Beyin MR ‘ I nasıl çekiliyor?
İğne yapılıyor mu öncesinde?
Nasıl bir işlem? Bilen yazabilir mi?
İğne yapılıyor mu öncesinde?
Nasıl bir işlem? Bilen yazabilir mi?
Bir makinenin içine uzanıyorsun basının etrafına beyaz bir şey konuyor hareket etmiyorsun 15 dakika falan tirrrrr tirrr diye ses geliyor o kadar sonra çıkıyorsunuz geçmiş olsun
Kapalı ya da açık mr giriyorsun işte. Eğer kontrastlıysa ilaç veriyorlar. İlaç verildiğinde vücudun diken diken olur ateş basar gibi olur ama panik olmaman lazım birkaç dakika içinde geçiyor.
Kontrastlı olmak ne demek? Yani hangi durumda ilaç veriliyor
Sana ne dendi
Kontrastlı ilaçlı demek oluyor bunu doktorunun söylemiş olması lazım ve ayrıyeten alerjin varsa nelere olduğunun bilgisini vermen lazım
Şöyle.. kadın doğum a gittim ilk , kullandığım antipsikotik ilaç vücudumda prolaktin değerimi 200.000 yapmış yani aşırı derecede yüksek. Beni endokrinolojiye yönlendirdi.. daha bir şey denmedi. Fakat nette araştırdım yüksek olması beyin tümörü riskini arttırıyormuş. Ve MR çekiliyormuş. MR ı arattım nette düzgün bi bilgi bulamayınca buraya sordum
Çok geçmiş olsun umarım sorun çıkmaz. Zaten ilaçlı mr olursa bilgilendirir doktorun. 20 25 dk kadar süren bi işlem hareketsiz kalman gerekiyor korkulacak bir şey yok inşallah bir şey çıkmaz🙏
Geçmiş olsun denilince , yüreğime su serpiliyor biliyor musun kardeş , eskiden grip için bile dr a gitmişliğim yoktu , bu siteden biri yüzünden psikologluk oldum tedavi gördüm.. çok çektim.
her şey için teşekkür ediyorum 🙏🏻
hayır ek invaziv işlem yapılmıyor
İnvaziv nedir
Teşekkürler
Cerrah mısınız
Cevap
8Cevap
hayır iğne yapılmıyor. sadece cihaz var yatıyorsunuz bir kaç saniye boyunca mr çekiliyor o kadar.
Hayır hiç bir MR da iğne yapılmaz.. Makineye girersin en fazla 5 dakika sürer kıpırdamadan yatman gerekir o kadar.
Teşekkür ediyorum
Makineye giriyorsun kipirdamadan yatiyorsun tam boyda degil yaklasik bes dakika filan süruyor
Makineye girersin. Beyin MR 5 dakika falan sürer. Tam boy gitmiyorsun zaten.
Hiçbir şey yapılmıyo makinenin içinde biraz uzanacaksin
O kadar mı? Peki..
Teşekkür ederim
Günahı kovalayan karga nickim.. elma günahı sembolize ediyor.. 7 yıllık nickim.
Yooo alakası yok. Nickin anlamını söyledim
Hiç bir şey yapılmıyor sen yatıyorsun makinanın içindesin gözünü açmıyorsun değişik değişik yüksek gürültü yapıyor sadece kapalı alan korkun varsa zor oluyor
Cihaza girersin sadece beyin kismini ceker.
Makinaya giriyon iğne falan yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?