- Etrafınızda gözlemlediğiniz hiperaktif insanların davranışlarını kolaylıkla sezebiliyormusunuz. Sizce hiperaktiflik sosyal yaşamda problem yaratır mı.
Çevrenizde hiperaktif insanlar var mı? Hiperaktivite belirtileri nelerdir?
Evet var , yeğenim ve bir kaç öğrencim aşırı derece hiperaktifler.. Hiperaktivitenin belirtilerine gelince ; Aşırı hareketlilik , yerinde oturmada güçlük , çok konuşma (adeta bir gevezelik durumu) , dikkatin çok kolay dağılması , sorulara hiç düşünmeden birden atlayıp cevap verme , kuralları takip etmede güçlük , sessizce oynamada güçlük çekme (sürekli bağırarak oynama) , oyunlar sırasında sırasını beklemede aşırı derece güçlük çekmesi , bir aktivite yapar iken bir diğerine geçme ve tehlikeli aktivitelerle çok uğraşma.. Aklıma gelenler ve gözlemlediğim kadarı ile şimdilik bunlar..
Belirtileri nedir? Sürekli hareket halindeyim. Bir yere oturup akşama kadar hareketsiz kalmak boğar, sıkar. Hatta bu yüzden sürekli PC başında kalacaksam hareketli müzikler açar, olduğum yerde sağa sola oynarım.
Gercekten yerlerinde duramiyorlar dayim, teyzem ve kardesim hiperaktifler resmen 5 dk olduklari yerde kalamiyorlar hic yoktan evi dolasip geliyorlar gercekten ilgincler😊
En İyi Cevaplar