Özellikle 18-40 yaş arası antidepresan kullanımlarında fazlasıyla artış var. Çevremde kiminle konuşsam ya obsesif ya da yaygın anksiyetesi var ve ilaç kullanıyor. İleride bu durumların daha fazla artacağını düşünüyorum. Sizin fikriniz nedir?

Özellikle 18-40 yaş arası antidepresan kullanımlarında fazlasıyla artış var. Çevremde kiminle konuşsam ya obsesif ya da yaygın anksiyetesi var ve ilaç kullanıyor. İleride bu durumların daha fazla artacağını düşünüyorum. Sizin fikriniz nedir?

Bende aynı şekilde düşünüyorum aslında bunun ile ilgili araştırmalarda vardı. yani geçtiğimiz yıllara göre psikolojik hasta sayısı giderek artıyordu. tabi ki buda yaşadığımız hayatın ya da ülkenin içinde bulunduğu durumlar da etki ediyor tabi ki. birde maalesef insanlar en küçük mutsuzluklarında direk doktora gidip ilaç kullanabiliyor. ülkemizde o kadar fazla ki psikolojik rahatsızlığından dolayı ilaç kullanımı. yani bende gelecek de bu tür hastalıkların ya da salgınların daha çok artacağını düşünüyorum. yani bu yüzden de çoğu insan sağlıklı olmak ne demek bence unutacak. şimdiden bile çoğu salgın ile uğraşıyoruz zaten.
O kadar katılıyorum ki. Nasıl artmasın ki... Ruh sağlığın genel sağlıktan daha önemli ama o kadar umursanmıyor... Ciddiye alınmıyor.
Psikolojik sağlığımız birçok faktör tarafından belirlenir mesela çalışma ortamı da dahil olmak üzere sosyo-ekonomik, biyolojik ve çevresel. Çalışma koşulları gerçekten de ruh sağlığının önemli bir belirleyicisidir. Ne kadar çok stresli bir hayatımız olursa o kadar daha çok depresyon riskimiz artıyor. Kaldığımız şehir, ülke, ev, yetiştiğimiz aile... Arkadaş çevresi kendi sıkıntılarını anlatabileceğin bri dost hepsi o kadar öneml ki...
Asgari ücretle bir aile geçinderen bir babanın psikolojisi ne kadar iyi olabilri ki? O babanın çocukları nasıl iyi olsunlar ki? Son yaşadıklarımız deprem, salgın hastalıklar ekonomi şartları kötü beslenme...
Bende obezite olacağını düşünüyorum. Ortamin depresif ve karışık olmasından dolayı çok fazla içe kapanıklık, sosyal hayattan kopmak için çok fazla uygulama ve internet sitesi var. Bugün müzeleri bile 360 derece çekimle gezmeden yürümeden görebiliyorsun. Kişisel ihtiyaçları dahi online alışverişle alabiliyoruz. İnsanları dışarı çıkmaya sosyallesmeye yönelten çok az şey kaldı. Hal böyleyken hareketsiz ve ekran başında bir topluluk ne yapacak? Bol bol yiyecek. Sonra gelsin kilolar.
🙏🙏
@Feyzzzzza admine hanım sizi yakalamışken aktif bir sorunum hakkında bilgi alabilir miyim? Kendi görüşlerimi okuyamiyorum. Cevaplarım kısmına tıklayınca beni ana profilim sayfasına atıyor. Bir hafta 10 gündür falan böyle sebebi ne olabilir? Son olarak tarayıcıdan giriyorum , uygulama değil. Chrome geçmiş ve çerezleri silersem duzelirmi?
Nereden geldiğini bilmeyen
Nereye gideceğini bilmeyen
Kısacası yaratıldığı amaca hizmet etmeyen insanın psikolojisi sağlam kalamaz zaten
Ama buda bütün sorunları çözmez
Kişi önce aklını kullanmayı öğrenecek sonra onu kullanacak
Cevap
11Cevap
Ben de öyle düşünüyorum ve hem bu sebepten hem de insanları gözlemleyip çözüm yolları aramaya meraklı olduğum için psikoloji okumayı düşünüyorum ama herkes karşı çıkıyor.
İş bulma olasılığımın düşük olduğunu söylüyorlar ama onlara bunu kanıtlayacağım.
Teşekkürler inşallah
Antidepresan ilaç kullanımı biraz da yaşadığımız coğrafya ve dönemle alakalı. Ben gelecekte en büyük problemin yine kanser olacağını düşünüyorum. 25 bin yıl önce insanlar avcılığı bırakıp yerleşik hayata geçtiğinde karbonhidrat tüketimlerini artırmış ve bugün birçok kişide yaygın bir kalıtsal hastalık olan şeker hastalığının başlamasına neden olmuşlardı. Kanserin de kalıtsal tarafının olduğunu ve giderek yaygınlaştığını düşünecek olursak en büyük sorun şimdilik kanser gibi duruyor.
Bana göre en kötü ve illet hastalıklar psikolojik rahatsızlıklardır çünkü insanın hasta olunca bile morale ihtiyacı var.
En yaygın olacağını sanmıyorum; çünkü insanlar psikolojik rahatsızlıkları kabullenip doktora gitmeme inadını yıllardır değiştirmiyor.
Haliyle doktor kaydı tutulmayan bir şeyin yaygınlığı yine olduğundan az saptanacaktır.
haklılık payı olan bir tahmin. burada iki şeyin etkisi var:
birincisi, insanlar olarak kolaya alıştık. artık ekmeğimizi taştan çıkarmıyoruz. her şey elimizin altında, tüm zevkler, tüm ihtiyaçlar. bir amaçları yok artık ruhlarımızın. ne şahane aşklar var, ne de yaşamak için ölesiye çalışmak.
ikincisi tıbbın gelişimi. gelecekte kansere bile tedavi bulunması oldukça olası. ama ruhlarımızı nasıl tedavi edeceğiz?
Kesinlikle öyle çok büyük stres altındayız ülke olarak.
Deprem, salgın hastalık, bozuk ekonomi insanlar essek gibi çalışmasına rağmen düzgün bir hayat yaşayamıyorlar...
Türkiye'de anksiyetesi olmayan insan var mıdır sanmam. Sonuç olarak bazıları dayanamıyor ilaç kullanıyor işte.
Bende öyle düşünüyorum neden olduğu çok açık zaten 😶
Bence de öyle olacağını düşünüyorum
Psikolojik ruhsal hastaliklar
Obezite omurga kemik hastaliklari olacağını dusunuyorum
Katılıyorum. Herkesin psikolojik savaş yaptığı bir dünyada yaşıyoruz ve duygusal dürüstlük maalesef kalmadı.
Bende içine kapanık, anksiyetesi olan bireylerin çoğalacağını düşünüyorum.
Ben kanser olacağını düşünüyorum
maalesef. Ve bu da en acısı
Beni ilgilendirmiyor.
Şimdiden başladı zaten
Olabilir kanki haklı çıkarım
Onu Allah bilir iyi düşün iyi olsun.
Malesefki artacak
İnsan aklıyla alay edilecek psikolojik oyunlar.
Çok doğru düşünüyorsun
Hanımefendi ben deliyim, evet öyle olacK
Bende
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?