Çokta büyük sorun yok ya alyuvar miktarının 5,60 bu değer normal kabul edilen sınırın sadece çok az üzerinde yer alıyor böyle bir yükseliş genellikle vücudun geçici bir tepkisi olabiliyor mesela az su içmek yüksek rakımda bulunmak veya yoğun fiziksel aktivite bazen bu küçük farklara neden olur görülen diğer değerlerin yani plt wbc ve rdw gibi parametrelerin normal sınırlar içinde olması rbc değerindeki bu ufak fazlalığın tek başına büyük bir endişe kaynağı olmadığını düşündürür ancak tıbbi bir değerlendirme için en sağlıklı olanı bu sonucu tahlili isteyen doktorunla paylaşmandır zirâ genel sağlık durumun ve klinik geçmişin bu rakamı doğru yorumlamak için asıl anahtardır bu seviye genelde klinik olarak çok ciddi bir sapma olarak görülmez sadece doktorunla görüşerek süreci tamamlaman iyi olur
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(45 üstü)
2 ay
RBC (Eritrosit) yüksekliği, kanda oksijen taşıyan kırmızı kan hücrelerinin (alyuvar) normalden fazla olması durumu olup, tıbbi literatürde polisitemi veya eritrositoz olarak adlandırılır. Kandaki bu artış, kanın yoğunlaşmasına ve dolaşımın zorlaşmasına neden olabilir. Genellikle sigara kullanımı, yüksek rakımda yaşama, kalp-akciğer hastalıkları veya susuzluk (dehidrasyon) nedeniyle ortaya çıkan altta yatan bir sorunun belirtisidir