BuYıllar sonra röportaj tarzında bir benceyle geri dönüyorum. Hatta Tribün adı altında bir bence serisi demek daha doğru olur. Futbol gündemini ele alacağımız bir röportaj serisi. Futbola ilginiz varsa sonraki bölümlerde size de yer verebilirim. 😀 İlk bölümün konukları @FutbolMuhabiri @Reykart2 @ProFighter ve @CaesarJ hoş geldiniz diyorum ve Süper ligde geride bıraktığımız ilk yarısını, avrupadaki temsilcilerimizi ve onların transferini değerlendirdiğimiz bu söyleşiye başlıyoruz. Sizde burada sorulan soruları yorumlarda yanıtlayabilirsiniz. Keyifli okumalar. 😊

Süper lig'de üç büyüklerin devre arasına kadar sergiledikleri performansını ve devre arası takviyelerini, satışlarını değerlendirir misiniz?

ProFighter "Beşiktaş sezona muhteşem başladı ancak Galatasaray mağlubiyeti sonrasında inişe geçti şu anda da yeni teknik direktörleriyle çıkışa geçiyorlar. Galatasaray ve Fenerbahçe ise kusursuz ilerliyorlar diyebilirim. Galatasaray, Morata, Cuesta, Lemina ve Ahmed Kutucu ile kadrosunu güçlendirdi. Nelsson'u gönderdi. Bence gayet iyi bir kadro kurdular. Beşiktaş'ta 18lik kanat Arroyyo dışında bir değişiklik olmazken Musrati'yi kaybettiler. Fenerbahçe de Carlos ve Skriniar ile kadrolarini epeyi güçlendirdiler. Devre arası, Galatasaray için daha verimli geçmiş görünüyor, şu ana kadar."
FutbolMuhabiri "Galatasaray: Son maçlardaki performansı eleştirilse de halen Ligdeki tek namağlup tek takım ve liderlik koktuğunda oturuyor. Ben kısmen de olsa yerinde takviyeler yaptığını düşünüyorum. Morata gibi bir santraforu transfer edip, futbolu hiç beğenilmeyen Batsuayi'yi 3 milyon euroya satması gayet akıllıca. Ahmed Kutucu gibi de kanatlarda oynayan, ofansif yönü iyi olan futbolcu transferini de begendim. Stoper takviyesi de yapıldı, orta saha içinde Lemina getirildi. 10 numara transferi yapılmadığı için Mertens'le yola devam edilecek. Avrupa ligine gelirsek, sanırım biraz hayal kırıklığı oldu. Kolay bir fikstüre rağmen ilk 8'e girilemedi. Fenerbahçe: Lider Galatasaray'la arasındaki 6 puan fark bence çok değil. Ligin 2. yarısı yeni başladı sayılır. Daha çok maç var. Zaten Şampiyonluk yarışında, Galatasaray'dan başka bir rakibi yok. Talisca transferi de yerinde oldu. Fenerbahçe'ye toparlayıcı bir 10 numara lazımdı o da alındı. Ayrıca 2 sağlam stoper transfer edilerek defans sağlamlaştırıldı. Son haftaya kadar GS ile yarışacak. Çünkü hem Morinho hem de yönetim büyük sıkıntıya düşer. Avrupa'da da elenmekten kıl payı kurtuldu. 24. sırada tamamladı. Nereye kadar gidebilir zor bir durum. Beşiktaş: Lige çok iyi başlasa da ne yazıkki erken bir hüsran yaşadı. Peş peşe yaşadığı mağlubiyetler hem teknik direktörün, hem de yönetimin fişini çekti. Şampiyonluğun çok gerisindeler, yarışları 3. sıraya gelebilmek olacaktır. Avrupa'da ise zaten defteri kapattılar. Transferde de verimli bir ara sezon olmadı, onlar için."
Reykart2 Transferleri değerlendirmeye gerek yok, Fenerbahçe ile Galatasaray yapıyla ayakta tutuluyor! Eğer hakem ve var'dakiler doğru düzgün maç yönetse Galatasaray'ın eksi 9-10 Fenerbahçe'nin ise en az -12 puanu olurdu yapı sağolsun! Onun için o bunu almış diğeri şunu almış hepsi fasa fiso."
CaesarJ "Transfer ve satışlara bakacak olursak eğer Fenerbahçe ve Galatasaray’ın Beşiktaş’a göre daha iyi bir transfer dönemi geçirdiğini söyleyebilirim. Ama yeni başkan yeni geldi. Beşiktaş daha iyi olabilir. Fenerbahçe’nin savunmaya takviye yapması doğruydu. Galatasaray’da güzel hamle oyuncuları aldı. Kafa kafaya bir yarış olacağına inanıyorum."
Ziraat Türkiye kupasının yeni formatını beğendiniz mi? Bazı takımlar kupadan memnun olmasa da sizin ilginizi çekiyor mu?

ProFighter "Bence büyük takımlar için daha iyi oldu maç trafiği sebebiyle. Ancak genç oyuncular daha az forma şansı bulacak gibi görünüyor. Ben beğendim diyebilirim genel olarak."
FutbolMuhabiri "Ziraat Türkiye kupası her zaman 3 büyükler için geri planda olan bir organizasyon. Lige verilen önem, bu kupaya verilmiyor. Genelde genç ve yedek futbolculara şans veriliyor. 3 büyükler için önemli olan Lig Şampiyonluğu. Yeni formata gelirsek, Avrupa kupalarının sistemini baz almışlar. Bence eskisi daha iyiydi."
Reykart2 "Hayır beğenmedim eski sistem eleme usülü anadolu takımlarının da kupayı kazanma şansı vardı şu anki statü büyük takımların lehine."
CaesarJ "Ziraat Türkiye Kupası’nın yeni formatını kısmen beğendim. Yıllardır alışılagelen bir sistem vardı. Yeni format eski Şampiyonlar Ligi’ne benziyor. Güçsüz takımlar açısından biraz sıkıntı yaratabilir. Onun dışına fena değil. Deneyip ondan sonraki sezonlarda kalıcı bir karar vermek daha iyi olacaktır."
Temsilcilerimizin Avrupa macerasını nasıl buldunuz? Yoluna devam etmekte olanlar nereye kadar gidebilir?

ProFighter "Beşiktaş'ın ve Fenerbahçe'nin kurası Galatasaray'a göre daha zordu. Beşiktaş'ın performansı genel olarak sezonun altında kaldı diyebilirim. Fenerbahçe'de Süper Lig'e göre daha kötüydü. Galatasaray'ın kurası kolaydı, çok kolay takımlara puan kaybetti. RFS, Malmö ve Dinamo Kyiv gibi takımları yenmesi gerekiyordu. Beşiktaş maalesef Avrupa'ya veda etti. Galatasaray, AZ takımını eler Man. United veya Tottenham ile eşleşecek, o maçlarda kafa kafaya gidip elenebilir diyorum. Fenerbahçe'nin ise RSC Anderlecht'e eleneceğini düşünüyorum."
FutbolMuhabiri "Uefa Avrupa Ligindeki 3 takımımızda ne yazıkki bekleneni veremedi. GS kolay fikstüre rağmen ilk 8 e giremeyip, play off'a kaldı. Az Alkmar'ı eleyeceğini düşünüyorum fakat ilk 16 da Tottenham veya M.United ile karşılaşacak. Yani çeyrek finali görme ihtimali bence %35 civarı. Fenerbahçe, Anderlect ile eşleşti fakat kolay bir lokma değil. İlk 16 ya kalmasını biraz zor görüyorum. Beşiktaş zaten hem ligde hem de Avrupa'da vasat bir performans gösterdi. Söylenecek pek bir şey yok."
Reykart2 "Kötü buldum genel olarak. Galatasaray en iyi gözükmesine riga gibi bir köy takımıyla 2-0 öndeyken berabere kaldı aynı șekilde son sırada ki dinamo kiev'i 2 farkla öndeyken yenemedi. Fenerbahçe'ye gelirsek mourinho müthiş kadro kurduk vesaire derken avrupa liginde ite kaka son maçta 1 puan alarak ancak 24'uncü olarak zar zor play off'a kaldı! Beşiktaş ise bence yetersiz kadrosunu rağmen 24 şansını son maça kadar sürdürdü ama olmadı. Bence Galatasaray ile Fenerbahçe play off'u geçip sonra ki turda avrupa ligine veda eder zaten ikiside avrupa kupası istemiyor hedefleri anneanne ligimiz. Zaten kupayı hedefleseler bile çeyrek final bile göremeyecekler!"
CaesarJ "Dürüst olmak gerekirse ben tüm Avrupa’da oynayan takımlarımızdan çok daha iyi bir oyun beklerdim. Çünkü eskiye nazaran takımlarımız daha iyi oyuncular alıp daha fazla para harcıyorlar. Beşiktaş biraz erken elendi. Diğer iki temsilcimiz yola devam ediyor. Play Off’u geçeceklerini düşünüyorum. Ondan sonraki eşleşeceği takımlar bizi biraz zorlayabilir. Ona kesinlikle dikkat etmek gerekiyor. Gönlümüz iki takımımızdan yana…"
VAR sistemi gelsede, onun bile hakemin konuşulmasına engel olamadığı ligimizde, sadece bu sezon için değil genel olarak hakem problemi hakkında ne düşünüyorsunuz?

ProFighter "Hakemlerimizin adil olmadığını düşünüyorum. X formalı bir oyuncu kırmızı kart görüyorken Y formalı bir oyuncu kırmızı kart görmüyor. Adil değiller maalesef."
FutbolMuhabiri "Ne yazıkki ligde bir hakem sorunu var. Ama sadece bir takımın aleyhine değil, çoğu lig takımları bu dertten müzdarip. Hatalı kararlar her takımın canını yakıyor."
Reykart2 "Hakemlerimiz yeteneksiz ve bazı hakemler sanki verilen talimatlara göre kararlar veriyor. Maalesef ülkemizde ki sistem paranın açamıcağı kapı yok sistemi olduğu için ve bahis sitelerininde son yıllarda ki etkinliğini düşünürsek penaltı, kırmızı kart sarı kart vesaire her şeyin üstüne bahisler oynanıyor! Yani bu çürük sistemle türk hakemlerinden bir halt olmaz ve biz yıllar boyu hakem konuşmaya devam ederiz."
CaesarJ "Hakem problemi maalesef tüm takımlarımızın kanlı bir yarası. Yani burada üç büyüklerden bi takımda tutsak veya Anadolu takımı hiç farketmez yine sizin takımınız adına hakemler yanlış kararlar alabiliyor. Yabancı VAR hakemler söylenildiğine göre geldi. İyi bir etkisi olabilir. Ama saha içindeki hakemler hala ne yazık ki sıkıntılı. Çoğu bir taraf ve buna kesinlikle bi el atılması gerekiyor. Yanlış ve kasıtlı kararlar alan hakemlere caydırıcılı bir ceza vermek gerekiyor."
Şu an üst sıralarda olan Samsunspor, Eyüpspor ve Göztepe dikkat çekiyor. Onların bu çıkışları hakkında ne düşünüyorsunuz?

ProFighter "Kadro kaliteleri diğer takımlara göre daha iyi. Bazı kulüplerimiz ödemelerde zorluk çekiyorken Samsunspor, Eyüpspor ve Göztepe'de bu durum söz konusu değil. Ayrıca teknik direktörleri de muhteşem diyebilirim."
FutbolMuhabiri "Gerçekten beğenilen bir performans sergiliyorlar. Eyüp hariç, Göztepe ve Samsun'un taraftar desteği de var. Fakat şampiyonluk gibi bir iddiaları olamaz. 3 takımda ligi ilk 5 te bitirmek için mücadele edecek."
Reykart2 "Az paralarla iyi kadro kurmuşlar ve hocaları kısıtlı kadrolarla iyi iş çıkartıyor. Eyüpspor hocası arda turan'ın büyük hocalarla çalışması ona hocalık kariyeri için büyük katkı sağlamıș. Inşallah bu oyunları gelecek sezonlarda da sürdürebilirler..."
CaesarJ "Öncelikle bu takımlar kesinlikle ligimiz adına değerli takımlar. Güzel yapılandırılmış bir sistemleri ve oyunları var. Bu yüzden başarılı oluyorlar. Klasik üç büyüklerin hakim olduğu bir ligi hep izlemektense birazda böyle Anadolu takımlarımızın güzel futbolu taraflı tarafsız bence herkesin gözüne hoş geliyordur."
Namağlup lider Galatasaray, üst üste 3. kez mutlu sona ulaşabilir mi? 13. bitirdikleri sezondan sonra nasıl bu noktaya gelindi?

ProFighter "Bence Galatasaray, Rizespor ve Fenerbahçe maçlarında 6 puan alabilirse, şampiyon olacaktır. "Şampi" diyebiliriz hatta. Galatasaray 13. bitirdiğinde gençlik aşısı diyerekten kadroyu kötü kurmuştu ve Fatih Terim gönderilip yerine D. Torrent gelmişti bunlar da etkiledi. Şimdi kadro çok güçlendi, Okan Buruk'un da etkisiyle şampiyonluğu kazandı."
FutbolMuhabiri "Galatasaray ligin şampiyonluk için en favori takımı, bu bir gerçek. Büyük ihtimalle de 5. yıldızı takacaktır. 13. bitirdiği yıl taraftarın büyük tepkisini çekti ve Okan dahil yeni transferle takımı toparladı."
Reykart2 "Evet ulaşabilir ama Fenerbahçe bile bu sezon şampiyon olursa bu hakemler yüzünden şaibeli bir şampiyonluk olarak anılacak. Bu noktaya geliş sebepleri ise morutan cicaldau gibi çöp transferleri gönderip, icardi, toreira ve bir çok kaliteli yabancı transferiyle bu noktaya gelindi. Tabiki barış alper ve kerem aktürkoğlu'nda seviye atlamasıda şampiyonluklarda etkili oldu."
CaesarJ " Galatasaray’ın futbolunda biraz son zamanlara göre düşüş görüyorum. Ama halen iyiler. Ve biraz daha iyi oynarlarsa şampiyonluk gelebilir. Fenerbahçe arada puan kayıpları yaptı ama toparladı. Hangi takım aralarda gereksiz puan kayıpları yapmazlarsa ve tabi ki hangi taraf derbiyi alırsa o taraf şampiyonluğu alabilir. Galatasaray son yıllarda çok iyi bunun en büyük sebebi güzel bir transfer anlayışı ve yapılanma. Yanlış oyuncu ve teknik adamları göndererek şimdi bu noktaya geldiler. Tebriğide hak ediyorlar."
Ligin orta sıralarında bulunan Trabzonspor, 2. yarıda toparlanabilirler mi?

ProFighter "Bence hayır, 3-4 basamak daha yıkarı çıkar en fazla diye düşünüyorum."
FutbolMuhabiri "Trabzonspor'un ufak tefek toparlanma çabaları var ve devam edecektir ama Trabzon için ilk 5 i zor görüyorum ve giremeyecektir."
Reykart2 "Toparlanamaz çünkü hem kadrosu yetersiz şampiyonluk için hemde şenol güneş devri artık geçtiği için zor. Yanlız Trabzonspor'un kadrosu iyi bir hocayla ilk 3'ü rahatlıkla zorlar, en azından göztepe, eyüpspor ve samsunspor'dan çok daha iyi kadroları var Beşiktaş ile de arada pek fark yok bence."
CaesarJ "Trabzonspor’un er ya da geç toparlanacağına inanıyorum. Fakat şampiyon oldukları sezondan itibaren bir düşüş oldu. Bana kalırsa en büyük sorunları her sezon başı tonlarca bir sürü transfer yapmaları. Gerçekten doğru ve ihtiyaç duydukları mevkiye hamleler yaparlarsa ayrıca bazı oyuncularda elden çıkarırsalar ikinci yarıya olmadı diğer sezona çok daha iyi girebilirler."
Ne En Nesri, ne de Osimhen... Gol krallığı koltuğunda 18 golle Piatek var. Başakşehir, Piatek ile avrupa potasına girebilir mi?

ProFighter "Şu an 7. sırada ve 33 puanda. Eyüpspor 39 puanla 4. bulunuyor. Bence arayı kapatabilirler. Piatek çok formda. Ayrıca Ziraat Kupası'nı da kazanarak gidebilirler."
FutbolMuhabiri "Başakşehir'in Avrupa potasına girme ihtimali var fakat düşük. Çünkü üstünde Eyüp, Samsun, Göztepe ve Beşiktaş gibi zorlu rakipler var. Piatek'te attığı gollerle gözleri üzerine çekti. Seneye 3 büyüklerin transfer listesine girmeye aday."
Reykart2 "Ilk 5'i zorlar ama bence kesinlikle avrupa kupalarına katılamaz. Eyüpspor samsunspor ve göztepe'nin oyun olarak gerisindeler. Piatek bence gol kralı olamaz mevcut formuyla geç açılmasına rağmen bence el nesri gol kralı olur..."
CaesarJ "Piatek gerçekten takımını çok iyi taşıyor. Kalitenden şüphemiz yok. Başakşehir sessiz sakin ama bence iyi futbol oynuyorlar. Bazen kendilerine yakışmayan kötü bir oyun sergileselerde halen iyiler. Ciddi ve kararlı bir şekilde devam ederlerse Avrupa’da iyi yerlerde olabilirler. Umarım başarılı olurlar."
Geçen sezonda olduğu gibi şampiyonluk yarışı yine Galatasaray ile Fenerbahçe arayışında geçiyor. Ligimizde rekabet seviyesi düştü mü?

ProFighter "Evet düştü. Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş, Trabzonspor ve Başakşehir de eskiden yarış halinde oluyordu. Fenerbahçe ve Galatasaray çok iyi kadro kurarak makası iyice açmış duruyor."
FutbolMuhabiri "Türkiye liginden zaten Premier lig rekabeti beklenemez. Arada Trabzon ya da Başakşehir gibi takımlar yarışa dahil olsa da bu ligin en mutlak adayları çoğu zaman GS, FB ve BJK olur."
Reykart2 "Rekabet seviyesinden çok bu Galatasaray ile Fenerbahçe hazine buldu da bizim mi haberimiz yok? Adamların aldığı oyuncular ve harcanan paralara bakarsan 3 sene içinde bu iki kulüp iflas eder! Aslında hasan arat döneminde harcanan paraya bakarsan Beşiktaş doğru yatırım yapsa bu sezon yarışı zorlayabilirdi. Al musrati ve muçi'ye toplamda 23 milyon avro bonservis verildi. Immobile'ye 6 milyon avro'dan 2+1 yıllık kontrat yapıldı, alınan oyuncular rafa silva dışında hepsi hatalı. Allah aşkına şu stopere alınan udokhai'nin gönderilen omar colley'den ne fazlası var? Yani Beşiktaş'ta baya bir hırsızlık oldu ve hasan arat'ta bahane üretip kaçtı."
CaesarJ " Kesinlikle düştü. Çünkü üç büyüklerle diğer takımlar arasında büyük bir uçurum var. Büyük transferler yapabiliyorlar. Onların maalesef bütçesi düşük bu da ister istemez futbollarına yansıyor. Her ne kadar Samsun Eyüp gibi takımlar iyi olsalarda diğer takımlarımız biraz sıkıntılı. Umarım bu sorunda çözülür."
Gelen konukları yorumları için teşekkürler. 🙏 Sizde eğer iyi bir futbol severseniz, sonraki bölümlerde size yer verebilirim. Tribün′den bu kadar sonraki bölümde görüşürüz. 🙋♂️
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 