Abuk subuk konuşanlar gelmesin ciddi soruyorum burda 😂
Nasıl verdiniz ne kadar sürede ve kaç kilo verdiniz. Sarkma olmaması için ne yapmak lazım
Nasıl verdiniz ne kadar sürede ve kaç kilo verdiniz. Sarkma olmaması için ne yapmak lazım
95 kilo 1.70 boyunda kız arkadaşım 70 kiloya inmişti 2 ayda, sarkması olmadı normalde o kadar kısa zamanda o kadar kilo verilmez ama onun kullandığı bir ilaç yüzünden ödem yapıyordu ilacı bırakınca birde spor yapınca üstüne de geceleri gürültü yapınca 2 ayda 25 kilo gitti ama altını çiziyorum normalde 90 kilo civarında birisi ayda 6-9kg'dan fazlasını veremez, uzun zamandır spor yapan ve istediği zaman kilo alıp veren birisi olarak söylüyorum bunu.
Anladım ne kadar spor yapıyordu peki. Diyet de yapıyordur muhtemelen
Haftada 4 gün beraber spor yapıyorduk ama ben tecrübeli olduğum için onunla yakından ilgileniyordum çok yoruyordum başında bekliyordum setini bitirene kadar. Yani çok ağır spor yaptırıyordum bunun altını çiziyorum çünkü yağ yakması için sağlam terlemesi gerek. Diyetini de yine kendim hazırlamıştım. Yaptığın spora ve beslenme biçimine göre sana özel bir diyet listesi hazırlanırsa çok daha iyi olur.
Ben geçen sene gittim diyetisyene bana önce yasaklar koydu yasaklar şunlardı patates pirinç tereyağı beyaz un ve meşrubatlar. Bir de şeker. Yasaklar dışında istediğini ye ama kepekli ekmek vs. Sadece belli saatleri olmalı dedi. Çünkü yeme düzenim yok fast food yemek zorunda kalıyorum yurtta olunca sene içinde. Neyse yasaklara uyurken iyiydi 10 15 günde 2 kilo falan yağ yakiyordum ama çok gevşedi vücudum eskiden çok sıkı idi. Nedenini bilemedim. 4 ya da 5 öğün vardı işte ana ve ara öğünler ile. Uzunca süre yasakları yemedim. Sonra okul stresi ile bırakınca daha çok aldım eski kiloma döndüm hem de vücudum gevşek. Spor yapma dedi kaba kiloyu ver sonra yaparsın dedi. Yemeklerin içinde vs illa ki patates vs oluyor ömür boyu yememek mümkün değil. Galiba saçma bir yontemdi bana zarar verdiğini düşünüyorum. Sporu bırakınca da geri alıyorsun. En doğrusu ne hiç bilmiyorum
Diyetisyenin biraz saçmalamış. Çoğu diyetisyen işini hakkıyla yapmıyor, bildiği halde uğraşmak istemiyorlar kız arkadaşımda benden önce 3 farklı diyetisyene gitmiş ama kilo verememiş verse de geri almış ben ona spor yaptırana kadar spor yapmanın ona kilo aldıracağını sanıyordu. Ve hayatımda gördüğüm en saçma diyet şunu yeme bunu yeme deyip diğer her şeyi ye demektir. Evet yasaklar olması gerek ama yasakları uyguluyorsun diye diğer her şey serbest olamaz ve patates neden yasakmış? Patates kızartması veya o tür fazla yağ içeren şekilde tabikide yenmemeli ama patates yemeği yemek sana kilo aldırmaz sadece patatesde gereksiz bir şekilde fazla şeker var ve kan şekerini yükseltiyor bu uzun vadede zararı olabilecek bir şey ama yine de kilo aldırır diyemeyiz. Bu arada yemek yemeyerek yağ yakılmaz, kilo verirsin ama yağ yakamazsın yağ yakman için yağın yandığını hissetmen gerek bunuda spor yaparken terlediğinde hissedeceksin.
Az yemek yemek kilo verdirtir ama bu kilo kaslardan da gider bu yüzden başlarda sıkı hissederken sonralardan kasların azaldığı için zayıfda olsan yağ oranın yüksek görünür. Diyetisyenin kaba kiloyu vermekten kastı yağ oranını azalttıkdan sonra kas kütlesini artırman gerektiğidir ama bence bu gereksiz çünkü spor yaparken hem kasların gelişir hemde yağ atmış olursun. Kas kütlesini artırmaktan kastımız seni fitness modeli yaptırmak değil çoğu kadın spor yapınca kaslı olmaktan korkuyor ama öyle bir şey yok kas kütleniz arttığında vücudunuz sadece sıkılaşmış olur, erkek gibi kas yapamazsınız. Yani fazla kasının olmasından korkma istesen de yapamazsın. Sporu bırakınca kas kütlen azalabilir ama kilo almazsın, bu biraz uzun ve üstüne düşülmesi gereken bir konu reel hayatında spordan anlayan ve seninle yakından ilgilenebilecek biri varsa çok iyi olur gerektiğinde başında durup sporunu yaptırmalı gerektiğinde de seni aç bırakıp yeterş kadar beslenmeni sağlamalı
Çünkü şişman psikolojisi nasıldır biliyorum bazen her şeyi bırakıp şişman olmayı kabul edip sadece yemek yiyesimiz geliyor çok ağır diyet yaptığım zamanlar yaşadım ben bunu. Bu yüzden birinin seni dizginlemesi iyi olur ama ben iradesi yüksek biriyim diyorsan ihtiyacın yok tabiki. Benim önerim diyet ile spor aynı anda götür, istediğin vücuda ulaştığında spor ve diyet yapmadan o kiloda kalman için yapman gerekenleri söylerim eğer hayalindeki vücuda ulaşırsan 5-6 ay sonra buraya yaz eğer ölmemişsem birkaç fikir veririm. Neden bu kadar ilgilendiğimi sorarsan, bir zamanlar şişman biri olarak şişmanlığın çok kötü bir şey olduğunu biliyorum buradan tanışıp bir çok kişiye ciddi kilolar verdirttim, antrenörlük okuyorum bu arada.
Şişman olup da zayıflatan insanlar egolarindan arınmış oluyor zaten. Verip tekrar almıştım. Şu an yaz dönemi düzenli spor yapamam sabit değilim çünkü ama dönem başladığında spor kararım var. Maalesef hickimse yok kendim iradeli olmak zorundayım. Okulum bölüm çok ağır yorucu düzenli uykum ve yeme düzenim yok en büyük sıkıntı orda mecburiyetten bazen uzun süre aç kalıyorum vs. Ve disardan söylüyoruz zaman olmuyor fast food vs yemek zorundayım yani uzak durmam imkansız ama kisitlayabilirim. Şeker den uzak durabilirim ama fazla yiyorum ben. Düzgün bir psikolojim yok zaten baya problemler var öyle olunca iradeli olmak çok zor. Boşluğa düşünce herseyi bırakıyorum değil diyet okulda da dersleri bıraktığım çok oldu. Moralim bozulunca yemek yeme mevzusu değil ama düzenli bir şeyim yok bu sıkıntı. Ve verip almaktan çok korkuyorum. Genetik olarak da çok yatkinim çocukluktan beri kiloluyum. Görünüş olarak çok belli etmesem de fazla kilo işte
Şu an olcmedim ama en son olculerim 110 87 120 civarı idi yanlış hatırlamıyorsam.165 boyum. Bacaklar ve kalça da kilo. Aslında çok eşit dağıldığı için çoğu insan kilomu tahmin edemiyor ondan rahatım sanırım. Eğer sporla verirsem 70 benim için iyi olur diye düşünüyorum. Sanırım versem de alacağıma inandığım için harekete geçemiyorum. Fast food hayatımın bir parçası maalesef yeme düzenim olamaz birkaç sene için. Bunlar sıkıntı yani ömür boyu dikkat etmek sıkıntı benim için yani bir içsel çöküş anına gelince herseyi birakabiliyorum bu psikolojik ama aslında psikolog vs zirvalik onunla çöz desen çözülmez
Sabit bir ruh halinin olmaması çok sıkıntı, bende aynısını yaşadım kafana vurup kalk spor salonuna diyecek birisi lazım ben bunu kendi kendime diyordum işe yaramıyordu ama belki sende işe yarar :D Biraz kilo vermeye başladığında ordan gelecek olan motivasyon devam etmeni zaten sağlar ama önemli olan iyi bir başlangıç yapmak bunun içinde sağlıklı ve düzenli bir beslenme çok önemli ama üniversite hayatında hiçbir sıkıntı olmasa bile düzenli beslenmek zor. Ben yazılı olarak önerilerde bulunabilirim ama asıl iş sende bitiyor, biraz düşünmen gerek nasıl bir hayat yaşadığını ben bilemem ne şartlarda yaşıyorsun neler yapıyorsun günün ne kadarı dolu ne kadarı boş geçiyor yurtta mı kalıyorsun ev de mi yemek yapmayı biliyor musun ki kendine yemek yapacaksın vb. bir sürü şey. Bu yüzden bunları kendin düşünüp hepsini dengeleyerek bir sonuca varman gerek
Eğer gün içinde zamanın oluyorsa ve imkanında varsa kendi yemeğini kendin yap, plan yapmalısın 1 gün önceden yarın ne yiyeceğini sabah, öğle, akşam hesapla. Sabah şunu yeyip evden çıkacağım öğlene kadar okuldayım öğle arası şurada vaktim olacak orada bunu yiyebilirim gibisinden plan yapmalısın ben örnek veriyorum kurguyu sen kendine göre yap. Şekeri tamamen hayatından çıkar abur cubur ye yeme sana kalmış ben oldum olası abur cubur veya tatlı şeyleri pek sevmem pizza, kola, hamburger benzeri şeyleri yemeyeli 1 yılı geçmiştir. Dışardan yediğinde de ne yediğin önemli, dışardan yiyorum bu sağlıksızdır diye bir şey yok. Mesela dürüm yemek her ne kadar çok sağlıklı olmasa da günlük kalori hesabını yapıp ona göre yedikten sonra kilo vermene zararı olacak bir şey değil çünkü dürümde hem protein hemde karbonhidrat var
Yurtta yemek yapacak vaktim olmuyor kahvaltı fix , öğlen yemeği okuldan yiyiyorum karbonhidrat oluyor ve porsiyon az. Okuldan çıkınca ne yediğim önemli biraz da. Yani kendim yapsam da 4 gün yapsam 3 gün disardan. Hamburger vs hayatımdan çıkamıyor bu şartlarda sadece azaltabilirim. Okuduğum bölüm çok yoğun olunca hiç vakit kalmıyor. Ama bir şekilde düzene sokmam gerekiyor. Spordan önce sonra nasıl beslenilir onu bilmem gerekiyor. Spora akşam saatlerinde gidebilirim belki haftasonu sabah. Dediğim gibi çok düzensiz bir hayatım var en büyük sorun bu.
Evet düzensizlik en büyük sorun. Hamburgeri fazla yemediğin zaman çok problem olmaz sadece yüksek kalori bulunduruyor. Boyun kaç? boyuna ve 90 kiloya göre günlük ortalama kaç kaloriye ihtiyacın olduğunu hesaplayıp günlük ihtiyacını doldurmak için neler yemen gerektiğini hesaplayabiliriz az yemek yersen kalan açığı hamburger ile doldurabilirsin ama yine sık yememen gerek tabi. Eğer ciddi bir sporcu değil spordan önce ve sonra ne yediğinin çok önemi yok. Spordan önce hafif bir şeyler yeyip bol su içmen daha iyi olur spordan öne dediğim en az 2 en fazla 3 saat. Sporu eğer akşamları yapacaksan da spordan sonra bir şey yeme, biraz su içip miden de kazınmasın diye ufak tefek bir şeyler yiyebilirsin. Zamanla diyete ve spora alıştıkca daha az yeyip daha fazla spor yapamya başlayabilirsin bir anda kendini çok zorlama. Ve 1. öğretim misin 2. mi?
Vücut olculerimi yazdım aslında yukarda birinci öğretim ama okul dışında proje vs oluyor çok yoğun oluyor o yüzden öyle söyledim. Hamburger diye değil mesela vakit olmuyor disardan soyleyiveriyoruz falan gibi. Bana haftalık sinir lazım mesela lahmacun yemek daha mantıklı disardan söylediğimde kfc falan var. Çoğunlukla ev yemeği yemeye çalışıyorum disarda da. Mesela sebze olarak ıspanak falan çok severim öyle sevdiğim şeylere yonelebilirm diye düşünüyorum
Vücut ölçülerini yazdığın kısmı görmemişim. O boya ve o kilo göre tahmini günlük 2.400 kalori ihtiyacın oluyordur. Bu kesin rakam değildir ben tahminimi söylüyorum. Günlük 1.800 kalori alırsan 600 kalori açığın olur 600 kalori de ayda 18.000 kalori yapar buda 2-3 kiloya denk gelir. Eğer spor yaparsan ne kadar ağır spor yaptığına bağlı olarak günlük 500 kalori sporda harcasan aylık 15.000 kalori buda 2-2.5 kiloda denk gelir 1 ay içinde sağlıklı bir biçimde 5-6 kilo vermiş olursun. Günlük 1.800 kalori yiyeceğini hesaplarsak sabah 500 kalori, öğlen 800 kalori akşam da 500 kalori yiyerek 1.800 kaloriyi doldurmuş olursun ama mesela sabahki 500 kalori istersen sadece 1 hamburger yiyerek de doldurabilirsin ki birde yanında kola içersen çok daha fazla kalori almış olursun ya da sabah çorba, sebze, meyve, satala vb. şeylerden bol bol yersin ve 500 kalori belki dolmaz bile böylece çok yediğin için doymuş olursun ama kalori bakımından az aldığın için kilo verirsin
Bu hesap işleri başta biraz karışık gelebilir zamanla alışırsın. Artık bir yiyeceğe baktığımda kalori, protein, karbonhidrat, şeker, yağ ve lif oranlarını söyleyebiliyorum :D
Yani sen bu kiloda direkt başla spora mi diyorsun biraz verip daha sonra muhabbetine gerek yok mu diyorsun. Peki benim asıl sorum bu tempo bitince yani spor bittiği zaman nasıl korunacak o kilo
Direk başla spora, kilon gittikten sonra başlasan neyi eriteceksin. Ben 1 senedir spor yapmadım hiç beslenmeme de dikkat etmedim kısa süreliğine gizliden çıkıyorum formum az biraz belli oluyor durumum bu. Yani sen önce bir istediğin kiloya ve vücuda ulaş ondan sonra onu koruma derdine girersin dereyi görmeden paçayı sıvama. Nasıl olsa vücudumu koruyamam diye kilo vermekten vaz geçen insanlar gördüm. Nasıl korunacağı konusuna gelirsek o zaman detaylıca anlatırım ama şu an şunu bil, kilo direk alınmaz kilo aldığında yağ hücrelerin artar buna yağ oranı diyoruz tahminimde %35-40 yağ oranın vardır benim şu an yağ oranım %8 bunu şöyle düşün yağ oranın ne kadar fazlaysa o kadar yağ yaparsın, yediğin yemekler o kadar yağ olarak sana geri döner bu yüzden zayıf insanlar yese de kilo almıyor çünkü yağları yok az olana az eklenir çok olana çok eklenir böyle düşün. Aynı şekil yağ az ise az gider çok ise çok gider şimdi sen kilolu olduğun için hızlıca zayıflayabilirsin
Yani zayıfladığın zaman şimdiki gibi yediğin şeylerden kilo almayabilirsin. Eğer nasıl olsa kilo almam diye çok yersen yine alırsın. Sen sporunu yap diyetini yap kilo ver. İstediğin vücuda ulaştığın zaman sporu bırakma çok çok azalt ama tamamen bırakma, diyetide bırak ama tamamen bitirme yine şeker yeme çünkü sağlıksız zaten bir yerden sonra alışkanlık oluyor
Gördüm gördüm. Ya erkek vücudu biraz daha farklı biliyorsun o diyetisyen de saçmaladı sinir oldum belki de para için yaptı. Yani senin önerin kendini zorlayabildigin kadar kardio yapmak? Ben spor yapmaya daha meyilliyim az yemektense. Sadece insan dedign gibi koruyamam diye yapmak istemiyor sismanliga kendini koyuveriyor. Sen kaç kiloydun ki kactan kaca düştün
Ben 1.72 boyundayım. 45kg idim Spora yatkın olduğumu fark ettim kas kütlemi artırmak için bulk dönemine girdim 55kg oldum madem kilo almak kas kitlesini artırıyor b*kunu çıkardım 20kg daha aldım 75kg olduğumda kendimi şişman hissettim çünkü ben şişman değilken hep çok zayıfken 45kg den 75kg ye çıkınca insan kendini bir hayli şişman hissediyor ama o halde bile %15 yağ oranım vardı azdı yani o kiloya gore, bunun sebebi benim kilomun yağ değil çoğunlukla kas olmasından ötürüydü. Sonra 75 den 65'e düştüm ama 1 ayda 6 kilo vermiştim yağ oranım az olduğu halde ama bu 1 ayda haftada 5 gün spor, ve günlük 1.200 kalori ile beslendim bu 1.200 kalorinin içerisinde 120g protein 200g karbonhidrat 0g şeker 0g yağ yüksek oranda da lif ve creatin vardı + BCAA kullaniyordum. Yani profesyonel bir şekilde spor yaptım desem yalan olmaz sanırım. Gittiğim spor salonuda 20 dakikalik uzakliktaydi ve yürüyerek bazen koşarak gidip geliyordum bununda altını cizeyim
Benim sana önerim, kendine bir kalori hesabı yap. Bu kalori gelir giderlerinin yanında mümkün olduğunca Cardio yapıp ter atman gerek. Ama ciddi ter atman gerek bu yüzden çok su iç. Terlediğinde terin burnunda damlayacak oturduğun yer islanacak kıyafetini sıktığında çamaşır sıkmış gibi ter akacak. Ciddi spor böyle olur
Meslek gereği çok alıp vermişsin sanırım ve 45 kg çok az yani sen çok zayıflıktan kas yapmışsın farklı bir durum. Haklisin çok spor yapmak gerekiyor ama buna alişan vücut daha sonraları çok daha kötü oluyor kadın olarak sürekli fitness yapamazsın ilerde doğum vs var iş falan olucak hayatım boyunca yapamam beni endişelendiren de o. Ama haklisin kas kütlesi arttıkça daha sonra almak daha zor olacaktır
Buna alışan vücut neden çok daha kötü olsun aksine buna alışan vücut daha iyi olur kas hafızası diye bir şey var 1 defa yağ oranını düşürüp kas yaparsan ilerde kilo aldığında tekrar yağ oranını düşürüp kas yapman daha kolay olur. Sporu bırakan sporcuların tekrar başladığında hızlı gelişmesinin sebebi budur. Üniversitede okuyordun değil mi okulu bitirmene 2-3 yıl olsa 1-2 sene iş arasan falan sonra evlensen ilk 2 yıl çocuk yapmasan senin hamilelik kilolarını dert etmene daha nerden baksan 5 yıl var. Geleceği düşünüp bahane bulma. Tamam o zaman ya spor yap bir süre zayıfla ilerde spor yapacak imkanın olmazsa tekrar kilo alırsın ama o zamana kadar zayıf olursun en azından. Sürekli şişman olmaktan iyidir bir süre zayif olmak
Bu arada benim olayım seninkinden de zor, ben zayifken kas yaptım bunun için önce kilo alıp ideal kiloya ulaştıktan sonra aynı kiloda yağ oranını düşürüp kas kütlesini artirmam gerekti. Sen sadece kilo vereceksin mis gibi
O kadar mantıklı konuştun ki ne diyeceğimi bilemedim, sen çok yaşa 🙌
Evet vücudunu baştan sona yenilemissin baya beslenmene dikkat etmişsin çok zor olmalı tebrik ediyorum ya genelde vücut yapmak zaten çok kolay bir şey değil
Natural olarak çalışıldığında vücud yapmak çok ciddi bir disiplin isteyen bir şey birde ben bu işden haz alıyordum, kendimi zorlamak ve bir şeyleri sınırlayıp kısıtlamak hoşuma gidiyordu rahatlık batıyor diyebilirim kısaca ve bunların karşılığında da aynaya baktığında vay be demek pahabiçilemez. Eğer yazdıklarım seni etkilediyse ve kilo verme kararı aldıysan benim için yeterli. Toplam 30 kadar yorum atmışız dolu dolu yazılar yazdım bunlar işin basit kısmı ama bir gün buraya 30 kilo verdimmm diye yorum atmanı istiyorum belki 6 belki 9 ay sonra ama bir gün o kiloları vericeksin bak yoksa olmayan hakkımı helal etmem 😂
Kilo verme kararını çok uzun zaman önce almıştım bir sene önce diyetisyene gidip dediklerini harfiyen uygulamış yaklaşık 8 9 kilo da vermiştim ama şeker karbonhidrat bunları aniden kestiğim için çok çok mutsuz hissettim uzun vadede. Yani 3 4 ay sonra biktirmisti artı spor olmaması sıkıntı oldu. Sonra saldım bir saldım gelsin fast foodlar tatlılar normalde yemedigjm kadar tatlı yemiştim 😂 tekrar başlayacağım kafasindaydim ama dediğim gibi. Uyku düzenim olmadığı için de büyük sıkıntı var. Neyse tekrar başlamak için doğru zaman ama diyetisyene gidip bütün modumu dusurmeyecegim. Kafama göre yapacağım zaten psikolojik yemek istemediğin bir şey yersen kilo veremezsin belki meditasyon yaparım 😂
Şimdi ilk yapmam gereken uyku düzeni için ilaç almak. Ama iştah açan bir şey olmamalı. Uyku düzeni yokken yeme düzenim de olmuyor maalesef. Şimdi sana sorum acaba Karatay ya da dukan diyeti hakkında ne düşünüyorsun? Benim babam doktor ve yıllardır protein ağırlıklı beslenir Karatay diyeti gibi. Ama sebze vs yemez çok da iyi bir örnek değil. Çocukluktan beri protein ve yağ ağırlıklı besleniriz zaten. Ama gut hastası tansiyon hastası. Şimdi büyük kilo vereceğim ama bırakınca daha çok kilo alacağım bir şeye başlamak istemem. Genetik olarak ben de hipertansiyon ve şeker riski var. Protein diyetleri tam bana göre et yemeklerini çok severim mesela kas yapma konusunda da çok iyi. Ama sağlıksız olmaktan korkuyorum. Diyetisyen ekmeği sifirlarsan saçın dökülür vs dedi tam buğday ekmeği ye falan demişti. Beslenme konusu kafa karıştırıcı. Herkes başka kafadan. Spora eylülden önce baslayamam.
Birde şöyle bir sıkıntı var bahane değil de genetik olarak baba tarafım herkes şişman yani zayıf olanı bile 70 civarı. Babam doktor olduğundan anlattı bana ben çocukken çok yanlış beslemisler annemler çok fazla şeker vermişler aptal aptal vitaminler. Hücrelerimde 1.5 yaşında kadar yağ depolama kapasitesi belirlenirmis daha sonra nasıl beslenirsen beslen o kapasite azalmazmis. Yani spor ile kas yaparsam 80 kilo ve tamamen kaslı bir tip olmaktan da korkuyorum bunun dengesini arastirmam gerekiyor senin gibi zorlayamam. Ya ben lisede o hatayı yapmıştım baya spor salonunda kas yaptım ama kilo vermeden. 75 ya da 80 falandim baya incelmistim ama kilo vermemiştim o da sıkıntı onu nasıl engelleyebilirim
Sismanlarin en büyük bahanesi kemiklerim iri diye gerçekten öyle 😂 baş parmağım ve işaret parmağım bilekleri kapatmiyor çocukken de hiç kapanmadı. El ve ayak bileklerim hep kalındı. Yani kendimi zorlayabildigim kadar zorlayıp sonrasında yarmagül gibi bir şey de olmak istemem :/ bu arada cidden senden helallik istemem lazım kafanı ütüledim 😂
Ohaaa bu ne ben bunları nasıl okucam
Baştan başlıyorum cevaplamaya
Kilo verme kararı vermek kolay hatta onu gerçekleştirmekte nisbeten kolay ama asıl iş onu devam ettirebilmekte. En önemli şey istikrarlı olmak. Şekeri boşver ama karbonhidratı bir anda kesemezsin manyak mısın sen ben bile ilk 0g karbonhidratla katojenik diyetimi spora başladıktan 1 buçuk yıl sonra yaptım. 0g karbonhidrat ilk zamanlar ayılıp bayılma bile yapabilir katojenik diyetimin 3. veya 4. günü spor salonunda tam ağırlığı kaldırıcam gözlerim karardı ağırlık üstüme düştü millet geldi kaldırdı iyiki maks denemiyordum yüksek bir ağırlık olsa hapı yutabilirdim :D Yani karbonhidratı azalt ama tamamen kesme zaten karbonhidratsız beslenmek çok çok zor
Uyku düzeni için neden ilaca ihtiyacın var? Uyumana engel olacak kadar ağır problemlerin varsa seni çok iyi anlıyorum çünkü benimde var :D Ama ben pek takmadım yani 3 saatlik uykuyla spora gitmişliğimde var uyumayıp 11 de spor salonuna gitmişliğimde. Sorun ve sıkıntıları düşünmekten uyuyamıyorum ben eğer seninde öyleyse spora başladıktan sonra geceleri o kadar yorgun oluyorsun ki düşünmeye bile mecalin kalmıyor o yüzden spor bence uyku düzenin içinde iyi gelir ama yurtda kalıyorsan oda arkadaşların uyuyana kadar seninde uyuman zor hem canın istemez hemde gürültü çıkarırlar.
Karatay diyeti nedir? İlk defa duyuyorum onun hakkında bir bilgim yok eğer canan karatayla alakalı bir şey ise hiç düşünme bile, ya çalıntı bir diyettir ya da yalanlardan ibaretdir. Dukan diyeti konusuna da gelecek olursak bir hayli eski bir diyet bilinenin aksine belkide 30 yıllıktır ama genel mantığı doğru çünkü zayıflamanın 3 kuralı beslenme, spor ve psikoloji bu psikolojinin içinde hem olumlu düşünceler hemde düzenli bir uyku yer alıyor ama burda demek istediğim şey bu 3 kuraldan en önemlisi beslenmenin içinde genel zayıflamak için genel mantık şekersiz yağsız ve düşük karbonhidratlı beslenmektir dukan diyetinde birde yüksek proteinli besleniriz bu yağ yerine kas gelmesi için güzel bir şey ama hem yüksek proteinli beslenip hemde düşük karbonhidratla beslenmek zor o yüzden yüksek protein yemeye çalışmak dışında bence gayet uygulanabilecek bir diyet.
Eğer 1 ay kadar bir diyet uygular ve yine de kilo veremezsen sana kendim bir diyet listesi yazarım ama buna gerek kalana kadar yazmıyım ya çok uğraştırıcı bir şey çünkü noluuuğğğ Şimdi hazır diyetler uygulayabilirsin hem kişisel diyet yazmak zor hemde sen ne yersin ne içersin ben bilmem şimdi diyetde açlıktan bayılıp gözünü hastanede açana kadar yemek yeme desem ayıp olur :D Kilo vermek çok zor değil onu devam ettirmek daha zor yani ekmeği kes yoksa kilo veremezsin diye bir şey yok, ekmeği kesince saçların dökülür diye bir şeyi ilk defa duydum bilmiyorum o konuda fikrim yok ama zaten ekmeği tamamen kesmene gerek yok çünkü ekmek aşırı kilo aldırıcı bir şey bile değil uzun vadede sağlığa zararlı olduğundan ötürü yenmeyin deniyor gerçekten zararlı mı bilmiyorum ama zaten ahım şahım lezzetli bir şey değil
Fazla yağ depolama kapasiten çok olabilir ama bu kapasiteni kullanmak zorunda değilsin bırak yeteneğin saklı kalsın sen fazla yemediğin sürece vücudunun kendi kendine yağ üretecek hali yok, olumlu düşün bu işte olumlu düşünmek çok önemli motivasyonunu her zaman yüksek tut. Şu iri yarı ve kaslı olma şeyini öncelikle aklından çıkar kas yapmak kolay değil heleki kadınlarda hiç kolay değil çünkü kas yapan hormon testosteron ve buda erkeklerde bulunan bir şey kadınlarda bu hormon çok çok az babandan ötürü belki bunuda biliyorsundur o yüzden kas yapmak için doğa gereği 5 de 0 geride başlıyorsunuz hayata yani kaslı bir şey olmazsın korkma sadece yağlar azalınca vücudun sıkılaşır kas hatların daha belli olur buda iri durmana sebep olabilir ama 1.65 boyunda ne kadar iri durabilirsin ki ayrıca iri görünmeyi şişman görünmeye tercih ederim
İnceldiğin halde kilo vermemenin sebebi yağ azalırken kas kütlesinin artması olabilir ama o kadar kas yapamazsın doğuştan Arnold genetiklerine sahipsen tabi orası ayrı :D Ama şunuda unutma kilo verdim sanıpta aslında kilo vermemiş olabilirsin insan kendini öyle bir kandırıyor ki 80 kilo olduğunu biliyorsun tartıda bakıyorsun 75 yazıyor ama vücutta bir değişiklik yok hobaaa bir şekilde inanmak istediğin şeye inanırsın ben kışın kıyafetle ölçülüp 77 çıkmıştım 3 gün sonra spor yaparken sadece şort ve atlet ile ölçülüp 74 çıktığımda 1 ay boyunca herkese 3 günde 3 kilo verdim diye anlatmıştım sonralardan fark ettim biraz malmışım evet -_-
Yağ azalırken kasın artmasından başka bir şekilde inceldiğin halde kilo verememek gibi bir sorun var mı bilmiyorum sen hele bir incel de kilon azalıyor mu azalmıyor mu bakarız ayrıca spor ve diyet görüntü için önemli ama asıl sağlık için yapılmalı, ben çok zayıf olduğum için sağlık için kilo alma amacıyla başladım sonra bir baktım bu iş eğlenceliymiş bu yüzden bilinçli bir şekilde devam ettim ama yine görüntü için çalışmadım bazı yarışmalar için güç artışı için çalıştım siklet derdim olduğu için kilo aldım verdim vb. Şimdide 1 senedir spor salonuna gitmiyorum zaten ve profilimi görmüştün 1 senedir salona gitmediğim halde son halim o 60 kiloyum şu an ben sporu bırakınca zayıfladım :D 65 den 60'a düştüm
Estağfirullah ne kafa ütülemesi hayat hikayeni dinlemiş kadar oldum ama olsun :D Daha iyi oldu boşver sana uygun spor biçimi hakkında yorum yapabilmemi sağladı yaşam şeklini bilmem. Ne zaman başlayacaksın spor ve diyete? Çarşamba sabahımın yarısını yazı yazmakla geçirdim parmaklarım ağrıdı :D
3 gündür neden yeni bahaneler uretmedin... Bahane bulmana alışmıştım şimdi boşlukta hissettim 😂
Görüş yazayım da bildirim gelsin. Kilo vermekten kaçamazsın.
Spor yapmak lazim ama ciddi soruyor gibi gorunemedin sanki 😂😂😂😂
Yok ciddi soruyorum da şimdi vay şişko ayı o kiloda kız mi olur vs yorum yapmasınlar diye. Erkekler çok acımasız bu konuda
Yok be olm. 70 olsam baliketli olurum şimdi hiç memnun değilim
Cevap
1Cevap
Kilo verme aşamasında olan bir tanıdığım var. İstersen seni onunla tanıştırabilirim. Birbirinize yardımcı olursunuz.
1 ayda 5 kilo verdim düzenli egzersiz yaparak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar