Uyurken neden belli bir eşikteki sesi duymayız, detayı mutlaka okuyun :/ ?

Bir deney yapılmış. Bir bayana uykusunda 15 db lik ses verilmiş bayan uyanmamış, bir süre sonra 30 dblik bir ses daha verilmiş ama bu seferki ses bebeğinin sesiymiş (normalde daha yüksek ses uyanmaması gerek kesinlikle). Ama bayan uyanmış neden?
Aynı deney itfaiyecilerde de yapılmış. Siren sesinin db li küçük olsa dahi onlarda siren sesi duyunca uyanmış. Neden?
Benim yorumum beyin uyurken bir nevi uyku moduna geçip dışardan gelen tepkilere kendini kapasa da acil durumda çalışan sistemler falan var gibi geldi bana.
Not: Deneyin bütün şartları normal. Yani kadın birinci seste biraz uyanmıştır ikinciside cabası olmuştur gibi yorumlar yapmayın lütfen :D
İkinci not: Bilim adamları hala araştırıyor bunu hadi siz çözeceksiniz inanıyorum ben ks :D
Uyurken neden belli bir eşikteki sesi duymayız, detayı mutlaka okuyun :/ ?
Cevapla