"Otizm Spekturm" bozukluğu hakkında bilgisi olan var mı? Nasıl davranmalı veya ne yapılmalı?

İlk önce şunu söylemek istiyorum ki ; Benim gözümde, bir rahatsızlık değil, farklı insan türüdür..

Ama bilmeyen Arkadaşlar için, google amcadan araştırdığımda diyor ki ;

Bugün, otizm spektrum bozukluğuna neyin neden olduğu bilinmemekle birlikte, genetik temelli olduğuna ilişkin bulgular vardır. Ancak hangi gen ya da genlerin sorumlu olduğu henüz bilinmemektedir. Çevresel faktörlerin de otizme yol açabildiğine ilişkin görüşler vardır. Hem genetik temellerin; hem de çevresel faktörlerin etkileri üzerine , çok sayıda araştırma yapılmaktadır.

Otizmin çocuk yetiştirme özellikleriyle ya da ailenin ekonomik koşullarıyla , hiçbir ilişkisi yoktur; bu nedenle "otizm spektrum bozukluğunu "her çeşit toplumda, farklı coğrafyalarda, ırkta ve ailede rastlanmaktadır.

Peki ne yapılması gerekiliyor tedavi olarak , iyi anlamda yönlendirilmek adına ne yapılmalı;

1. Çocuk ruh hastalıkları uzmanı
2. Çocuk nörologu

Bu iki poliklinik ile görüşme sağlamamız gerekiyormuş ve tanı raporu yani;

Çocuk Özel Gereksinim Raporu yani (C. Ö. Z. G. E. R.) Raporu çıkartmalıymış..

Sizlerinde, bu anlamda, yorumlarınızı almak isterim ne yapılmalı , bir insan olarak "otizm" Arkadaşlarımız olduğunda, nasıl davranmalıyız..

Dışlamak ve aşırı tepki vermek doğru mu? ve ya hoş mu?

Şimdiden Teşekkürler 😌
Otizm Spekturm bozukluğu hakkında bilgisi olan var mı? Nasıl davranmalı veya ne yapılmalı?
Otizm Spekturm bozukluğu hakkında bilgisi olan var mı? Nasıl davranmalı veya ne yapılmalı?
Otizm Spekturm bozukluğu hakkında bilgisi olan var mı? Nasıl davranmalı veya ne yapılmalı?
Güncellemeler
+1 yıl
Evet , Arkadaşlar bu soruda @AgresifKızıl arkadasimiz çok güzel bir açıklama yaptı bunu söylemeden gecemiycem , kendisine çok teşekkür ederim, faydalı oldu gerçekten.. Siz değerli üyelerinde fikrini alabilirim Teşekkürler 🐞🌼
"Otizm Spekturm" bozukluğu hakkında bilgisi olan var mı? Nasıl davranmalı veya ne yapılmalı?
Cevapla