1 ay

Epilepsi mi psikolojik nöbet mi, CP hastası olarak bunu nasıl ayırt ederim ve psikiyatrist bana nasıl teşhis koyar?

Ben CP serebral plasi hastasıyım, ayrıca epilepsi hastalığım var ve nöbetlerim çok arttı. Sonra doktora gittim, filmlerde epilepsi çıkmıyor ama ben nöbet geçirmeye devam ediyorum. Nöbetlerimin de birazcık şüpheli olduğunu düşünüyorlar, psikolojik nöbet olabileceğini düşünüyorlar. Çünkü benim annemde epilepsi hastalığı vardı, küçüklüğümden beri ona tanık oldum, o da tabii psikolojik olarak bir etki yarattı ve hani bir terapi almamı öneriyor doktor. Ama yani benim psikolojik bir sıkıntım olduğunu düşünmüyorum ve hani diyelim gerçekten benim haberim yok ve benim bir psikolojik rahatsızlığım var, ben bunu nasıl anlayacağım? Doktor, o psikiyatri, psikolog bana nasıl bir teşhis koyacak acaba? Çünkü hani depresyon geçirdim tamam ama yani şu anlık iyiyim, o zaman ben niye nöbet geçiriyorum? Diyelim ki psikolojik, ben hâlâ hiçbir şey anlamadım.
Epilepsi mi psikolojik nöbet mi, CP hastası olarak bunu nasıl ayırt ederim ve psikiyatrist bana nasıl teşhis koyar?
Cevapla