Psikiyatristlerin birçoğu neden işi ticarete dökmüş? Bunların hipokrat yemini nerede?

10 yaşımdan beri, sırf biraz çekingen bir çocuk olduğum için annem zorla psikolojik ilaçlar kullandırmaya başladı. Prozac gibi, çoğu yetişkinin kaldıramadığı bir ilacı 10 yaşında kullanmaya başladım. O zamanlar bile bu ilaç midemi ve boğazımı yakıyordu, aynı zamanda mimiksiz, durgun ve robot gibi birisi hâline getirmişti beni. Ve tahmin edersiniz ki, bu ilacın hiçbir olumlu etkisini göremedim, girişken bir çocuk olamadım. İlaç 'tabii ki' harikalar yaratmadı. Zor bir hayat beni bekliyordu. Birtakım olaylar yaşandı, insanım haliyle, üzüldüm. Ağlamaya başladım. Hayatımı düzeltmeme yardım etmek yerine, ağlamamdan rahatsız olduğu için beni doktor doktor gezdirmeye başladı annem. Hiçbir psikiyatrist bana teşhis koyamadı, çünkü bir hastalığım yoktu. Ona rağmen bana zararı ve yan etkileri, yararından misliyle fazla ilaç verildi çeşitli bahanelerle. Sırf yaşadıklarımdan dolayı, "gayet olması gereken bir şekilde" üzüldüğüm için... Mutsuzluğum sebepsiz olsa, memnuniyetsiz birisi olduğum için verilse bu ilaçlar, yine anlayacağım bu durumu. Babam ve halalarım her zaman karşı çıktı, bu durumu o zamanlar anlamazdım pek. Annem ise ilaçları her içmek istemediğimde bana bağırdı, küfürler etti, yeri geldi beddua ettiği bile oldu. Ardından kimi zaman, onun ahlak anlayışına uymadığım için verdi bana bu ilaçları. Tam 11 sene o ilaçları zorla kullandım. Şimdi ise fizyolojik olarak 1 aydır hastayım, dışarı dahi çıkarken zorlanıyorum. Işıklı alanlara giremiyorum. Başımın ön kısmından gözlerime vuran inanılmaz bir ağrı var. Nöroloji doktoru, mr'da bir şey çıkmadığını ve kullandığım ilaçların yan etkilerinden dolayı olabileceğini söyledi. Sinir hastası bir kardeşim var fakat annem onu hiçbir zaman doktora götüremedi. Babam her zaman bana "annenin sana gücü yettiği için seni götürüyor" derdi. Onun istediği gibi birisi olmamı, ilaçlarla sağlamaya çalıştı yıllarca. Çoğu zaman huzursuzluk çıkmasın diye zorla geçtim o hastane kapılarından. Şu anda üzgün de değilim ama bu kez sağlık problemlerim başladı. Beyninde tümör olan ya da anevrizma hastalığı olan birisiyle hemen hemen aynı belirtileri taşıyorum. Ama maalesef bunların tüm sebebi o ilaçlar muhtemelen. Tamam anlıyorum, annem cahil, yaptı böyle zalimce bir hata. Peki ya doktorlar? Hiç utanmıyorlar mı insanların hayatları üzerinden, hatta onların zarar göreceğini bile bile işi ticarete çevirmeye? Nerede bu hipokrat yeminleri?

Güncellemeler
+1 yıl
Güncel
Psikiyatristlerin birçoğu neden işi ticarete dökmüş? Bunların hipokrat yemini nerede?
Cevapla