Benim eşimin sağlık sıkıntısı yok, benim bir gözüm doğuştan görmüyor. Bebeğim olursa onun da gözünün görmeme ihtimali var mı? Bir de akraba evliliği değil bizim evliliğimiz.
1 ay
Doğuştan tek göz görmemesi genetik bir durum olabilir , ancak sizin ailenizde başka örnek olmaması ve eşinizde sorun bulunmaması riski azaltıyor.
Bebeğinizin de aynı durumu yaşama ihtimali düşük, fakat bazı göz problemleri kalıtsal olabiliyor. En doğrusu, hamilelik planlaması öncesinde veya erken dönemde bir oftalmoloji uzmanına danışarak genetik danışmanlık almanız.
Bebeğiniz doğduktan sonra düzenli pediatrik göz muayeneleri ile gelişimi takip ettirin. Endişelenmeyin, şu an için ciddi bir risk yok gibi görünüyor.
Teşekkür ederim
Doğuştan körlük kalıtsal özellik taşıyabilir ama bu çok nadir olur eğer ailede başka bir bireyde böyle bir rahatsızlık yok ise bu oran oldukça düşer yani böyle bir şey söz konusu değilse içiniz rahat olsun.
Annemde babam da 3 ablamda onların çocuklarında yok sadece bende var eşimin ailesinde de yok
Öncelikle Allah yardımcın olsun.
İkinci olarak çocuğunun sağlıklı doğacağına inancın yüksek olsun.
İnşallah sağlıklı ve mutlu bir şekilde kucağınıza alırsınız bebeğiniz size bereket, huzur ve sağlık getirir.
Amin inşallah çok teşekkür ederim
Rica ederim hayırlı geceler
Güzelim, olsa ne olur? Bu arada olmama ihtimali daha yüksek ama sen niye böyle birşeye takıldın ki? Bir gözün görmüyor ama diğeri görüyor değil mi? Ne mutlu sana. Böyle bir durumu kendine yük etmemen lazım. Lütfen kendini rahat bırak düş kendi yakandan. Eğer soru troll değilse sen ne demek istediğimi gayet iyi anladın. Boşu boşuna evham yapıyorsun yahu.
Ben çok şükür görüyorum hiç bir sorun yaşamıyorum kendi ayaklarımın üstünde duruyorum okudum mutlu bir evliliğim var sadece çocuğumuz olsun istiyoruz eşimle o bunun konusunu bile açmadı ama benim aklıma geldi inşallah sağlıklı olur 4 tane yeğenim var onlarda böyle bir sorun olmadı
Senin bir sağlık problemin yok çok şükür. Önce bunun farkına var. Sen bu şekilde gereksiz yere kendi kendini yer bitirirsen olmayan sağlık problemin de olur, hamilelik döneminde de asıl bu durum çocuğunu etkiler. Sen de açma konusunu, eşin zaten açmaz adam seninle evli , senin bir kusurun yok ki , adam seni seviyor ve senden çocuğu olsun istiyor. Bak sen öyle gereksiz bir konuya takılıyorsun ki , saydığım diğer güzel şeylerin tadını çıkarmayı kaçırıyorsun. İnşallah anlatabildim. Kendine haksızlık etme kuzum , inan bana çok gereksiz bir konuya takılmışsın. Sen kendine kendi sağlığına güzel bak ki Allah'ın izniyle çocuğun da sağlıklı olsun. 🤍🖤❤️
İnşallah çok teşekkür ederim güzel yorumların için Allah razı olsun
Senden de Allah razı olsun. her şey gönlünce olsun inşallah 🤍🖤❤️
Cevap
7Cevap
Eğer genetik bir durum segilseki hiç böyle genetik bir hastalık duymadım risk herkes kadarsir
Gözüm doğuştan görmüyor benim genetikte olabilir
Bir hekimden sorup ogrensen iyi olur
Sorayım
Yok çocuğunun göz problemi olmaz, kalıtımsal birey değildir.
Kendi anne babanızda böyle bi problem var mı veya akrabanızda? Eğer varsa %15-20 ihtimal var. Ama yoksa %3 ihtimale kadar düşer
Benim annemde babamda 3 ablamda yok sadece bende var annem babam akraba evliliği yapmış teyze çocuklarıymış benim eşim akrabam değil onun bir sağlık sorunu yok
O zaman çok düşük bi ihtimal %5 ihtimal
İnşallah öyle olur
evet ihtimal dahilinde, doğumdan sonra muayeneden geçmesi sağlıklı olur, tembellik ya da kısmi körlük ihtimaline karşı erken önlem için faydalı olur
sanırım anneden sadece renk körlüğü kalıtsal olarak geçiyor bir doktora sormanız daha iyi olur
katarakt falanmi tek goze ne oldu
Bilmiyorum kendimi bildim bileli görmüyor ailem doğduğumda böyle olduğunu söyledi
hmm aileden gelen birkac nesil atlayip cikan bir şey degilse korkma
Annemde babamda ablalarımda onların çocuklarında yok sadece bende olmuş akraba evliliği yapmışlar benim eşim akrabam değil
ust buyuklerde dedelerde vesaire sulaleden gelen bişey yoksa olmaz inşallah
Onu bilmiyorum ki
Ama öyle olsa ablalarımda da olurdu çocuklarında da olurdu
dert etme kader bazi şeyler hayati yaşamadan bilemeyiz bende senin gibi tek göz yok
Sana ne oldu geçmiş olsun
doğuştan katarakt vardi teki goruyor gozlukle biri yok
Aynı durum bende var biri hiç görmüyor diğeri gözlükle engelli raporunuz var mı
var evet 60 benim goren gozde de var senin
55 ama hayatımı devam ettirmeme engel olmuyor çok şükür
iyi cok guzel bende oyle herşeyi yapiyorum araba kullanmak dişinda 😃
Ehliyet alamaz mıyız
hayir vermezler biri yok digerindede sorun var vermezler
Araç alabilir miyiz ÖTV indirimli
maalesef ortapedi engelli ya da 90 ustu raporun olmasi lazim
Çok saçma ya
ben çıkmam gerekiyor aklina takılan sorularin varsa sorabilirsin
hemde nasil ehliyet alamiyoz otv dende yararlanamiyoz
Uygulamadan mı çıkıyorsun
uykum geldi senin uykun yok sanirim 😄
izinliyin rahatim bu hafta
İyi uykular
sagol sanada bu arada EKPS yede girecekmsn
Gitmeyeceğim girdim liseden 86 puanla atanamadım 2020 yılında lisansada çalışmadan girmiştim bir şey olmuyor ki alım çok az
lisans ne mezunusun
Maliye çocuk gelişimi
biraz agirlik versen yaparsin kac yaşndasnki
29 yaşımdayım
yapabilirsin bence hazır cocuk yokken degerlendir bu dönemi ben atandim yillar önce
Ne iş yapıyorsun
veri hazırlama memurum
Ne güzel ben çalışmayı bıraktım eşim Ankara’da devlet işinde çalışıyor tayin hakkı falan yok atanacağım ayrı kalacağız falan çok saçma olur 60000 tl maaş verseler en az 20000 tl kiraya gider yeme içme kendi masrafım derken kalan 20 bin olur onun içinde değmez
atandigin kurum musaitse bi sefere mahsus direkt istedigin ile tayin isteyebiliyorsun
Müsait değilse birde benim çocuğum olsa kim bakacak benim ailem eşimin ailesi farklı şehirde biz farklı şehirdeyiz kim bakacak ki
eşinin geliri yetterliyse gerekte yok aslında
Babam sigorta mı yatıracak engelli olarak 10 sene sonra emekli olurum babam iki ev aldı ileride onların lirasını aldam bana harçlık olarak yeter eşim en az 90000 tl maaş alıyor kiradayız ama memleketteki evi satıp buradan ev alacağız bir araba alsak yeter
tek kız mısın hayat sana güzel desem yanlış olmaz 😄
4 kızız babam bütün kızlarına iki ev verdi tapusunu bile yaptı
baban emlak zenginimi karadenizlimisiniz ne
Hayır babam esnaftı Kocaeli’nde yaşıyoruz
günaydın hm ne güzel bizim aileden bişey kalmadi maalesef
Günaydın olsun çalışıp yaparsın
yaptim ev araba var yeter daha ne olacak
Aynen öyle bak keyfine
baya konuşmusuz burdan ya kac yorum olmuş
Evet öyle
sen burada her gun takılıyor musun
Evet
hmm bende can sıkıntısı bakiniyorum hep gizlisin gerçi görünmüyor profilin
Evet gizliyorum
günaydın
goremeyecem sanirim 😀
Bebek bakıyorum yazamadım
kimin bebegi
Ablam doğum yaptı onun bebeği
Allah bağışlasın kaç yıllık evlisiniz
7 aylık
diger yerden yazamazmsn
öyle şey yok alakasız
Çok düşük ihtimal
İnşallah olmaz
Büyük ihtimalle bi sorun olmaz, İnșallah sağlıklı bi şekilde alırsın kucağına 🙏🤗
Amin inşallah teşekkür ederim
kalıtsal mı ki
merak etme
Korkuyorum
beni dinle
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?