psikiyatrik tedavi gormeyi hep reddettim bir seylerin ters gittigini bildigim icin hep gitmekten kactim ve cv ye yansıma meselesi var iste bahanem oldu
Ama bunu yaparak olası sorunların üzerini örtüyorsun. Belki çoğu kötü olay hiç olmayacaktı hayatında. Pilot olmayacaksan okb olması olumsuz bir şeye sebep olmuyor. Majör Depresyon, Okb, Anksiyete'ye sahip olan ben bile memur ya da öğretmen hatta doktor olabilirim. O sicil sadece devlete ait başkaları göremez endişelenme.
O ne saçmalıkmış öyle. Şizofreni ve borderline dışında o rahatsızlıklar olup da geçmişse sorun yaratamaz ki. Saçmalıklara bak ya insanlar tedavi olamıyorlar.
Bu açıklama ardından anlaşılıyor ki net bir okb hastasısın. Temizlik üzerine mi, istif üzerine mi, dokunma üzerine mi? Bende 51 çeşit vardı şu an tedaviyle 14'e indi. Hala berbat. Anlat istersen. :')
asiri farkindalik sahibiyim basta cok guzel bir seymis gibi gorunuyordu fakat asla oyle degilmis. bu yuzden cok fazla dusunuyorum odaklanma sorunlarim insnılmaz arttı dehb’li olabılecegimi dusunuyordum. hakkında onlarca podcast dinledim tanı alan insanlardan falan. bşlmiyorum belki de asiri farkindaligin getirmis oldugu bir sonuctur
O farkındalık sahibi olmak hayatı sorgulamayla birleşince içinden çıkamadığın karanlık bir girdaba düşüyorsun içinde din de var... Okb de zaten dehb görülüyor genelde ama onu çözmek için metilfenidat yazamıyorlar okb'yi arttırıyor diye. Takıntıda farkındalık sahibi değil de, aşırı hassasiyet ayarı açıktır genelde. O yüzden çevrede gördüğüm her lekeyi silinebiliyorsa siliyorum, silinemiyorsa bant yapıştırıyorum. Vücudumdan 14 küçük ben aldırdım mesela. Bana biri çarpıyorsa bir daha çarptırıyorum bu sefer kötü görüntü geliyor aklıma ip veriyorum ona kendim 2-4-8 kere çift çarptırarak sonlandırıyorum. :D Çoğu geçti şükür ama hala az olanı var.
Normal insanlardan farklı olarak yaşadığın neler var? Bunları bir yere yazsan neyin ne olduğu ortaya çıkar. Okb'de mükemmeliyetçilik zaten istemsizce vardır ama kişilik üzerine olanlarına Okkb deniliyor. Biri obsesif - kompülsif bozukluk iken diğeri obsesif - kompülsif kişilik bozukluğu.
Çok zor canım. Denenecek ilaçların %90'ı denendi, iş çözülemezse DBS'ye (beyne elektrot yerleştirilip zihinsel aktiviteyi kontrol altına alma amaçlı cerrahi) kadar yolu var... Ama güzel ve nazik yorumun için teşekkür ederim tabi.
Normal insanlardan farklı olarak cok dusunuyorum bu kadar basit degil tabiki ic sesimle tartısıyorum bunu gun icinde o kadar sık yapıyorum kı bazen istemsizce oluyor fark etmıyorum bıle hatta bazı insanlarin kendi ic sesleriyle konusmadıgını duydugumda cok sasirmistim. benim hsyatımın bir parcası haline gelmis gibi cogu zaman kendimi cok elestiriyorum kendi kendimin dusmanıymısım gibi. neyse herhsngi bir olsyda hep en kotu versıyonunu dusunurum cunku daha iyi bir sonucla karsılastigimda cok dhaa iyi hşssedebilmek icin.. veya surekli onay alma ihtiyaci vs daha aklıma gelmeyen veya bilmedigim bir suru sey vardır muhtemelen
Daha iyi sonuçla karşılaşmak için bunu yapıyorsan, ya böyle hissetmeyi seviyorsun, ya da dopaminin az gibi. Sürekli onay alma ihtiyacı en fazla yaptığım şey. Bir şeyi anlatırım şöyle mi şöyle mi diye sorarım. Babam gelir mutfakta bir şey yok dolapta bir şey var makarna mı o yiyeyim mi ısıtayım mı diye kanser eden sorular sorar asfsasdf.
14 yaşımdan beri artıp azalıyor en son 20 li yaşlarda başlayıp 23 de son bulmuştu 23 de bir geldi bir daha gitmedi, Şubat 2023'den beri cehennemi yaşadım resmen. Hem Majör Depresyon, hem Okb, hem Anksiyete bastırdı... Duman oldum. Daha içmem dediğim ilaca sarılmıştım resmen...
Daha 6 yaşımdaydım. Evdekilerle televizyon tartışması yapıyordum. 1. kanalda Trt 1 olacak. 2. kanalda Trt 2 olacak diye. :D Yengemlerin evine gittiğimizde bile kanalları değiştireceğim diye kavga ediyordum dfjdf. Velhasıl okbli özelliklere daha o yaşlarda rastlanıyor ama onlardan ibaretti. Ergenlikle beraber iyice azdı.
Acaba bende şu da mı var bu da mı var diye kaygı mı yapıyorsun kıyamam ben sana ya. :') Şey de var mı. Bir şeyde eksik olduğunu düşünerek hemen okuyup öğrenerek o açığı kapatma ihtiyacı. Yetersizlik hissiyatı...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
7Cevap
Kimse kimseyi alıp götürmez korkma. Da... Eğer çok sevsen bir an önce can atardın sevmekte ya da ilgi duymakta sorun mu var?
sanırım evet aşırı ilgiye gelemiyorum alırı ilgi de veremiyorum hep karşımdakinin daha iyi bir versiyonunun oldugunu dusunuyorum
O versiyon vardır ama sen o varsa ben ucuza gidiyorumdur diye bilinçaltından düşündüğün için mi acaba ilerleyemiyorsun...
mukemmelliyrtci bi kisiligim var partnerimin de oyle olmasını beklıyorum maalesef
Okb ya da okkb var mı?
psikiyatrik tedavi gormeyi hep reddettim bir seylerin ters gittigini bildigim icin hep gitmekten kactim ve cv ye yansıma meselesi var iste bahanem oldu
Ama bunu yaparak olası sorunların üzerini örtüyorsun. Belki çoğu kötü olay hiç olmayacaktı hayatında. Pilot olmayacaksan okb olması olumsuz bir şeye sebep olmuyor. Majör Depresyon, Okb, Anksiyete'ye sahip olan ben bile memur ya da öğretmen hatta doktor olabilirim. O sicil sadece devlete ait başkaları göremez endişelenme.
hosteslik düşünüyorum. mülakatlarda saglık belgesınde herhangi bir psikiyatri geçmişi direkt elenme sebebi oluyor maalesef
iki ucu b0klu degnek
O ne saçmalıkmış öyle. Şizofreni ve borderline dışında o rahatsızlıklar olup da geçmişse sorun yaratamaz ki. Saçmalıklara bak ya insanlar tedavi olamıyorlar.
bu sekılde cok yoruyor gunluk hsyatımı vs de cok etkılıyor napıcam bılmıyorum..
Bu açıklama ardından anlaşılıyor ki net bir okb hastasısın. Temizlik üzerine mi, istif üzerine mi, dokunma üzerine mi? Bende 51 çeşit vardı şu an tedaviyle 14'e indi. Hala berbat. Anlat istersen. :')
okb hastası oldugumu nasıl tespit ettin?
O yoruculuk olayını genelde o yapar da ondan. Okb'li okb'linin halinden anlar. :D
asiri farkindalik sahibiyim basta cok guzel bir seymis gibi gorunuyordu fakat asla oyle degilmis. bu yuzden cok fazla dusunuyorum odaklanma sorunlarim insnılmaz arttı dehb’li olabılecegimi dusunuyordum. hakkında onlarca podcast dinledim tanı alan insanlardan falan. bşlmiyorum belki de asiri farkindaligin getirmis oldugu bir sonuctur
tanı almadan konusmak cıdden cok zor
tanının olmaması daha zor ne oldugumu bılmıyorum ve nasıl yaklasacagımı da bılmıyorum cıkmaz sokak giibi
O farkındalık sahibi olmak hayatı sorgulamayla birleşince içinden çıkamadığın karanlık bir girdaba düşüyorsun içinde din de var... Okb de zaten dehb görülüyor genelde ama onu çözmek için metilfenidat yazamıyorlar okb'yi arttırıyor diye. Takıntıda farkındalık sahibi değil de, aşırı hassasiyet ayarı açıktır genelde. O yüzden çevrede gördüğüm her lekeyi silinebiliyorsa siliyorum, silinemiyorsa bant yapıştırıyorum. Vücudumdan 14 küçük ben aldırdım mesela. Bana biri çarpıyorsa bir daha çarptırıyorum bu sefer kötü görüntü geliyor aklıma ip veriyorum ona kendim 2-4-8 kere çift çarptırarak sonlandırıyorum. :D Çoğu geçti şükür ama hala az olanı var.
cok yorucu bir surec umarim en kisa surede duzelirsin 🥲🙏🏻
Normal insanlardan farklı olarak yaşadığın neler var? Bunları bir yere yazsan neyin ne olduğu ortaya çıkar. Okb'de mükemmeliyetçilik zaten istemsizce vardır ama kişilik üzerine olanlarına Okkb deniliyor. Biri obsesif - kompülsif bozukluk iken diğeri obsesif - kompülsif kişilik bozukluğu.
Çok zor canım. Denenecek ilaçların %90'ı denendi, iş çözülemezse DBS'ye (beyne elektrot yerleştirilip zihinsel aktiviteyi kontrol altına alma amaçlı cerrahi) kadar yolu var... Ama güzel ve nazik yorumun için teşekkür ederim tabi.
Normal insanlardan farklı olarak cok dusunuyorum bu kadar basit degil tabiki ic sesimle tartısıyorum bunu gun icinde o kadar sık yapıyorum kı bazen istemsizce oluyor fark etmıyorum bıle hatta bazı insanlarin kendi ic sesleriyle konusmadıgını duydugumda cok sasirmistim. benim hsyatımın bir parcası haline gelmis gibi cogu zaman kendimi cok elestiriyorum kendi kendimin dusmanıymısım gibi. neyse herhsngi bir olsyda hep en kotu versıyonunu dusunurum cunku daha iyi bir sonucla karsılastigimda cok dhaa iyi hşssedebilmek icin.. veya surekli onay alma ihtiyaci vs daha aklıma gelmeyen veya bilmedigim bir suru sey vardır muhtemelen
kac yıldır tedavı goruyorsun bu arada
okb li oldugumu aklima soktugun icin gunlerce bunu arastiricam simdi..
Daha iyi sonuçla karşılaşmak için bunu yapıyorsan, ya böyle hissetmeyi seviyorsun, ya da dopaminin az gibi. Sürekli onay alma ihtiyacı en fazla yaptığım şey. Bir şeyi anlatırım şöyle mi şöyle mi diye sorarım. Babam gelir mutfakta bir şey yok dolapta bir şey var makarna mı o yiyeyim mi ısıtayım mı diye kanser eden sorular sorar asfsasdf.
14 yaşımdan beri artıp azalıyor en son 20 li yaşlarda başlayıp 23 de son bulmuştu 23 de bir geldi bir daha gitmedi, Şubat 2023'den beri cehennemi yaşadım resmen. Hem Majör Depresyon, hem Okb, hem Anksiyete bastırdı... Duman oldum. Daha içmem dediğim ilaca sarılmıştım resmen...
Daha 6 yaşımdaydım. Evdekilerle televizyon tartışması yapıyordum. 1. kanalda Trt 1 olacak. 2. kanalda Trt 2 olacak diye. :D Yengemlerin evine gittiğimizde bile kanalları değiştireceğim diye kavga ediyordum dfjdf. Velhasıl okbli özelliklere daha o yaşlarda rastlanıyor ama onlardan ibaretti. Ergenlikle beraber iyice azdı.
Acaba bende şu da mı var bu da mı var diye kaygı mı yapıyorsun kıyamam ben sana ya. :') Şey de var mı. Bir şeyde eksik olduğunu düşünerek hemen okuyup öğrenerek o açığı kapatma ihtiyacı. Yetersizlik hissiyatı...
evet evet var.
bu sorununun altinda yatan bir sebep yok mu travma vs?
Genelde cinsel istismar ya da zorbalık, farklı travmalar bunun tohumunu eker. Yahut var olan tohumu filizlendirir.
Sorumluluk sahibi degilsin
alakası oldugunu dusunmuyorum
Cok alakası var
mesela?
Sorumsuzsun işte
gerekce sunmuyosun ilgisi yok onunla
Okkk
Çünkü güven sorunu var
en büyük problem bu zaten.
Günaydın prenses
Kendini rahat bırak zevk almaya bak
Zamanla olur güven
Şak şak mı
hayır
Sabah sabah iyi giderdi ama
KorkmA