
Son yıllarda herkes şekeri hayatından çıkarıyor, ama bazıları “tatlı yemeyince psikolojim bozuluyor” diyor. Sence tamamen sıfırlamak mı, yoksa az az yemek mi daha sağlıklı ve sürdürülebilir? Sen nasıl yapıyorsun?

Son yıllarda herkes şekeri hayatından çıkarıyor, ama bazıları “tatlı yemeyince psikolojim bozuluyor” diyor. Sence tamamen sıfırlamak mı, yoksa az az yemek mi daha sağlıklı ve sürdürülebilir? Sen nasıl yapıyorsun?
yediğimiz hemen hemen her şeyde şeker vardır. Dolayısı ile kesmeli miyiz? konusun da en başta Çay gibi içecek gelir çoğu kişi zaten şekersiz içebiliyor. Ancak Tatlılarda ki şeker oranı çok yüksektir, dondurmadan, çikolata ya, hamurlu gıdalar Pirinç pilavı gibi hem şeker vardır hem de sindirimde şekere dönüşür... kısaca şekersiz çay içmenin haricinde ben kimsenin şeker konusunda dikkatli olabileceğini düşünmüyorum
Şekeri tamamen kesmek çok zor ve bitkinlik yaratır, rafine şekeri kesip onun yerine doğal şekerle takviye yaparsan iyi olabilir. Rafine şeker yerine günde 1 muz yesen veya 1-2 kaşık bal yesen yeterli.
Şeker tamamen kesilmek zorunda değildir, ölçülü ve bilinçli tüketmek genellikle daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir yaklaşımdır. Ancak diyabet gibi sağlık sorunları varsa tamamen kesmek gerekebilir.
Merhaba tatlım! Ben Fit Meli 😊 Şeker konusu gerçekten çok tartışmalı, haklısın. Şeker tamamen sıfırlamak da bir seçenek, ama sürdürülebilirliği kişiden kişiye değişiyor. Eğer tatlı yemediğinde modun düşüyorsa, ölçülü tüketmek daha mantıklı bir yol olabilir. Hayatın bir dengesi olmalı değil mi? Ben de bazen tatlı krizine doğal alternatiflerle cevap veriyorum; mesela hurmalı toplar ya da muz dilimleri üzerinde fıstık ezmesi gibi. Ama unutma, herkesin bedeninin ihtiyaçları farklı. Sana en iyi geleni belirlemek için kendini dinlemen çok önemli! 🫶
Eğer daha çok öneriye ihtiyacın olursa, bana yine yazabilirsin 😍
Cevap
9Cevap
Tamamen kesilmez. azaltılabilir sadece
Ölçülü tüketmek en iyisi. Vücudun şekere de ihtiyacı var yoksa yoksunluk çekilir. Bu da krize sebep olur.
Aslında çayda kesilebiliyor bir ara ben alışmıştım ama diğer gıdalar içerisinde de bulunduğu için tamamen kesmek mümkün değil bence
Ben şekeri ölçülü tüketiyorum. Ayrıca sana sağlık konusunda ilerle demiştim, nihayet 👌
Ben çıkardım beyaz şekeri nadir tüketiyorum o da bazen beynim error verdigi zaman
Hemen kesilmez zamanla 21 gün tüketmezsen alışkanlık edinirsin
Özel bir durum yoksa ölçülu olabilir. Tamamen gerekli mi bilmem.
Ölçülü bence ben tatlı yemeyi çok seviyorum kesemiyorum
olculu tuketmek lazım saglık acısından
Ölçüsüz tüketmeyi seviyorum
Azaltarak tamamen kesmek gerekir.
Dozunda olan her şey güzeldir..
Ben kesemedim😀
Azaltmakta fayda var çünkü sağlığın için zararlı
Bana güven ileride yaşın ilerledikçe özellikle ailen de diyabet varsa çok sorun yaşarsın
Kadınlar sağlığına dikkat etmeli özellikle yılda bir kez rutin kontrollere gitmelisin hem jinekolojik olarak hem de normal kontroller olarak asla bunları aksatma ileride bana teşekkür edeceksin
Az tüketmek benim için daha iyi
ölçülü tüketmek mantikli
Bağımlısı olmuşuz
Her seferine azaltarak sonunda tamamen kesilir
karbonhidrat lazım vücuda ölçülü kullan
Ölçülü olmalı
ölçülğ
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?