Öldükten sonra kullanılmak üzere organlarımı bağışlamak doğru bir karar mı?

Öldükten sonra kullanılmak üzere organlarımı bağışlamak doğru bir karar mı?

evet doğru karar zaten öldükten sonra cürüyecek en azından sevap kazanmış olursun yani sen öldükten sonra kimse bu kadının hiç kimseye hiç bir yararı dokunmadı diye konuşamasın öyle yapmakla hem sevap kazanmış olursun hemde bazı insanların çenesini gitmeden önce çivi saplamış olursun
Bende bunu merak ediyorum her ölen bağışlayabiliyormu? Evde yolda öldün, ölünce tüm organlar durmuyor mu? İşlevini yitirip işe yaramaz olmaz mı? Beyin ölümü gerçekleşenlerden alınır çünkü vücut hala çalışıyor yanlış mı biliyorum? Belkide bağışlanan organa göre değişiyordur bilemiyorum
Bence çok doğru karar. Organa ihtiyacı olan binlerce kişi var, toprağın altında çürüyüp gideceğine, başka bir cana can olması çok değerli.
Tebrik ederim
Cevap
36Cevap
hayır olmaz
Ben bir şey farkettim, ne kadar doğrudur bilemem. Sürekli haberlerde de görüyorum, organlarını bağışlayan insanlar kısa sürede ölüyorlar. En ufak bir trafik kazasında veyahut başka bir şeyde hemen hastalık teşhisi konup hastanede yatıyorlar ve hemen ölüm haberleri geliyor. Ben bunun kasıtlı olarak yapıldığı kanaatindeyim, organ bekleyen bir çok insan var diye organlarını bağışlayan kişilerin bilerek öldürüldüğünü düşünüyorum. İlle de organlarını bağışlamak istiyorsan, ailene vasiyet edersin, çocuklarına falan onlar sen ölünce bağışlarlar. Veya yaşlanınca bağışlarsın, Allah muhafaza şimdi bağışlarsan başına ne geleceği belli olmaz.. Belki yanlış düşünüyorumdur ama benim düşüncem bu yönde.
En mantıklısı
@enteresanbiadam Videoyu izledim. Tam da tahmin ettiğim gibi..
gözlemlerin ve farkındalıgın gerçekten çok iyi. bravo tebrik ederim. iyi analiz etmişsin gerçekten. herkeste göremiyorum bu farkındalığı. toplumun çogu, çogunluk ne derse o doğrudur kafasında hareket ediyor. aşırı saçma.
ecel geldiği için ölmüyorlar aslında. kılıfını bu şekilde beyin ölümü saçmalıgıyla uydurmuşlar ve bunu yapanlar senin ülkendeki sözde hipokrat yemini etmiş tıp doktorları ve onlara bu talimatı vermede tüm rolü olan kişiler. organ bağışlamayı kabul edenlerin tüm veritabanı bunların ellerinde ya. hastane kayıtlarına düştü mü o kişi. yasal yoldan onayını aldıklarını bildikleri için bir kılıf uydurarak sahtekarlık ile o kişiye beyin ölümü raporu verdirtiyorlar. ülkenin her tarafı siyonist uşağı kaynıyor. bu işte parmağı olan tüm hekimler emin ol ki talimatları üst makamlardan alıyorlar DSÖ ye ve masonlara kadar gidiyor işin ucu.
Aynen öyle herkeste sürü psikolojisi var, organ nakli deyince baya iyi bir şey zannediyorlar. Okullarda, televizyondaki doktor dizilerinde hep teşvik edip halka bunu aşılıyorlar. Organ nakli yapan doktorlara sormak lazım kendileri bağışlamışlar mı diye. Başkalarına tavsiye etmek kolay.
Bu organ nakli denilen şey yüzünden organ mafyaları ortaya çıktı zaten. Heryer doktor görünümlü kasapla doldu. Ben organ nakline sadece aile fertleri arasında olursa sıcak bakıyorum, anne babadan çocuğa böbrek nakli gibi tabi o da uyarsa. Videoda hocanın da dediği gibi uymayadabilir. Onun haricinde kağıt imzalayıp, ben ölünce organlarımı alın tepe tepe kullanın dersen bir grip olmaya bakar anında beyin ölümü teşhisi koyarlar.
emin ol organ mafyası felan da bunların kendi içlerinden birileri. hedef şaşırtmak için uydurmuşlar sadece.
bana takip atar mısın bi.
Özelden soru mu sorucaksınız
evet
Burdan da sorabilirsiniz
Yanlız şunu bilmeni isterim sen öldükten sonra korneaların hariç hiçbir organın hiçbir işe yaramıyor ancak beyin ölümün gerçekleşirse bitkisel hayat modunda olursan. seni ölmeden diri diri kesip organlarını alıp kullanıyorlar. beyin ölümü mü gerçek ölümmüş gibi anlatmaları da bu yüzden. konuşamıyor hareket edemiyor olacaksın ama belkide hissedebileceksin. olayı güzelce bağlamışlar beyin ölümü oldumu tamam bitti gitti çekin fişini organları alın. yıllar sonra hayata dönenler var
Belkide değil yüzde yüz hissedecek. Komada olan biri tabiki hissediyor. hatta ölmeden yasayabilmen için uyusturulamazsin. O yüzdende kıtır kıtır kesilirken acıyı hissedip bunu haykiramamak !! Düşüncesi bile korkunç.
İslami olarak 2-3 farklı yazı okudum kimisi caiz diyor kimisi değil diyor diyanet ise caiz diyor. Bir de şöyle düşünüyorum organı bağışladığım kişi dolandırıcı falan bi şerrfsiz olur bu faydadan çok zarar olur. Öyle olacağına organsızlıktan ölsün daha iyi ama bi yandan da belki çok faydalı bi iş şnsanı veya bilim insanı falan olacak onu da bilmiyorum. Muallakta bi durum
Öyle bir belge imzalamak çok tehlikeli. Yorumda birisi açıklamış zaten ki organ mafyasiyla çalışan yığınla doktor görünümlü kasap var. Bence iptal etmek için başvuru yap. Kardeşine söyle sen ölünce organlarini bagislar o.
Videoya katılıyorum ki, Michael Palmer diye bir doktor da kurgu adi altında Beşinci Tüp diye bir kitap yazmıştı. Orada da her sey derinlemesine yaziyordu
Merhabalar.
Bence mükemmel bir karar almışsınız. Öldükten sonra sizin sayenizde bir kişi hayatina daha iyi yaşamaya baslicak.
Bu yüzden sizleri tebrik ediyorum
Muazzez Ersoy bir konuşmasında kalbimi bağışlamam o yalnızca Allah'a aittir demişti verecegin kişiyi bilsem durum değişirdi
Kadavralara pek kibar davranmıyorlar ama sen bilirsin. Yine de stajyer doktor adaylarına çok yardımın dokunur.
Ben de çok düşünüyorum bunu. Öldükten sonra başka insanlara hayat vereceğini bilmek harika bir duygu bence.
Doğru olanı yapmışsın. .
Güzel, ama kime bağışlayacağımızı da seçebilsek hoş olurdu. Malın teki yararlanacaksa değmez aslında
Ne diyim bilemedim... Ben tırsıyorum açıkçası. Yorum yok.
Keşke önce ailene danışsaydın belki aileden birine bir şey olucak
Ben bu konuya pek olumlu bakmıyorum ilerde fikrim değişebilir
Bende öyle yapmayı düşünüyorum biraz yağlıdır krgaar ama iş görür hazaarr🙃
Bence doğru bir karar bende öyle yaparım büyük ihtimalle
Ben de kadavra olarak üniversiteye bağışlamayı düşünüyorum.
Kullanacak halleri varsa bende bağışlardım da şuanda bilemiyorum
bence doğru bir karar başkalarına faydalı olmak önemli
insanların kötü olduğunu bilmesem doğru derdim ama bi daha düşünüyorum da değmez
Zaten ölünce organlarını almak için canın acımayacak toprakta çürüyecek yani doğru bir karar
şunu iyi izle anlarsın ne tür sahtekarlıklar şeytanlıklar döndüğünü:
Güzel bir karar olmuş taktir ediyoruz umarım uzun yıllarınız ve sağlıklı bir yaşamınız olur
En iyisini yapmışsın senin organların başka bir hayat kurtarabilir.. doğru karar.👍😊
🤍😊🙃
O hoş geldin bende nerde kaldı diyordum 😅😂
Ahh yollarım mi gözleniyor nee ay ay ayyy efenim 😊🤍🙆💃🥳😍💝🥰😚🤤🤭🌹
Yollar ikiye ayrıldı 😂😂
Nasıl toki mi yapacaklar iki yolun arasına 😂🙃😊🙆💃🥳😍🥰🤍😚
Yol çalışması başladı trafiğe kapatıldı burası hanımefendi anlata biliyor muyum? 😉😂
Yoh valla anlamadım lo
Ceza kestim sana 😅
Vur beni gardaş 😂
Ok.😂 Çıtı çiti beng beng zenci djjdjd
İnsan bı son arzun var mı diye sorardı tüüü sana 🙆😂💅
Aaa, pardon ben sormayı unuttum ya 😂😂
Dumanimla sadigim sana emanet sadık havlar ama ısırmaz korkutur sadece bide Antep fıstıklı çikolata istiyorum 💅🙆💝
Bende bir şey isteyeceksin sanıyordum 😀😀😀
Ne işteyim ev araba mi zaten on dakkaya gebericem 😂😂
Veee nefesini tut ve hiç bırakma bakalım ne olacak 😂😂😉
Espiri yeteneği desen var bdbdnsns
Birazcık 😂😂
Hdbsbsnsns
[Daha fazlası için lütfen mesaj atınız]
Çok güzel bir düşünce içerisindesiniz. Elbette doğru kararı vermişsiniz. 👏🏻
Beden senin karar senin. Bir başkasının duygularına göre yaşama hayatını
Çok acı çekersin. Ölmüş olacağın için bunu dile de getiremezsin
Nasıl bi acı?
Derini kesip, karaciğerini vücudundan ayır. Anlarsın
O an ölü oluyosun ama 😂
Normal olarak o acıyı hissetmemen lazımdı
Birader, vücut ölüm sonrası 12 saate kadar algılarını kapatmıyor. Hissediyorsun başında ağlayanları, öldüğünü. Bilim söylüyor bunu. Ayrıca bazı eskiler de ölünün başında feryat etmeyin derler bilmem hiç duydun mu. Bazı ölü yıkayanlar anlatır işte ölünün annesi seslendi elini tuttu oda tebessüm etti falan. Algılıyor, hissediyor. Ama sesli veya canlı tepkime veremiyor. Araştır
Araştırmalar bunu söylüyor. Ölünce deneyimleyeceğiz
Tamam kanka. Telefonunu açık tut, öbür tarafta hat az çeker, çağrı atarım
E nabızı kurcalarken yanlışlıkla organlarımı bağışlıyordum az kalsın wksmsksmem
Umarım organların iyi birine gider. Yoks kütü, katil ve sapık birine verildiğini düşünsene... Her işlediği suçtan sen de sorumlu olursun.
Nie sorumlu olalim ben mi diyorum git suc isle die , bos yorum
Ama onun hayatta olmasına bir nevi sne vesile olmuşsun. Bir sapığı hapishaneden çarşıya arabanla taşımış gibi oluyorsun. Ben olsam organlarımı geçmişi iyi olan birine verilsin diye şart koşardım. Organ bağışlamak güzel bir şey ama doğru kişiye vermek şartıyla
O mantikla doktor suclu ben degil
Doktor hastayı iyileştirmekle gürevli ama sen organlarını vermekle gürevi değilsin
Okkk
Seninle tartışmak güzeldi 👍
iyide ben nerden bileyim kötü biri olduğunu da kötü birine bağıslanacagini amaç iyilik yapmak ne alakası var doktor iyileştirmekle görevli olabilir ama ben vermezsem de doktor başkasından bulacak o organları yine aynı sonuca çıkıyor ne alakası var organı veren kişi bilerek mi veriyor ne saçma bi düşünce
Sen organlarını bağışlamkla yükümlü müsün? Öyle bir sorumluluğun var mı? Yok. O zaman o kişiyi hayata bağlanmasına bir nevi sen de sorumlu oluyorsun. Ve ilerde işleyeceği suçtan da sen sorumlu olursun diye düşünüyorum. Benim şahsi fikrim
Ama niyetin güzel, hayat kurtarmak. Hitler uçurum kenarında senden yardım istese onu kurtarır mısın? Ben olsam kurtarmam. Birine iyilik yapayım derken başkalarının hayatını mahvedebilirim. Belki brn yanlış düşünüyor olabilirim.
Ama yine de tanımadığım birine organını bağışlamak bana çok detaylı incelememle olabilir.
O organ benden çıktı mı çıktı, bununla hiç bir ilgisi yok benim böbreğimi kalbimi aldı diye ben onun yaptıklarının sorumlusu olamam. O hep öyleydi, benim organımı aldıktan sonrası ile ne gibi bi bağlantı kurabilirsin? Bile bile mi veriyor insanlar iyilik için veriyor, kim nerden bilebilir? Her şey sorumluluk değil ayrıca saçmalıyorsun. O zaman hiç kimse iyilik yapmasin bu dünyada sorumluluk değil diye, yerden hiç başkasının koyduğu taşı köşeye çekme arabanın lastiğini patlatır biri düşer düşüncesiyle, iyilik de yapma sorumluluk değil nede olsa. O zaman bir hırsızın görevi de çalmaktır, onu haklı buluyorsun öyleyse. Bu kötü birine gidebileceği gibi büyük bir olasılıkla da iyi birine gidecektir, bunu bilemezsin. Ayrıca kimse kimsenin cezasını çekmez.
Senin açından bakıldığında haklısın
Ama işte dediğin şeyle aynı şey değil insanın niyeti önemlidir. Niyet de iyilik yapmak bir insanın hayatını kurtarmak, birilerine can olmak, nefes olmak. Niyetin iyiyse bilemezsin zaten geleceği kimse göremez.
İyilik ve nşyat konusunda haklısın ama organ bağışlamanın hala tartışılır yanları var sanki
Haha sen de öylesin 😄
Öncesinde bende bunu düşünüyordum.. Sonradan vazgeçtim..
ben de bağışladım. en doğru karar bence
Ne işine yarayacak organların öldükten sonra bağışla gitsin
Asla yapmam, günah ya ölüye resmen işkence çektiriyorlar
@gubyb canım misiniz ruha işkence çektiriyorsunuz, madem öylese neden hocalar organ bağışı yapmıyorlar
@gubyb cehenemde yan
Bende öyle yapacağım çünkü ben iyi bir insanım. sende öylesin 🌼🌹😍😘
Ben öldükten sonra iserse yaksınlar ne fark eder 😀😀😀
bence doğru sonuçta ölmüşsün. Sayende bir insan yaşayacak.
Toprakta çürüyüp gidecek en azından bir can kurtarmış olursun çok güzel bir karar
Nüfus çok fazla sırası gelen ölsün
Doğru bende bagisladim
Belki diğer insanlara umut olursun
Neyini bağışladin bu yaşta
Çok iyi bir karar 👏👏
Doğru bir karar.
Bence doğru bir karar değil
Hayırlara vesile olur umarım..
Çok doğru bir karar bunu bende yaptım
Doğru karar tebrikler! ⭐😍
Bence güzel bişey bende düşünüyorum 💫💫
bende bağısladım
Bilemiyorum bu konuyu çok düşünmek gerek
İyilik yapmışsın ne güzel
Evet çok doğru ben de bağışladım mesela
En doğru karar bence de
Herkesin kendi kararı
ya kötü bir insana giderse
doğru bir karar
Müslüman olarak evet bağışlamak isterim
Güzel bi karar
Bunu bağışlamadan önce sorman daha doğru olurdu
yanlis karar
Doğru tabi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?