Kadınlarda adet görmeye bağlı ferittin hep düşük olur seninde benim gibi demir depoları bomboş. Benimde 2.9 du. Tabi yeterli kanın var mı. Hgb değerin iyiyse demir olmayınca vücut kandan ihtiyacını karşılıyor. Eğer hgb düşükse lösemi ihtimali artar dikkat et. Her sabah tahin pekmez yanına c vitamini yemek iyi gelir. Bitter çikolata, kuzu-dana ciğeri, kırmızı pancar demire iyi gelir. Bide midende gastrit veya reflü varsa kesinlikle demir ilaçlarını aç karnına alma. Mide iltihabı yapıyor ben iki kutu bitirmiştim ölümden dönmüştüm. Doğal besinden demir almak daha sağlıklı
1
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(25-29)
5 gü
Çok düşük evet benimki de böyle 2 civarı. Demir ilacı kullanıyosan yanında mutlaka c vitamini tüket mesela meyve suyu iç biber mandalina filan ye. Ya da et tüketirken aynı şekilde yanında c vitamini tüket emilimini arttırır. Çay kahveyi azalt hatta demir ilacını aç karnına içiyosan kahvaltıda çay içme demir emilimini azaltır
Doktor sana söylemedi mi düşük mü değil mi diye? Ben 2 ay önce kan verdim çoğu vitamin eksikti senin b12 de düşük belki bu oran kadın erkek olarak değişiklik gösterebilir ama b12 benim 299du düşük demişti D Vitaminim de 14 du 2 aydır kullanıyorum magnezyumla beraber çok iyi oldu
Önce demir depoları azalır sonra demir eksikliği belirginleşir vücuttaki eksikliğin tamamlanması için demir bağlama kapasitesi yükselir sen de bu da çok yüksek en son da artık demir eksikliği kan hücrelerini etkiler yani hemoglobin düşer seninki son aşama
İlaçları doğru kullanmıyorsundur ilaç almadan 2 saat önce ve aldıktan 2 saat sonra süt ve süt ürünleri çay kahve icmemen lazım ilacı da limonlu su veya portakal suyuyla iç emilimini arttırır