Sabahtan endoskopi ve kolonoskopi olcam ama korkuyorum doktor yarı baygın olcaksın dedi yarı baygın nasıl oluyor uyutmicaklar mi?
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
korkmayın geçmiş olsun
Sağ olun
yari baygin ne hakkaten ya bir gozun mu kapali olcakmis 😐 beni endoskopide uyutmuslardi. Cogu kisiyi endoskopide uyutmuyorlarmis. Ama seninki ikisi bir arada. kolonoskopide kesin uyutuyorlar diye biliyorum ben.
Hiç emin değilim korkuyorum :( bide kan degerlerimde enfeksiyon değerlerim yüksek ve böyleyken narkoz alma riskliymis. Doktora sordum ama anlamam ben dedi. Bir şey olur mu ki acaba
anesteziste sormak gerek o zaman. anestezi verilmeden once sorarsin onu. anesteziyi ayarlayan bilir diye düşünüyorum. Emin degilse girmezsin, ileri tarihe randevu alir, bir anestezi uzmanina danisirsin. Hastanede illa ki vardir. Ya da sabah biraz erken gidip bulabilirsen icin rahat ederdi.
Anestezi hekimi farklı , narkozu ayarlayan farklı mi oluyor
belirlenmis bir dozda narkozu belki asistan ayarliyordur bilmiyorum. Gerci o da bir seyler biliyor olmali. Verdigi cevap icini rahatlatirsa yaptirirsin. Yoksa hicbir seye mecbur degilsin.
Tamam teşekkür ederim
Gecmis olsun. Kısa süren bir işlem oldugu için diğer ameliyatlarda verilen narkoz miktarından daha az olacak demek istemiş. Uyuyacaksıniz ancak uyanmanız da çok kolay olacak.
Bide benim enfeksiyon değerlerim yüksek. Sedimentasyon , crp ve aso değerlerim senelerden beri yüksek. Bunu doktora söyledim ama doktor anestezi bölümü bakar dedi sonra anesteziye gösterdim , ben anlamam deyip gönderdi. Vücutta enfeksiyon varken narkoz almak riskli ama nolcak bu şekilde
İşlem öncesi doktorunuza bu durumu tekrar söyleyin.
Ben anlamam ya da bir şey olmaz derse nolcak 🥺 bu durumda kesin uyanamama durumum var mı
Anestezi bölümü bu operasyonu olabilir anlamına gelen bir kağıt vermedi mi?
Ben ilk önce gastroentroloji ye sordum vücudumda enfeksiyon var dedim , oda sana anestezi bakcak zaten kan tahlili isticek o söyler sana dedi. Anesteziye gittim her şey yapıldı , enfeksiyon olduğunu da gördü hatta kendimde dedim enfeksiyon var nolcak bu durumda dedim. Ben anestezi hakemiyim anlamam dedi ve gönderdi
Hekimiyim*
Siz doktorunuzla görüşün, sisteme mutlaka not dusulmustur. Ikna edici cevap alamazsaniz icinize sinmiyorsa baska bir hekimle devam edin.
Kronik bademcik var bende. Hasta olsamda hasta olmasamda sürekli olarak şiş ve kızarık. Sorun olur mu bu
Ben hekim degilim bu sebeple işlemi yapacak hekiminize sormanız uygun olur.
Sağlıktan anlıyor musunuz
Uyutacaklar yari baygın dediği çok yüksek doz anestezi almayacaksın sadece
Bide benim enfeksiyon değerlerim yüksek. Sedimentasyon , crp ve aso değerlerim senelerden beri yüksek. Doktora bunu söyledim anestezi doktoru bakar dedi , anesteziye gösterdim ben anlamam dedi gönderdi. Ama vücutta enfeksiyon varken narkoz almak riskliymis. Nasıl olcak bu şekilde
Su an vücudunda enfeksiyon belirtisi var mi mesela idrar yaparken yanma bogaz ağrısı öksürük balgam ateş vs
Kronik bademcik var bende. Küçüklüğümden beri hasta olsam da hasta olmasam da bademciklerim hep büyük ve kızarık. Ama enfeksiyon değerlerim neden yüksek bilmiyorum bir çok nedeni olabiliyormuş. Benim 6 7 seneden beri sürekli olarak yüksek
Wbc degerin kac
En fazla 10.95 olması lazım ama benim 11.24 hafif yüksek
Belki ufak bir enfeksiyon olabilir ama genel durumun iyiyse ateş vs yoksa anestezi verilebilir. Ama eğer nezle grip vs varsa ertelemek lazim
Arada bir boğazım ağrıyor ama bu kronik bir durum. Enfeksiyon değerlerim neden yüksek bilmiyorum ama dediğim gibi 7 8 seneden beri hep yüksek çıkıyor sedimentasyon , aso ve crp sürekli olarak yüksek. Çene ve boyun hizalarımda da reaktif lenf nodülleri mevcut
Aso yuksek cikabilir ama sedim ve crp yi araştırmak lazım. Şu an enfeksiyonun var demektir o zaman. Belki de usyesin muayene etmek gerekir
Ama 7 8 seneden beri yüksek. Usye bu kadar sürer mi
Sürmez işte onu araştırmak lazim
Ama bademciklerim hasta olsam da olmasam da sürekli olarak şiş ve kızarık hatta dediğim gibi lenf bezi şişliklerim var çene ve boyunda. Bundan dolayı yüksek olabilir mi
Olabilir de bu bademcikler icin KBB ye gittin mi
Gittim. Küçükken geniz eti ameliyatı oldum ve eğer yılda 5 6 kereden fazla hasta oluyorsan bademcikleride de alalım dedi bende o kadar hasta olmuyorum dedim o da almadi
O zaman bademcikleri de alma zamanı gelmiş demektir
Bu halde narkoz verilmez mi
Ben verirdim
Neden ama crp sedimentasyon aso yüksek. Tehlikeli değil mi
Yapılacak işlem çok kısa verilecek anestezi az
Ben 2019 yılında iltihaplı safra kesesi ameliyatı olmuştum o zamanlar crp 40 falandı. Ameliyat 2 3 saat sürdü ve çok şükür bir sorun olmadı. Yine bir şey olmaz dimi 🥺
Olmaz rahat ol. Bir sürü hasta alıyoruz
Enfeksiyonu yüksek mi onlarında ve o sekilde ameliyat oluyor öyle mi
Büyük ameliyatlarda enfeksiyon kontrolü sağlamadan almayız
Benim crp 27 ama sedimentasyon ve aso kaç bilmiyorum ama onlarda yüksek baya. Bir şey olmaz dimi kesin
Her zaman risk vardır ama şu an muayenede bogazin kizariksa iptal ederler
Ama benim hep böyle ki. Az önce ben narkoz verirdim dediniz
Veririm ama crp 27 iken bir muayene ederim
5 6 seneden beri öyle ama ve ama kontrol amaclı karın ultrasonu çektirdim dalak büyümesi ve karaciğer yağlanması çıktı. Koltuk altı ve meme ultrasonu çektirdim , koltuk altında reaktif lenf bezi var dendi. Meme usg temiz. Akciğer filmi temiz , karın grafisi temiz. Enfeksiyon hastalıklarına gittim kanda tahlil yapıldı negatif çıktı hepsi. Crp yüksekliğinin sebebi romatizma da olabiliyormuş bağırsakta olabiliyormuş. Anlamak içinde kolonoskopi endoskopi cektircem. Başka hangi tahlil yapılabilir narkoz verilmesi için
Tamam crp yüksekliğinin sebebi araştırılıyor zaten çok rahat şekilde anestezi verirdim sana
Ölmem dimi 😄
Insallah ölmezsin ama anestezi her zaman risk taşır
Endoskopi ve kolonoskopi sonucunu bırakıyorum anlayanlar bakabilir mi? ↗
Sonuçlarım çıktı bu linkten bakar misiniz
Kolonoskopi normal endoskopide gastrit var. Kolondan ve mideden biyopsi alınmış
Kolonoskopi normalse neden biopsi alınmış? Ve gastrit varsa niye biopsi alınmış kötü huylu mu diye?
Biyopsi alınmış çünkü patolojik olarak barsak yapisina bakılacak ve bir sey var mi yok mu tanı konmaya calisilacaktir. Kötü huy diye düşünme
Ama kist kitle polip gibi şeyler yok dimi temiz yani kolonoskopi. Sadece midede gastrit var başka da bir şey yok dimi iki rapordada
Ben bir şey görmedim. İftardan sonra bir daha bakarım daha dinç kafayla
Bir daha baksaniz şimdi nolur 😄
Tekrar baktim şimdi: Midede gastrit var, kolonoskopi temiz. Hem mideden hem kolondan biyopsi almışlar.
Korkulcak bir durum yok dimi temiz yani
Evet korkulacak bir şey yok biyopsi sonuçlarını bekleyeceksin
Biopsi gastritten dolayı mi alındı ve kolonda bir şey yoksa neden biospi alındı? Bu raporlara göre mide ya da kolon kanseri çıkma ihtimalim var mı yinede
Bu raporlara göre kanser olma ihtimalin yok. Mikroduzeyde inceleme yapılıp olası tani konulacak
Kanser dışı tanılar dimi
Evet
Tamam teşekkür ederim
Rahat olabilirsin gecmis olsun
Kesin eminsiniz dimi mideden de kolondan da kanser çıkmaz temiz 😄
Yok yok çikmaz lezyon yok polip yok hicbir şey yok
Olmadığı zamanlar da çıkma ihtimali az da olsa var mı
Cooookkk cookkk düşük ihtimal yani yok denecek kadar az
Tamam teşekkür ederimm
Hadi geçmiş olsun
Kolonik segmentler oldukça spastik izlendi. Ne demek
Kolon olduğundan daha çok kasilmiş
Sebebi ne olabilir
Kitle oraya gizlenmiş olabilir mi
Hayir olamaz onun birçok nedeni olabilir. Onu da gastroenteroloji uzmanının açıklaması daha dogru olur. Alanım olmadığı için yanlış bilgi vermek istemem
Bide endoskopi raporunda başlarda skuamokolumnar bileşke 37 ve hiatus diafragmatikus 38 cm de lokalize olup mide pilileri proksimalde skuamokolumlar bileşkeye kadar uzanmaktaydı. Bu normal bir şey mi
Bence normal bir sey
Hiperemik ve ödem dediği şey gastrit mi oluyor biopsi gastritten dolayı mi alinmis
Evet biyopsi gastritten alınmış
Kolonik segmentler oldukça spastik izlendi. Farklı sebepleri olabilir dediniz ama kanser gibi değil yani dimi kanser olsa mutlaka kitle çıkardı raporda dimi? Bu yazı ibs olabilir mi huzursuz bağırsak sendromu yani
Evet ibs olabilir. Kanser olsa kitle vs olurdu
Endoskopi biraz acitablir
O boru agzimdayken yutkunamamda dimi
Burundan sokuyorlar sanırım
Hayır ya 😄
Ne bileyim Burun kalmış akılda. Kolonoskbi kesin de
Yarı baygın kanka uyuyor gibisin yani
Ameliyat eder gibi , tam olarak bayıltma değil yani öyle mi
Kafan güzelken nasıl oluyor onun gibi
Kafam güzel olmadı ki hiç 😄
Tm yarın olur ozaman doktor beye gittiğinde bir doz narkoz verir saçmalaya başlarsın tüm gün 😂😂😂 bana yaz ha maliyatan sonra kendine geldiğinde merak etim ne saçmlayacağını 😂😂
😄😄 ya bide benim enfeksiyon değerlerim yüksek bu durumda narkoz almak riskliymis. Doktora söyledim ama ben anlamam deyip gönderdi. Bir şey olur mu ki
Olmaz be fazla narkoz vermez sana kafan güzel olacağı kadsr