Anti gliadin LGA ( pozitif )
Anti gliadin LGG ( negatif )
Doku transglutaminaz IGG antikoru ( negatif )
Doku transglutaminaz IGA antikoru ( negatif )
Sadece 1 tane pozitif. Çölyak olabilir miyim? Ama mesela dün 2 tabak mantı yedim sonra da çikolata yedim karın ağrısı falan olmadı
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Anti-gliadin IgA pozitif olması gluten duyarlılığı açısından bir uyarı olabilir. Ancak tTG IgA ve IgG negatif olduğu için çölyak hastalığı kesin olarak gözükmüyor. Eğer bağırsaklarında sorun yoksa karın ağrısı, ishal gibi bu pozitiflik çölyak dışı gluten duyarlılığına bağlı olabilir.
Karın ağrısı oluyor , bazen ishal bazen kabız oluyorum
peki ciltte döküntü var mı
Yok
Çölyakta hepsi pozitif mi olur yoksa 1 tanesinin pozitif olması yeterli mi
yeterli değildir. ince bağırsak biyopsisi de gerekebilir. Doku Transglutaminaz IgA ve IgG (Anti-tTG) Çölyak hastalığı tanısında en hassas ve spesifik testtir. sende bu negatif çıkmış
tekirdağa yakın isen gel şehir hastanesine
Değilim siz sağlıkçı mısınız
evet
Çölyak tedavi edilmezse kolon ya da lenfoma olabiliyormuş nette yazıyor. Çölyak çocukluktan gelen bir şeymiş sanırım ve ben 23 yaşındayım 23 yıldan beri varsa eğer şu an kötü şeyler olabilir mi bende? Kolonoskopi endoskopi tarihi de 20 martta
Evet çölyak hastalığı uzun süre tedavi edilmezse bazı ciddi komplikasyonlara yol açabilir. Ancak unutma ki henüz kesin tanı konulmuş değil ve şu an sadece testlerden biri pozitif ve belirtilerin var. Kolonoskopi ve endoskopi sonuçları bu konuda net bir bilgi verecek. Apandisitin duruyomu yerinde?
Evet duruyor neden
apandisitin yoksa eğer bu belirtiler olmayanlarda da çok oluyor o yüzden dedim.
hangi hastaneye randevu aldın 20 Mart baya atmış belki öne çektirebilirim
Var. Çölyak hastalığı doğuştan gelen bir şey mi yoksa sonradan da ortaya çıkabiliyor mu
Kütahya şehir hastanesi
genetiktir çok ama çok nadir ortaya çıktığı görülmüştür. sende çölyak olduğunu ben sanmıyorum açıkcası.
gedizde bi arkadaşım var bi irtibata geçeyim bakayım
Yani bu hastalık doğuştan gelen bir şey mi
Gedizdeki arkadaşınıza söylemeyin yinede teşekkür ederim başkalarının önüne geçmeyeyim sıramı bekliyim
siz bilirsiniz. doğuştan gelir genellikle evet
23 seneden beri bende bu hastalık varsa şimdiye kadar Allah korusun kansere cevirmis olabilir mi
Eğer çölyak hastalığın varsa ve gluten tüketmeye devam etmişsen, bağırsaklarında bir miktar hasar olmuş olabilir. Ancak kanser gibi kötü senaryoların ortaya çıkması çok uzun yıllar sürebilir ve herkes için geçerli değildir. senin avantajın şu anda belirtilerini fark ettin ve tanı sürecine girdin. Endoskopi ile durum netleşecek ve gerekirse glutensiz diyete başlayacaksın. Bu da bağırsakların iyileşmesini sağlayarak riskleri önemli ölçüde azaltacak. eğer ki kanser olsaydın Allah korusun belirtiler çok şiddetli olurdu
Çölyak olduğumu var sayalım ve diyet yapıyorum dikkat ediyorum , yinede uzun yıllar sonra kansere yakalanma riskim var mı
Eğer çölyak hastası olduğunu varsayarsak ve glutensiz diyete sıkı bir şekilde uyarsan bağırsaklarındaki hasar zamanla iyileşir ve kanser gibi ciddi komplikasyonların riski normal popülasyon seviyesine kadar düşer
Sağlıkçıymışsinız zaten o yüzden size belirtilerimi yazcam. Ben gece yemek yemesini çok seven biriydim ve aşırı stresli biriyim. Yıllardan beri ara ara karın ağrısı , gaz , ishal , kabız ama çoğunlukla ishal değil ama ishale yakın yumuşak yapışkan dışkılama , sürekli tuvalete çıkma hissi , tuvalete çıktıktan sonra saniyelik rahatlama fakat sonrasında tekrar tuvalet hissi ve karın ağrısı devam ediyor. Ultrasonda ve röntgende sürekli olarak yoğun gaz çıkıyor. Yıllardan beri bu şikâyetlerim oluyor ama 1 hafta 10 gün sürüp geçiyor sonra haftalarca aylarca rahatım. Karın ağrısı , gaz , sürekli tuvalete çıkma hissi 1 hafta 10 gün sürüyor fakat yumuşak dışkılama sürekli olarak devam ediyor. Ama mesela bi ishal oluyorum bi kabız oluyorum bi yumuşak dışkı oluyor değişiyor yani sürekli. Doktora gidince ibs olabilir dedi ve belirtilerinin hepsi tutuyor. Ama yıllardan beri bu şekilde olurdu fakat 2 aydan beri değişti yani bu durum yine aynı şekilde devam ediyor ama bu sefer genelde ishal ya da yumuşak dışkılama oluyor. Ara ara çok nadir kabız oluyorum , bazen mukus geliyor. Diski rengi bazen kahve tonu bazen yeşil ya da sarı gibi ve aşırı kötü kokulu. Özellıkle kafaya takınca stres yapınca araştırınca bu durum daha da artıyor gibi hissediyorum. Mesela bir kaç günden beri rahattım fakat dünden beri araştırma yapıyorum karın ağrım başladı. Ve bu en sonki atak hali her gece yemek yiyip yattım sonrada beni üzen bir olay oldu sürekli ağladım sabaha kadar ve sonrasında karın ağrısı kabız ishal gibi şikâyetlerim basladi. Bu durum ibs ile çok uyuyor ama kan tahlilinde çölyak pozitif. Bende ne var anlamadım. Şimdi siz bi yorum yapsanız bu belirtiler ne olabilir bide çölyak pozitif. Bi yorumlasaniz
anlattıkların daha çok İrritabl Bağırsak Sendromu ile örtüşüyor
Çölyak pozitif ama o ne o zaman
daha henüz sana teşhis konmamış ki
Konmadı ama çölyak pozitif olduğuna göre ya çölyak ya da glutene alerjim var dimi 😄 Başka neyden dolayı pozitif olur ki
çölyak değilsin o değerin pozitif olması tek başına yeterli değildir.
Neyden dolayı pozitif olabilir peki ne olabilir
Pozitiflik genellikle gluten hassasiyeti veya çölyak hastalığı ile ilişkilidir. Ancak bazen bu antikor seviyesi non-çölyak gluten duyarlılığı, diğer bağırsak hastalıkları ya da otoimmün durumlarda da yükselebilir. Anti-gliadin IgA’nın yanı sıra, doku transglutaminaz IgA ve endomisyal antikor IgA testlerinin de negatif olduğunu belirtmişsin. Bu çölyak tanısını şüpheli hale getirir.
Ya ben böyle anlamıyorum 😄 diğer bağırsak hastalıkları , otoimmün durumlarda ne yani bunlar?
Özellikle bazı bakteri ya da parazit enfeksiyonları bağırsaklarda geçici iltihaplanma yaparak bu antikorların pozitifleşmesine neden olabilir.
Belirtilerime göre ve kan tahliline göre bende ne var sizce
İrritabl Bağırsak Sendromu bence
Pozitiflik nolcak 😄 ondan ne cikar
dedim ya pozitif olmasının nedeni İrritabl Bağırsak Sendromu bence
Ibs pozitif yapar mı
yapar tabi
Peki son bir şey sorcam. Çölyakta ilerlerse lenfoma oluyormuş ya , bağırsak lenfoması dimi? Bide bağırsak lenfoması ve bağırsak kanseri aynı belirtileri gösterir bildiğim kadarıyla eğer öyle bir şey olsa daha farklı belirti gösterirdi dimi
kesinlikle öyle ama tedavi ve uygun diyet ile eski haline döner
Şu an bende kanser vs yoktur dimi ya
yok merak etme. sen amma evham yapmışsın
Evet hastalık hastasiyim 😄
Siz ne doktorsunuz
dahiliye
Tamam. Bide bana 3 ay sonrasina kolonoskopi ve endoskopi verilmişti ya bu sürede vakit kaybı olur mu yani kötü bir şeye çevirir mi
sanmam yolun başındasın çünkü
Bende kesin çölyak yok mu emin misiniz 😄
öyle görünüyor kesin diyemem seni görmedim
Tamam teşekkür ederim
rica ederim
Son soru 😄 çölyakta dışkıda mukus olur mu
nadir de olsa görülür ama IBS de daha çok görünür
Tamam çok teşekkür ederim
Belki gluten alerjisi vardır ama çölyqk değildir
Gluten alerjisi varsa bile çölyaklı gibi beslenmem lazım dimi
Evet ama çok da dikkat etmezsen bir şey olmaz benim gluten olan bir tanıdığım vardı arada bozuyordu gluten diyetini
Onunda çölyak testi pozitif miydi
Onun çölyak pozitif değildi
Ama benim pozitif 🥺
Negatif
Duyarlılık muhtemel
Pozitif 1 tanesi
O yeterli değil doktor cevabı verir çölyak olsa ağrıdan duramaz gibisin