Tiroit boyutu sağ lob 17 x 17 x 35 mm. Sol lob 17.5 x 19 X 42 mm. Isthmus 3 mm. Bunlarda sorun var mı?
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
doktora gidin bennce
Tam raporu atar mısın? Tsh, ft3, ft4 değerini atar mısın bir de?
Tiroit sağ lob ( 17 x 17 x 35 mm )
Sol lob ( 17.5 x 19 x 42 mm )
Isthmus ( 3 mm )
Her iki tiroit parankimi homojen ekodadir. Belirgin nodüler formasyon izlenmedi.
Sonuç bu şekilde. Kan değerleri normal
Sorun yok ultrasonda. Tsh free4 neden ultrason istedi doktor onu merak ettim
2021 yılında bir kaç adet hipoekoik görünümde 3 mm nodül izlendi. Sonra ben 2023 te tekrar ultrason çektirdim ve o zaman 1 taneye düşmüştü nodül sayısı ve kistik nodül dendi boyutuda 5 mm di. Bugün tekrar çektirdim nodül yok dendi. Vardı ama dedim kaybolmuş dediler. Kabolur mu bilemedim? Tiroit bölgemde ağrı oluyor ve yutkunurken bir şey takılıyor gibi oluyor. Bu neden olur o zaman
Nodüller yok olabiliyor bazıları hipeokikler önemli değil zaten boyutta büyük değilmiş
Tiroit ağrısı ve yutkunurken yabancı cisim hissi neden olur
Başka kan değerlerine bakıld mı CRP, sedimentasyon, ASO filan
O değerler yıllardan beri yüksek zaten. Ne olabilir ki
Romatizma olabilir enfeksiyon olabilir
Kronik bademcik şişliğim var. Ağzımı açsam direk görürsünüz yani öyle kocaman kocaman. Hatta bir kere doktor faranjit var dedi. Küçüklükten beri bademcik problemim var hatta buna bağlı olarak çenede reaktif lenf bezeleri var. Bunlardan dolayı olabilir mi crp sedimentasyon ve aso ama yıllardan beri 10 sene belki daha fazla
Bademcik sorundur her zaman. O yapabilir dediğin şikayetleri. Aldırma şansın yok mu?
Küçükken doktor gerek görmedi geniz etini aldi sadece. Ama benim bademcik sorunum ve enfeksiyon yuksekligim hep vardı fakat boğazda yutkunurken yabancı cisim hissi ve tiroit ağrısı bir kaç seneden beri var , ek olarak ara ara kulak ağrısı da yapıyor. Özellikle çok üstüne düşersem araştırma yaparsam panik olursam oluyor. Aynı zamanda panik atak ve hastalık hastalığı var bende
İşte panik atak da riskli.
Psikolojik olabilir mi tiroit ağrısı ve yutkunurken yabancı cisim hissi
Olabilir ama Crp ve Aso yüksekliği için ilaç kullanman gerekli düşmüyorsa
7 8 sene önce aso değeri 900 1000 arasıydı ama şimdilerde 200 300 arası. Yavaş yavaş düşüyor gibi ama crp hep 20 25
Cep 5 ten fazla olmamalı. İdrar tahlilinde bir şey çıktı mı
Bazdn çıkıyor bazen çıkmıyor ama öyle olsa bile 10 senedir idrarla olmaz herhalde
Bademcik kaynaklı olabilir mi
Olabilir enfeksiyon hastalıklarına gittin mi hiç?
Gittim kan tahlilinde bir çok şeye bakıldı ama negatif
Hepatitler bakıldı mı?
Evet negatif
İyi araştırılması her açıdan panik atak ilacın var mı?
Hayır yok. Bir de çölyak testi yapıldı 3 tanesi negatif 1 tanesi pozitif. Çölyakta yapabiliyormuş. Mart ayına endoskopi ve kolonoskopi verdi eğer çölyak yoksa romatoloji bölümüne gitcem. Eğer bademcik kaynakliysa sürekli böyle mi kalır crp degeri
Çölyak varda gluten almaman gerekli bademciği aldırıp baktırmam gerekli cep değerine
Crp
Var mı çölyak bilmiyorum ama birinin de crp değeri yüksekmiş çölyak cıkmış o yüzden endoskopi kolonoskopiye göre hareket etcem. Tedaviye rağmen düşmezse romotolijiye giderim hala düşmezse son çare bademcik. Öyle mi yol izliyim sizce
Romatoloje git bence sevk alıp
Sebebi sadece bademcikte olabilir dimi
Evet bayağı değer bakılmış sen de çünkü
Bademcik kaynakliysa aldırmasam nolur
İşte hep yüksek ama düzelmez alınmazsa ondansa
Kotu bir şey olur mu Allah korusun ölüm ya da kanser falan
Çölyak bakılsın tekrarda cep kanser diyecek kadar yüksek değil zaten. Nerde yaşıyorsun iyi hastane yok mu?
Kütahya. İlk başlarda çok üstünde durmadım bu durumun ama son zamanlarda çok taktım. Tüm batın ultrason , karın röntgeni , kan tahlili gibi bir çok şeye bakıldı aslında ama yıllardan beri böyle. Çene hizamda da dediğim gibi reaktif lenf bezeleri var. O yüzden bademciktendir diye düşündüm. Çünkü tahmini 7 8 seneden beri yüksek eğer romotizma kaynaklı olsa 7 8 senede şiddetli ağrılarım olurdu diye düşündüm. Çenede lenf bezeleride olduğu için bademcik olabilecegini düşündüm. Ama bazen düşüyor bazen yükseliyor neden bilmiyorum. Kan tahlillerime bakıyorum 2018 de crp normalmiş ama 2019 da yüksek cıkmış. Safra kesesi ameliyatı oldum , saframda iltihap varmış. Ameliyat öncesi 40 falandı ameliyattan sonra 20 lere düştü ama hala daha 20 lerde 2019 dan beri ama hatırladığım kadarıyla çocukluğumdan beri yüksekti
İşte safra kesen de alınmış değer için cep düşürmek için ilaç kullandın mı hiç
Hayır. Acaba safradaki iltihap diğer organlarıma mi yayılmıştır? Öyle bir şey olsa daha bugün tüm batın usg çektirdim çıkar mıydı iltihap organlarda
Organlarda sorun olsa belli olurdu. Ast alt filan normal mi
Normal onlar ama karaciğer yağlanmam var bir kaç seneden beri fakat yağlanma yokken de yüksekti enfeksiyon değerlerim
Şehir hastanesi yok mu orada
Var da değişen bir şey yok. Nereye gitmem lazım siz söyleseniz
Üniversite hastanesi var mı
Var hangi bölüme gideyim ne olabilir neyden suphelendiniz
Bence enfeksiyon hastalıkları profesörü varsa önce ona git
Ne olabilir bende peki
İşte bademcikten olabilir bence
Bide bir şey daha sorcam internetten bakınca tiroit boyutları 5 x 3 x 2 cm normaldir diyor ama benim 17 x 19 x 42 normal mi yani
Zaten ultrason sonucunda sorun olsa raporda yazar orada
Büyük değil mi tiroit. Kaç olması lazım
Boyutlar anormal olsa raporda yazardı sorun yok
Siz sağlıkçı misiniz
Hayır da genel olarak bilgiliyim
Tamam teşekkür ederim
Profesöre görün mutlaka
Hangi bölüm
Bence önce enfeksiyon profesörüne git önce
Sonra
O zaten romatoji filan yönlendirir çölyaka bakarlar tekrar
Tamam teşekkür ederim :)
Rica ederim ama sonucu haber ver mutlkaka. Gizlisin ben seni bulamam
Veririm :)
Unutma ama :)
İnşallah :)