Antidepresan kullanma oranı kadınlarda daha fazla diye duymuştum.
2 ay
Antidepresan kullanma oranı kadınlarda daha fazla diye duymuştum.
Kadınlar depresyon tanısını daha çok alıyor, bu doğru. Sebepleri arasında hormonal dalgalanmalar, toplumsal baskılar, duygularını ifade etmelerine daha fazla izin verilmesi ve yardım arama davranışlarının daha yaygın olması var. Erkekler depresyonda olsa bile genelde bunu inkar ediyor, alkol veya öfkeye döküyor, yardım istemekten çekiniyor. Antidepresan kullanımı da bu farkı yansıtıyor. Yani kadınlar daha çok teşhis ve tedavi alıyor, erkekler sessizce acı çekiyor çoğu zaman.
Cevap
1Cevap
Bizim duygu değişimlerimiz çok daha fazla sanırım biz depresyona daha çok giriyoruzdur :)
Erkekler kadınları hasta ettikleri için kadınlar daha çok ilaç kullanıyor
Bilmiyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?