1 aydır şikayetim var ilk acile sonra nöroloji sonra kulak burun boğaz daha sonra iç hastalıkları uzmanı Dr gittim ama anlamadılar devamlı dilde yara boğazda kızarıklık ağrı boğazda ağızda uyuşukluk ve mide şişkinliği damakta şişlik ayaklarda şişme beyazlama baş ağrısı dönmesi kas ağrıları yasiyorum yoruldum ben çok cep 25di 7 ye düştü enfeksiyonun yok dedi doktor ama neden şikayetlerim devam ediyor dahiliye yönlendirdi :(
Geçmeyen dil ağız yarası nefes darlığı boğazda uyuşma baş dönmesi mide bulantısı ayaklarda şişme kas ağrısı ve ishal neden olur?
Yüksek ihtimalle psikolojik. Kan değerlerin normal. Crp yüksekliği de tek başına bir anlam ifade etmiyor. Hafif bir enfeksiyon gecirdiysen zamanında onun etkisiyle biraz yükselmiş olabilir. Kanser olsaydın başka değerlerin de farklı çıkardı.
Nefes darlığını biraz tarif edebilir misin? Sürekli mi oluyor yoksa ara sıra olup geçiyor mu? Nasıl oluyor? Gerçekten daralıyor mu yoksa aldığın nefes yetmiyormuş gibi mi hissediyorsun?
Boğazımda baskı var gibi devamlı ve nefesim bazen çok daralıyor bazense hafif daralıyor cigerkeirme solunum testi yaptırdım iyi çıktı ama bigaizm uyuşuyor midem uyuşuyor gibi hissediyorum
Selectra kullanıyorum 100 mg ama, obesif komplus bozukluğu için hayatımda ilk kez böyle durum söz konusu hastalık olarak bu şekilde asla böyle olmamistim
Baş dönmesi mide bulantısına sebep olabiliyor zaten. Bunun da psikolojik olma ihtimali yüksek. Veya herhangi bir ilaç kullanıyorsan yan etki de yaşıyor olabilirsin
İlacı düzenli kullanıyor musun? Bu ilaçlar aniden bırakılmaz mesela. Aniden bırakırsan şiddetli baş dönmelerine neden olabilir. Kullandığın ilacın bilgisini doktorlara vermedin sanırım. Çünkü bunu söylemiş olsan doktor dahiliyeye değil psikiatriye yönlendirildi. Psikiyatriste görünmen en mantıklı seçenek şu anda. Belki ilaç yan etkisi yaşıyor olabilirsin, belki doz değişimi gerekebilir veya hastalığının seyri değiştiği için bu etkileri yaşıyor olabilirsin vs. o yüzden psikiatriste mutlaka görün en kısa zamanda
İlaca yeni başladıysan eğer yan etki görüyor olabilirsin. Tam olarak bilgi vermediğin için varsayımlarla konuşuyorum şu anda. İlaca ne zaman başladın bilmiyorum. Birakmayi denedin mi bilmiyorum vs. bunlarin ayrıntısını versen daha çok yardımcı olabilirim
Selectra kullanıyorum dedim doktor inada mutlaka görün dedi zaten gideceğim randevu alıp ve ayriyeten dahiliye yönlendirdi yinede umarım hayırlısı olur inşallah ve iyi olurum gerçekten dayanacsk sabrım gücüm kalmadığını hissediyorum bazen
E tatlım bir anda bıraktıysan senin baş dönme ve mide bulantının sebebi tamamen bundan kaynaklı. Antidepresan etkili ilaçlar bir anda değil azaltılarak yavaş yavaş bırakılması gereken ilaçlar. Sen kafana göre neden çat diye bırakıyorsun? Yaşarsın tabi baş dönmesi hem de şiddetli bir şekilde yaşarsın. Bu da ayriyeten mide bulantısına sebep olur zaten
Hayır obesif komplus bozukluğu vardı temizlik ve bazı şeyleri yapamama bir kaç sene kullandım ve iyi oldum diye bırakmıştım sonrasında pişman oldum ve yirmi gündür selectra kullanıyorum ilk elli sonra yüze çıkardık doktor da böyle demişti psikatriye gittigimde
Dil yarası kısa süre olduysa geçici olabilir. Kesin diyemem ama ishalin de ilaç yan etkisinden olma ihtimali var. Nefes darligin da muhtelemen psikolojik
Sana bir tavsiyem daha var. Hastalıkları internetten bakıp bulmaya çalışma. Çünkü internette çok fazla bilgi kirliliği var ve olabilecek en kötü senaryoyu yazıyorlar. Çoğu zaman da tutmuyor zaten. Mesela atıyorum crp yi kanser ile bagdaştırarak yazıyorlar ama halbuki crp tek başına pek bir anlam ifade etmiyor gibi gibi.
Aslında o kadar çok haklısın ki devamlı bakıyorum ve iyi olurum diye ne iyi gelir diye bakmakla çözüm bulamiyorum bir kaç gün bakmadan durucam ve kendimi simartmaya çalısacsgim umarım yararlı olur şarkı söylemek yürüyüş yapmak komik videolar izlemek oyun oynamak gibi birde bunu deneyeyim
Baktıkça daha çok stres oluyorsun ve gereksiz yere stres oluyorsun. Okuduğun bilgilerin bir çoğunun sende karşılığı olmayacak çünkü. Her şey yazılanlar kadar basit olsa doktorluk, hemşirelik mesleklerine gerek kalmazdı. Bunlar sağlıkçıların değerlendirmesi gereken şeyler. Bunlara kafa yorup kendinize stres oluşturmayın. Stres de hastalık sebebidir
Ana Sayfa > Sağlık > Sorular > Geçmeyen dil ağız yarası nefes darlığı boğazda uyuşma baş dönmesi mide bulantısı ayaklarda şişme kas ağrısı ve ishal neden olur?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Yüksek ihtimalle psikolojik. Kan değerlerin normal. Crp yüksekliği de tek başına bir anlam ifade etmiyor. Hafif bir enfeksiyon gecirdiysen zamanında onun etkisiyle biraz yükselmiş olabilir. Kanser olsaydın başka değerlerin de farklı çıkardı.
Geçer mi ki 25den 7 ye düştü crp zaten yeninyeni toparlandim derken daha kotu midem bulanıyor
Nefes darlığını biraz tarif edebilir misin? Sürekli mi oluyor yoksa ara sıra olup geçiyor mu? Nasıl oluyor? Gerçekten daralıyor mu yoksa aldığın nefes yetmiyormuş gibi mi hissediyorsun?
Boğazımda baskı var gibi devamlı ve nefesim bazen çok daralıyor bazense hafif daralıyor cigerkeirme solunum testi yaptırdım iyi çıktı ama bigaizm uyuşuyor midem uyuşuyor gibi hissediyorum
Karnında bile bunu hissediyorum
Tamam tarif ettiğine göre psikolojik bu. Psikiatriye görünmelisin.
Anksiyeten var muhtemelen. Bu yüzden de nefes daralmaları, uyuşmalar yaşıyorsun zaman zaman. Ağrı hissinin de psikolojik olması muhtemel
Dildeki yara ile ilgili bişey diyemem ama tabi onun sebebi farklı olabilir
Selectra kullanıyorum 100 mg ama, obesif komplus bozukluğu için hayatımda ilk kez böyle durum söz konusu hastalık olarak bu şekilde asla böyle olmamistim
Baş dönmesi mide bulantısına sebep olabiliyor zaten. Bunun da psikolojik olma ihtimali yüksek. Veya herhangi bir ilaç kullanıyorsan yan etki de yaşıyor olabilirsin
şu an sadece selectra kullanıyorum kulaklarım aşırı çok çınliyor ve ayakalrimda kuruluk şişlik var çok sıkıldım çok bunaldım dayanamıyorum artık
İlacı düzenli kullanıyor musun? Bu ilaçlar aniden bırakılmaz mesela. Aniden bırakırsan şiddetli baş dönmelerine neden olabilir. Kullandığın ilacın bilgisini doktorlara vermedin sanırım. Çünkü bunu söylemiş olsan doktor dahiliyeye değil psikiatriye yönlendirildi. Psikiyatriste görünmen en mantıklı seçenek şu anda. Belki ilaç yan etkisi yaşıyor olabilirsin, belki doz değişimi gerekebilir veya hastalığının seyri değiştiği için bu etkileri yaşıyor olabilirsin vs. o yüzden psikiatriste mutlaka görün en kısa zamanda
İlaca yeni başladıysan eğer yan etki görüyor olabilirsin. Tam olarak bilgi vermediğin için varsayımlarla konuşuyorum şu anda. İlaca ne zaman başladın bilmiyorum. Birakmayi denedin mi bilmiyorum vs. bunlarin ayrıntısını versen daha çok yardımcı olabilirim
Selectra kullanıyorum dedim doktor inada mutlaka görün dedi zaten gideceğim randevu alıp ve ayriyeten dahiliye yönlendirdi yinede umarım hayırlısı olur inşallah ve iyi olurum gerçekten dayanacsk sabrım gücüm kalmadığını hissediyorum bazen
Senelerdir kullanıyorum bir anda bıraktım ve yirmi gündür içiyorum
Bir anda bıraktın ve 20 gündür içmiyorsun doğru mu anladım?
E tatlım bir anda bıraktıysan senin baş dönme ve mide bulantının sebebi tamamen bundan kaynaklı. Antidepresan etkili ilaçlar bir anda değil azaltılarak yavaş yavaş bırakılması gereken ilaçlar. Sen kafana göre neden çat diye bırakıyorsun? Yaşarsın tabi baş dönmesi hem de şiddetli bir şekilde yaşarsın. Bu da ayriyeten mide bulantısına sebep olur zaten
Hayır obesif komplus bozukluğu vardı temizlik ve bazı şeyleri yapamama bir kaç sene kullandım ve iyi oldum diye bırakmıştım sonrasında pişman oldum ve yirmi gündür selectra kullanıyorum ilk elli sonra yüze çıkardık doktor da böyle demişti psikatriye gittigimde
Hmm
İshal ve kas ağrısı korkutuyor birde vücut kurlugu dik yarasi
Pardon yanlış anlamışım o zaman. Bu şikayetlerin ilaç yan etkisi de olabilir bilemiyorum. Dahiliyeye görün ama psikiatriden de randevu al bence
Çok teşekkür ediyorum böyle bir durumda hemen tavsiye verdiğiniz için bilgi vermeye çalıştığıniz için
Dil yarası kısa süre olduysa geçici olabilir. Kesin diyemem ama ishalin de ilaç yan etkisinden olma ihtimali var. Nefes darligin da muhtelemen psikolojik
Rica ederim ne demek. Sağlıkçıyım ben de görevimiz :)
Dil yarası zaten aylardır yok dil yarası boğaz şişmesi bir aydır var belkide aşırı sitresten olabilir agiznkurulugu falan
Yaaa ne güzel sevgilimde sağlıkçı bende onun hesabından soruyorum aynı evde kalıyoruz sorularım bitmis bu sebeple ondan soruyorum
Kimseyi uykusundan etmek istemiyorum ama iyi olmadığım için araştırıyorum
Sana bir tavsiyem daha var. Hastalıkları internetten bakıp bulmaya çalışma. Çünkü internette çok fazla bilgi kirliliği var ve olabilecek en kötü senaryoyu yazıyorlar. Çoğu zaman da tutmuyor zaten. Mesela atıyorum crp yi kanser ile bagdaştırarak yazıyorlar ama halbuki crp tek başına pek bir anlam ifade etmiyor gibi gibi.
Aslında o kadar çok haklısın ki devamlı bakıyorum ve iyi olurum diye ne iyi gelir diye bakmakla çözüm bulamiyorum bir kaç gün bakmadan durucam ve kendimi simartmaya çalısacsgim umarım yararlı olur şarkı söylemek yürüyüş yapmak komik videolar izlemek oyun oynamak gibi birde bunu deneyeyim
Evet dikkatini farklı yöne yönlendirerek kendini daha iyi hissedebilirsin. Aynı zamanda spor yapmanı öneririm
Doktorda spor öneride bulundu temiz hava al iyi hissettigin yerlere git arkadaşların ile konu Spor yap dedi
Baktıkça daha çok stres oluyorsun ve gereksiz yere stres oluyorsun. Okuduğun bilgilerin bir çoğunun sende karşılığı olmayacak çünkü. Her şey yazılanlar kadar basit olsa doktorluk, hemşirelik mesleklerine gerek kalmazdı. Bunlar sağlıkçıların değerlendirmesi gereken şeyler. Bunlara kafa yorup kendinize stres oluşturmayın. Stres de hastalık sebebidir
İyiki çiktiniz karşıma bu şekilde bir konudma beni rahatlattı birazda olsa gerçekten hakkını helal et çok uğraşıp da saatini aldım
Bir daha da araştırma falan yapmayacağım
Helal olsun rica ederim. Geçmiş olsun
Teşekür ederim saolun iyi geceler sizede
İyi geceler
adıyaman tütünü.
Sigara içmiyorum alkol da yok
nargileye devam
Onuda kullanmıyorum.
o zaman baban adiyamn tütünü içiyor sende onu çekiyorsun
Hayır gerçekten anlamıyor musun kötü alışkanlıklardan uzak duruyorum
yav sen duruyon da cevren duruyor mu
Psikolojiktir bence.
Bu denli olmaz sanmıyorum acaba kanser falan mı korkuyorum iyice dahiliyede yonlendirdi
Sanmam ya, umarım temiz çıkar.
Bilmiyorum ama uykular bile yok artik
Yani kanser olsa bu tahlillerde çıkmaz mıydı?
Çıkardı galiba ama ne yapacağımı şaşırdım resmen
Guatir yapar mı acaba bilmiyorum
Valla onu hiç bilmiyorum ama kanser olasılığı yok gibi duruyor.
Anladım teşekkür ederim
Rica ederim, yardımcı olmaya çalıştım, çünkü az çok ben de yaşamıştım. Kendinizi üzmeyin boş yere. Geçmiş olsun, iyi geceler ☺️
İyi gceler sizede sizede sağlıklı yaşam diliyorum saolun
Çok teşekkür ederim 😀🌹