1 yılAlışkınım o sorun değil. Etrafını boşaltırım kimseyi yaklaştırmam kafasını veya bir yerini vurmasın diye yumuşak bir şeyler katarım köşelere yere, dilini yutmasın ısırmasın diye de ekstra kontrol ederim sonra da ambulansı arar bitmesini beklerim.
14 Yorumla- 1 yıl
Akraba keenks
- 1 yıl
Eyyw
En İyi Cevaplar
- Sağlık konusunda 1,1b cevap paylaştı.
1 yılEtrafında insanların toplanması engellenir.
Epilepsi nöbeti öldürücü değildir fakat nöbet geçiren kişinin dilini yutması veya kendi tükürüğünde boğulma ihtimali vardır bu sebeple önce işaret parmağı '"C" şeklinde nöbet geçiren kişinin ağzına sokulur. Eğer ağız kitlendiyse baş çene pozisyonu verilerek damaktan baskı yapılır ve çene açılır. Dilini yutması söz konusu değilse hastanın başı sağa doğru çevirilir ki tükürüğünde boğulmasın ardından nöbetin bitmesi beklenir.25 Yorumla- 1 yıl
Herkesin bilgisi olmalı😅
- 1 yıl
Ben zaten Paramedik mezunuyum, başka bir meslek icra etsem de ilk yardım bilgim var. Önemli olan diğer vatandaşların bilgilendirilmesi.
Askerde psikoloji-nöroloji kliniğinde görevliydim. Nöbet geçiren hastanın yaralanmasını engelleyecek şekilde nesneleri uzaklaştırıp video kaydı alıyorduk. Video kaydı çürük raporu için bir delil olarak mı alınıyor yoksa bir teşhis için mi alınıyordu? Bilmiyorum.
11 Yorumla
Ortaokuldayken yaşamıştım bunu sınıfta arkamda oturan kız epilepsi nöbeti geçiriyordu hoca hemen kaşıkla dilini çıkarmaya çalışıyordu korkmuştum baya sonra kız çok normal bir şekilde yerine oturdu ne oldu ne bakıyorsunuz falan dedi bize
11 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
24Cevap
- Sağlık konusunda 2,2b cevap paylaştı.
u 1 yılBen de kriz geçiririm heralde aşırı panik oluyorum benim yanımda lütfen kriz miriz geçirmesin kimse
11 Yorumla - Sağlık konusunda 39,9b cevap paylaştı.
u 1 yılBenim bilgim yok teknik açıdan bu yüzden de direk ambulans arardım ve yardım çağırırdım
10 Yorumla Lise zamanlarımızda internet cafeye gitmiştik. Arkadaşlardan bir tanesi nöbet geçirdi, bir anda kasıldı koltuktan yere düştüydü. Tabi biz şaşkınlık içerisinde ne yapacağımızı bilemedik. Allahtan cafe çalışanları müdahale etmişti. Hatırladığım kadarıyla elini ağzına sokup dilini çıkartmıştılar. Birde hemen soğan bulup koklatmıştılar diye hatırlıyorum. Arkadaş bir kaç dk sonra kendine geldiydi.
10 YorumlaOncelikle nobet aninda kisinin hareketini kisitlamamak gerekiyor. Kendini yaralayacak materyallerden uzak tutup ayni zamanda kendi kendine bogulmasini engellemek icin takip ederek nobetin gecisini beklerim.
15 Yorumla
1 yılEpilepsiyi atlattım, birbirine türlü çeşiti var. Hepsinin ilk müdahalesi farkli. Nasil bir epilepsi hastasindan bahsediyorsun. Mesela ben bayıl amin hissedip söylüyordum. Anında acile gidiyorduk.
12 Yorumla- 1 yıl
Ben de o şey olmuyordu. Ama yan çevirip nefes alması için ( gömlek varsa düğmesini açmak yararlı olur. Kasılma halinde dilini dışarı çıkartmaya, ağzını açmaya çalışmak hastaya zarar verir. Ambulansı aramanız ve gereken bilgiyi paylaşmanız daha sağlıklı olur.
- Sağlık konusunda 566 cevap paylaştı.
1 yılHastayı sabitler koma pozisyonu verir süreci tamamlayana kadar korurum sonrasında ağız içini kontrol eder sakinleştirrim
Hastanedeysek gerekli ilaçları uygularım
15 Yorumla- 1 yıl
Evet
- 1 yıl
Küçük bir yerdeyim çok yok
u 1 yılAmbulans çağırırım ve yanına yaklaşmamak gerekiyor, çok kuvvetli oluyorlar o an vurursa uçarsın
19 Yorumla- 1 yıl
- 1 yıl
Evet dil arkaya kaymasın diye müdahale etmek istiyor olabiliriz ama çok dikkatli olmak lazım.
- 1 yıl
Tabii kontrol edemiyorlar işte kendilerini :D dolayısıyla kaslarını ve acayip güçlü oluyorlar. İyi bari parmaklarını koparmamışsın
- 1 yıl
Türk iyileştirme biçimi; Osmanlı tokadı ahaha iyi ki babam denk gelmedi döverek düzeltiyor
1 yılBir yakınım epilepsi hastası, nöbet geçirince yüzüne su sürüyoruz elimizle, geçiyor, eskiden ağırdı nöbetleri şu an hafif
18 Yorumla- 1 yıl
Sağolun
- 1 yıl
Jeneralize Nöbet
- 1 yıl
Sende mi epilepsi nöbeti geçiriyorsunn, geçmiş olsun balımm
- 1 yıl
🥹❤️🩹♥️
Yani ne yapılması gerektiğini bildiğimden emin değilim ama rahatlatmaya çalışırım bir şekilde
11 Yorumla
1 yılçok fena oluyor ya 4 5 tane kuzenimde epilepsi var bir tanesi nöbet geçirsin insan ağlar.
16 Yorumla- 1 yıl
epilepsinin çeşidi de çok ya bayılan mı dersin krize giren mi derin üç saniyelik bilinç kaybı felan da var
- 1 yıl
akraba evliliği işte
- 1 yıl
illaki
1 yılYan çeviririm küçük dil boğazı tıkayabilir çünkü sonra da sağlık ekibini ararım
12 Yorumla- 1 yıl
Evet bir yakınımın çocuğu küçükken iki kez nöbet geçirmişti yanımda büyüyünce geçti çok şükür
Ambulans çağırırım o sırada telefondaki sağlık ekibi ne diyorsa onu yaparım
11 Yorumla
1 yılHemen agzının ıcıne ıkıye bolunmüş kuru soğan koyardım bu anında nöbeti durduruyor
112 Yorumla- 1 yıl
Yok şaka değil gayet te gerçek birinin başına gelirse dene bunu anında kalkar ayağa hemen
- 1 yıl
Hayır kocaman soganı nasıl yutucak ortadan ıkıye bölüp agzına koycaksın bogazına kacacak bişey değil
- 1 yıl
Ben bizzat şahit oldum denemesi bedava
- 1 yıl
Yok yahu nıye boğulasın yarım soğanı yutacak kadar büyük mü ağzın😃bu arada gecmiş olsun ne sıklıkla gelıyo nöbet
- 1 yıl
Kaza sonucu mu oldu yoksa doğuştan mı? Nöbet gelince hatırlıyo musun o hali
- 1 yıl
Sen yine de benı dınle soğan bulundur yanında
1 yılBenim yanımda öyle şeyler yaşansa elim ayağım birbirine dolanıyor hemen etraftan yardım isterim
12 Yorumla- 1 yıl
Maalesef öyle biri değilim
- Sağlık konusunda 331 cevap paylaştı.
1 yılyan yatirir ve agzini acarak solunum yolunun acik oldugundan emin olup ambulansi ararim
13 Yorumla- 1 yıl
cenesi kilitlendiyse agzini acmaya calismam o an bu zararli olabilir, mecburen beklerim o sekilde. sadece nefes aldigindan emin olurum
1 yıldiline dikkat ederim dili boğazına kaçarsa çıkarırım
11 YorumlaSabit ve rahat olacak bir şekilde onu bir tarafa doğru yatırıp, tükürüğünün dışarı akmasını sağlarım..
10 Yorumla
1 yılEtrafında ona zarar verecek şeyleri çekerdim nöbetin geçmesini beklerim
10 Yorumla
1 yılÜlkenin cahilliği beni benden alıyor, epilepsi geciren hastaya mudahale edilmez sadece etrafında ona zarar verecek maddeler alınır.
11 Yorumla- 1 yıl
Öyle diyorsan oykedir
Dili boğazına kaçmaması için yan yatar pozisyonda sabitlemeye çalışırdım..
10 YorumlaDilini yutması ve başını çarpmasını engellemek olur ilk işim. Onun dışında etrafını çok daraltmamak lazım.
11 Yorumla
1 yılYere sert düşmemesi için tutup yan yatırırım ve bırakırım. Kendi kendine geçecek kasılmaları zaten
10 YorumlaAyakaları havaya kaldırılır çenesi ve dili kontrol edilir.
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılDilini yutmaması için yan döndürmek gerekiyor ve 112ye çok acil haber vermek ayrıca nöbet anında kendine zarar vermesin diye çevresindeki çarpabileceği şeyleri uzaklaştırmak veya ellerini tutmak
14 Yorumla
Cevap sahibi1 yılerkek arkadaşım epilepsi hastası benim yanımda yaşanmadi ama ne zaman ne olacağı belli olmaz onun için öğrenmeye çalışıyorum
Cevap sahibi1 yılteşekkür ederim
Ambulansı ararım ilk yardım bilgim yok
11 YorumlaMüdahale ederim panik yapmam
11 YorumlaKafasına vururum bsyılırsa epilepsi geçiremez
11 Yorumla- Sağlık konusunda 1,1b cevap paylaştı.
1 yılAmbulansı ararım ya da mavi kod veririm
14 Yorumla- 1 yıl
2222 işte
- 1 yıl
Yok çok şükür
Sağlık konusunda 391 cevap paylaştı. Soğan koklatırım.
16 YorumlaSağlık konusunda 1,8b cevap paylaştı. Kolonya falan tutar gecistiririz
11 Yorumla
1 yılAcilen ilk yardım öğrenmeliyim
11 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılKucağıma alır hastaneye koşarim
18 Yorumla- 1 yıl
😂😂😂buda iyiymiş. Çok ağır değilim yorulmazsin
Cevap sahibi1 yılO zaman Allah rahmet eylesin
Cevap sahibi1 yılAy yanlış oludum yinr jsjjs
- 1 yıl
Aha öldürdü hemen beni
Cevap sahibi1 yılEvet öyle oldu
- 1 yıl
Helva kavur bari
Cevap sahibi1 yılYooo
- 1 yıl
😂😂
Gizli Üye(45 üstü)1 yılYardim ederdim baska ne yapacam
129 Yorumla
Cevap sahibi1 yılO an ne yapilmasi gerekiyorsa onu yaparim canim simdi sana onumu anlatayim
Cevap sahibi1 yılAnlatmiyorum biliyorsan sen anlat bakalim
Cevap sahibi1 yılHadi anlat ozaman bana tatli dille bende kahve alip geleyim 😀
Cevap sahibi1 yılKahveler geldi buyrun hanfendi ☕🍫🌹
Cevap sahibi1 yılKizzz
Cevap sahibi1 yılBi şey yok senin kafan kalin almıyor
Cevap sahibi1 yılBelli belli hastaneye gitsene sen
Cevap sahibi1 yılBeynin içinmi
Cevap sahibi1 yılİyi yapiyorsun aferin sana hangi hastaneye gidiyorsun çiçek getirim bari sana
Cevap sahibi1 yılHangi şehrin hastanesi bu
Cevap sahibi1 yılHangi sehirde yasiyorsun sen plaka yaz
Cevap sahibi1 yılYakinmisin gidecegin zaman söylede bende gelim durumunu öğrenmiş olurum hem
Cevap sahibi1 yılSöz mü
Cevap sahibi1 yılİnaniyorum bak sonra beni kandirma 😀😀
Cevap sahibi1 yılAnlastik ozaman kahvemin kirk yil hatiri var bak sende içtin kaçma 😂😂
1 yılNöbeti devir alırdım saati bitmiş diye yapıyordur
11 YorumlaBen sağa sola çarpmamasi için tutardim
10 YorumlaÇok basit
16 Yorumla- Sağlık konusunda 530 cevap paylaştı.
1 yılPanik🥺
11 Yorumla - Sağlık konusunda 497 cevap paylaştı.
1 yılSoğan koklatırım
15 Yorumla- 1 yıl
Evet soğan iyi geliyor
- 1 yıl
Evet araştır görürsün
1 yılAmbulans
10 Yorumla
1 yılÖperim onu
10 Yorumla
1 yılHiçbir şey
10 YorumlaSağlık konusunda 1,5b cevap paylaştı. Tokatlarim
10 YorumlaSağlık konusunda 353 cevap paylaştı. Bilmem
10 Yorumla
1 yılŞaşırır kalırım bişey yapamam gibime geliyor 🙄
10 Yorumla
1 yılo nasıl oluyor
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer