olmak istersin. Çok sevmek istersin, çok fazla acımasını istersin. .Çok sahiplenirsin çünkü ait olmak istediğin tek şeydir o…

    Baglanmayacaksın da; Nasıl uyacaksın buna? Nasıl cevap vereceksin her sabah uyandığında gördüğün soruya? Nasıl yaşayacaksın bir yanın yokken yanında ?

    0|1
    0|0
  • Çok sevdiğim bi şiir..

    0|1
    0|0
  • adam haklı beyler dağılın.

    0|1
    0|0
  • Kaleminden dökülern her kelime anlamlı.Üstadı dinleyip uygulamak gerek.

    Hiç Birşey için "BENİMDİR" deme

    Sadece deki " YANIMDADIR"

    Çünkü; Ne Toprak, Ne Altın, Ne Sevgili, Ne Hayat, Ne Ölüm, Ne

    Huzur, Nede Keder, Daima Senle Kalmaz.

    0|1
    0|0
  • "bağlanmak yok!"

    0|0
    0|0
  • Çemberin merkezisin , diğer her şey eşit uzaklıkta sana demek istiyor...

    0|1
    0|0
  • Can Yücel'lin dediği gibi hepsini uyguluyorum:)

    0|1
    0|1
  • Can Yücel'in harika şiirlerinden biri...Adam hayatta mutlu olmanın sırrını açıklıyor.Daha ne anlatsın?

    0|0
    0|0
  • bildiğimiz şiir

    0|0
    1|1
  • bu şiire bayılıyorum butun sozlrını ezbere blıyorum cok anlamlı bır sıır

    0|0
    0|0
  • Çok sahiplenmeden,

    Çok ait olmadan yaşayacaksın..

    En güzel yeri adam yazmış.

    0|0
    0|0
  • Nasıl bağlanmayacaksın keşke onuda söyleseydin üstad ?

    1|1
    0|0
  • Daha az üzülmek için yapılması gerekenler gibi tabi daha az eğlence ve mutlulukta var.Bence birşeyin sonunda üzülmekte olsa öncesinde mutlu olmak yeterli olmalı

    0|0
    0|0
  • Uygulaması imkansız ;)

    0|1
    0|0
  • "O olmazsa yaşayamam" demeyeceksin.

    Demeyeceksin işte.

    Yaşarsın çünkü.

    0|0
    0|0
  • Bağlanırım ben.

    0|1
    0|0
  • Muhteşem bi şiir. yapmamız gerekenleri anlatıyor aslında.

    0|0
    0|0
  • saçma buluyorum...bence bişeylere bağlanacaksın...

    0|0
    0|0
  • Sahiplenmeyeceksiniz arkadaşlar!

    Bugün sahip olduğunuz XPER puanları, yarın sizin olmayabilir!

    0|0
    0|0
  • hicbisey.

    0|0
    0|0
  • Kızlar Devam
    1

Erkekler Ne Diyor 11

  • ama bazende her şeyini kaybettiğinde kendini de kaybedieceğini düşünüyorlar...

    0|1
    0|0
  • Sadece deki YANIMDADIR

    Bu kısmı herşeyi anlatıyo bence

    Onunla mutlu olmayı biliceksin ama hiç bir bedenin başka birisine ait olamayacağınıda bilmelisin .

    Şimdiye kadar hangimiz birisine sahip oldukki ? hayatımıza girip çıkanların hepsi gelip gidiyo .

    0|0
    0|0
  • bırakın bu işleri hem aşık hem akıllı olamaz kimse. acıyı doya doya çekmeyen tatlının tadına varamaz. Aşkı ve acısını yaşamayana insan demem ben. Hayatı kimse ucundan tutarak yaşayacak kadar güçlü değil...

    0|0
    0|0
    • adam acıyı çekmese bunları yazabilir mi ?

    • ben yapamadı mi dedim ? Sen şiiri değerlendirin dedin ben de değerlendirdim. Kendisi yapabilmiş mi bu şiirdekileri madem acı çekti kendi uygulasaydı da acı çekmeseydi. Yani kimse uygulayamaz bunu kalp sevdi mi gerisi hikaye laf söz dinlemez akıl plan işlemez. En zeki insan aile aşkına yenik düşer. Akıl işi değil sevmek bu gönül işi ona da söz geçmez. Hiçkimse bu kadar güçlü değil

  • iyi güzel bağlanmıyacaksın dedin de sen onu gözlerini gördün mü can yücel baba..

    0|0
    0|0
  • Can Yücel'e inat bağlanacam

    0|0
    0|0
  • Can yücel sevmem

    0|0
    0|0
    • NE YAPABİLİRİM

    • Dogru yalnış tarafları var şiirlerinin. Bir şey yapma hadi hepimiz özgürüz. En güzel organımız beynimizi kullanmayalım. Can yücele sıgınalım.

  • baglanmak yok dıyor harıka sıır...

    0|0
    0|0
  • Adam yazmış gene çokta haklı içim kıyıldı makarna yapıcam bn acıktırdı bni ..

    0|0
    0|0
  • hoop gelsin kızlar ağı topla :D

    0|0
    0|0
  • YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİRŞEY VAR

    Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:

    Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi

    Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten

    Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

    İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne

    Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa

    Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır

    Kopmaz kökler salmaktır oraya

    Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını

    Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin

    Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara

    Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

    İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine

    Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına

    İnsan balıklama dalmalı içine hayatın

    Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

    Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar

    Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın

    Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu

    Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

    Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle

    Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı

    Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına

    Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

    Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:

    Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,göğe,bütün evrene karışırcasına

    Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır

    Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana

    Ataol BEHRAMOĞLU

    0|0
    0|0
  • Can baba demişse iyi demiştir.

    İmzayı nereye atıyoruz?

    0|0
    0|0
Yükleniyor... ;