Büyük bademcik crp , sedimentasyon ve aso yüksekliği yapar mı?
AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Bademcik enfeksiyonu yapar.
Benim küçüklüğümden beri bademcik sorunum var. Ve hasta olsamda hasta olmasamda sürekli olarak bademciklerim sis ve kızarık. Ayrıca 6 7 seneden beri crp , sedimentasyon ve aso yüksek. Sebebi bu mudur
Sürekli baddmcik sorunu yaşıyorsan bi kbb hekimine başvur. Sebep o olabilir ama bie çok farklı şey de olabilir. Spesifik twstler değil. Bademcik sorunun tedavi ya da ameşiyatla çözüldükten sonra ds bu durum devam ederse o zaman araştırmak lazım
İnternette crp için kötü şeyler yazıyor , bende hastalık hastasiyim o yüzden araştırmaya geçtim. Enfeksiyon hastalıklarına gittim , kan tahlili yapıldı enfeksiyon ile ilgili değerler negatif çıktı. Tam kan sayımı temiz. Karın ultrasonu temiz , koltuk altı ve meme ultrasonu temiz , boyunda reaktif lenf nodları var , akciğer filmi temiz , karın röntgeni temiz. Başka ne yapabilirim
Mantıklı olan romatolojiye gitmen olur. Romatolojik hastalıklar açısından da bakmak gerekir bence.
Bu yaptırdığım tahliller kanser gibi hastalıkları elemek için yeterli mi sizce
Kanser tanısını hiç bir tahlil ya da görüntüleme yöntemiyle kesinleştiremezsiniz. Ancak şüpheli durumda örnek alıp patolok inceleyle tanı koyulabilir.
Onu biliyorumda tani konması için önce bir seylerden şüphe duyulması lazım. Yani crp yüksekliği için karın ultrasonu , koltuk altı ultrasonu meme ultrasonu boyun ultrasonu çektirdim. Boyunda reaktif lenf nodları çıktı. Akciğer grafisi temiz , Karın grafisi temiz. Yani kanserle ilgili bir şey olsa bunlarda kist kitle olurdu diye düşünüyorum. Bunlar yeterli mi yoksa farklı şeyler de yaptırmam lazım mi
Romatolojiye de gitmelisin bence. Ayrıca amaç kanseri dışlamaksa ultrason ve grafi ile depil mr ya da bt ile tarama yapmak daha doğru.
Karın içinde varsa kitle ultrasonda çıkmaz mıydı
Çoğunlukla çıkar ama her zaman görülemeyebilir
Enfeksiyon değerlerim 6 7 seneden beri yüksek olduğu için bu zamana kadar kanser olsa kitle büyüme yapardı herhalde ya da diğer organlara yayılım yapardı. Bu durumda kesin olarak ultrasonda çıkar mıydı
Kansere odaklanmışssın sadece ama kanser kadar tehlikeli olabilen hastalıklar da var. Kanswr tarafını bırakıp şu anki durumun sebebine yoğunlaşmanız gerek. Ultrason hiç bir zaman %100 doğru sonuç veren bir şey değil.
Kanser kadar tehlikeli ne var mesela
Diyabet tansiyon örneğin... Size tavsiyem kanser takıntınızı bırakıp çözüme odaklanmanız. Google da gördüğünüz bilgilerle kendinize tanı koymaya çalışmayın.
Haklisiniz. Bide ultrason tam sonuç göstermeyebilir dediniz ama karaciğer pankreas dalak gibi ultrasonda görünen organlarda bir şey olsa çıkmaz mi ultrasonda
Ultrason görüntüsünü yorumlamak zordur. Förüntü kalitesi de düşüktür. Gözden kaçma ya da yorum farkı olabilir. Büyük oranda doğru karar verdirse de mr bt kadar değil.
Sağlıkçı mısınız
Dr um.
Ne doktoru
Pratisyenim
Ne var sizce bende 😄 Kanser odaklı düşünmek istemiyorum ama internette öyle şeyler yazıyor. 6 7 senede öyle bir şey olsa ilerlemez miydi ve her türlü bir tahlilde çıkmaz mıydı anormal bir şey
Kanser tarafını unut zaten. Romatolojik bir şey çıkabilir. Oradan da bir şey çıkmazsa muhtemelen Pet isrenebilir.
Bide benim bağırsak sıkıntım var. Doktor çölyak testi yaptı 3 tanesi negatif 1 tanesi pozitif çıktı. Çölyak yüksektir mi bu değerleri
Yükseltir mi *
Çölyaktan da olabilir, evet.
Anti gliadin Lgg negatif
Anti gliadin Lga pozitif
Doku transglutaminaz Igg antikoru negatif
Doku transglutaminaz Iga antikoru negatif
Değerler bu şekilde
Çölyak düşündürür bunlar. Romarolojiye ek olarak gasteoenterolojiye de föeğn lütfen.
Bide en son ki kan tahlilinde wbc en fazla 10.95 olması lazim benim 11.24 ve neut# en fazla 6.83 olmasi lazim benim 7.52 gerisi normal. Bunlarda sorun var midir? Bide protrombin zamanı diye bir deger var internetten bakcam ic kanama falan diyor o deger en fazla 10.6 olmasi lazim bdnim 10.4 yani sınırda bide onun altinda ınr yaziyor 1.2 olması lazim en fazla ama benim 1.14 yani bu da sınır. Bu degerler sorun olur mu
Bunların hiç biri bir hastalığı işaret etmiyor. Normalökabul edilebilir.
Gastroenterolijiye gittim. 20 martta endoskopi ve kolonoskopi olcam. Ordaki kişiye söyledim enfeksiyon değerlerim yüksek , anestezi almam sıkıntı olur mu dedim. O da anesteziye yönlendiriyoruz zaten ordaki kişi karar verir dedi. Sonrasında tahliller yapıldı ve anestezi hekimine söyledim enfeksiyon değerlerim yüksek sorun olur mu dedim. O da ben anestezi hekimiyim anlamam gibi şeyler söyledi gönderdi. Bu durumda ne yapmam lazım
Anestezi değil narkoz olcakti pardon
Anestezist sonuçlarınıza uygunluk vwriyor, 8 sorun yok diyip onayladıysa bir şey olmaz. Muhtemelen geneş anestezi almazsın zatwn, sedasyon dedilen anesteziyi verirler
Yarı baygın olcakmisim bir sorun olmaz yani dimi ve bu yari baygın olma nasıl bir şey ya hem uyanık olcam hem uyku halinde gibi olcam korkutucu geliyor
Hayır sorun yok bunda. Ağrı acı hissetmezsin. Olayı da hayal meyal hatırlarsın.
Peki bir şey sorcam çölyak olsam glutenli yediğim zaman etkilenmez miyim? Mesela bazen tek oturuşta 2 tabak makarna veya manti yiyorum ama hiç etkilenmiyorum
Hastalık seyrinw derecesine göre değişir vücudunun tepkisi. Şimdilik farkında olmayabilirsin.
Crp , sedimentasyon ve aso değerinin yüksek olmasının sebebi çölyakta olabilir ama sadece bademcikte olabilir dimi
Başka bir şey de olabilir. Bu yüzden araştırılması lazım.
Tamamdır bir şey daha sorcam. Birisinde çölyak ve crohn varmış sonrada kansere çevirmiş. Dikkat edilse bile kansere çevirir mi yoksa dikkat edersek sıkıntı olmaz mı
Öyle bir şey yok. Farklı hastalıklar. O ona döner demek doğru değil.
Bağırsak kanserine çevirebiliyormus ama chorn veya çölyak ya da kolit gibi bağırsak hastalıkları. Dikkat edilmezse mi yoksa dikkat etsek bile olabilir mi
Hiç bir sıkıntısı olmayan insanda da kanser oluyor. Arada reel bir ilişki kurmak doğru değil.
Tamamdır. Son soru 😄 Akciğer röntgeninden anlıyorsanız , size Instagram kullanıcı adımı yazsam sizde bana ordan yazsanız görüntü atsam olur mu
Olur
yelda___43
Bir şey sorcam kolonik segmentler oldukça spastik izlendi ne demek kolonoskopide böyle yazıyor
Sanki doktor sitesine soru soruyon