Bu normal mi sizce ilk çocuğumuz
(Eşini aldatıyorsun diyenler olacak ama boşuna yazmasınlar)
(Eşini aldatıyorsun diyenler olacak ama boşuna yazmasınlar)
Evet normaldir demek ki sizde çekinik gen varmış annemin de babamın ds gözler açık renk ama benim kapkara. Arkadaşımın annesi babası kahverengi gözlü çocukları yeşil gözlü . Eşinizin akrabalarında da olabilir siz yok demişsiniz ama
Evet kimsede yok mavi göz
Vardır sen bilmiyorsundur
Aslında kahve renk gözlülerin asıl rengi mavidir sadece Gözde bulunan pigmentler göz rengini kahve rengi gösterin isterseniz ufak bir operasyon la o pigmenti kaldırarak sizinde göz renginiz maviye döner
Eğer birazcık biyoloji dersi almışsanız bilirsiniz ki kahverengi A, mavi a'dır, ikinizin de Aa olma durumunda Aa x Aa = %75 kahverengi ve %25 ihtimalle mavi gözlü çocuğunuz olur, şanslı bir arkadaşmış bu durumda.
Cevap
36Cevap
Anne ve baba kahverengi gözlü ise fenotip yani dış görünüşü %75 ihtimalle kahverengi olur %18 mavi %7 ihtimal ile yeşil olur.
Yani oğlunuz %18'lik bir ihtimal olan mavi göz fenotiplerini almış ve çok şanslı olduğunu söyleyebilirim 😊
Genlerde renkli göz vardır bunu o kadar biyoloji dersinde gördük çaprazlamalarda bilgili bir arkadaş açıklar
Ailede kimsede yok eminiz
Hayır yani hastanede karışmış olabilir diye DNA testi yaptık çocuk bizim
Ya hastanede karışmış olsaydı
Ailede vardır nolcak ki benim annemin gözü kahverengi babamın yeşil ablamın mavi önemli olan ailede çekinik gende olması
Çekinik (resesif) gen hem sende hemde eşinde var demekki yoksa mavi göz tek bir bireyden baskın olarak oluşmaz.
Çok nadiren de görülse mümkün mutlaka kadın ya da Erkek tarafında aileden birilerinde mavi gözlü birisi vardır.
Genlerde var demekki çekingen gel olarak taşınmış çocuğuna çıkmış birkaç nesil yukarda da vardır renkli gözlü sende veya eşinde

iyi günler..
Ya bu kız çok saf yaa. Delirttim :D
😂😂😂👍
Yani birinizden birinizin ailesinde mavi göz varsa ve bu mavi göz birinizin geninde daha baskın bir halde ise böyle bir durum ortaya çıkabilir
Çocuk sizden değil. Doğuma giren hemşirenin olabilir.
Belki eşim beni aldattı çocuğun annesi ben değilim 🧐
Babası da o değil zaten :D
Saçma sapan konuşmayın
Sen hastaneye doğum için yattın ama aslında sende gaz vardı..
Ne saçmalıyorsun sen ya
En başta yazdım. Çocuk hemşirenin :D Sizin değil o çocuk :D
Ve boş bi konuşma daha
İtiraf. com sitesine bak.. Hemşire itiraf etmiş her şeyi.
Ne sanıyorsun sen kendini çocuk eşimden ayırca çocuk hastanede karışmış olabilir diye DNA testi yaptık babalık testi anladın mı küçük beyinli kardeşim
Eğer eşimden olmasaydı ortaya çıkardı bu testle
İyi de hastanede sen çocuk doğurmadın ki.. Gaz çıkardın. :)
Sg terbiyesiz git terbiye al gel tekrar yaz
Ya babasından bahsetmiyorum senden bahsediyorum :)
Ne diyorsun sen ya
Diyorum ki çocuk... Sen hiç hamile kalmadın ki..
Nasıl oluyormuş o
Yaaa yazdımya yukarıda.. Sen hastanede gaz çıkardın.
Sg manyak
Ben doğruları söyledim. Düşünmek sana kalmış :)
çekinik gen olarak gelmiş olabilir sülalede hiç mi renkli gözlü yok
Yeşil gözlü var mavi yok
Olabilir
Bişey demedi çok sevindi
Yok sen fazla şeytansın eşim bana güveniyor
Bilmene gerek yok bence
Aklına hemen aldatma geliyor
ailede mavi gözlü birileri var ise...çekinik bir gen gelmiştir... gayet normal
Ailede mavi gözlü kimse yok
babaanne... dedeler... geriye doğru kimsede yok mu?
Yani şu anda yaşayan ve görmüş olduğumuz rahmetli insanlar dahil hiç kimsede yok
hmmm ilginç gerçeketen :) bilemedim ama
çok şükür sadece gözler renkli birde zenci olsaydı adam seni vururdu
Gen kodlanması diye bise var a muha atalarınızda vardır
Iki Ailede de hiçmi mavi gözlü biri yok belki sülalede birine çekmiştir 😃
gen sadece anne ve babaya özgü değildir gen çok geniş bir yapıdır
doğan çocuk amcasına dayısına hatta dedesinin dedesinin genini bile alabilir
sülalede mutlaka mavi gözlü bir birey vardır
4 kuşak öncesi genler taşınabilir. Yani gayet normal mavi olması
Ola bilir annemin gozleri yesil benim ela ailede tek annemin renkli
Degisir benim maviymis donmus ama çakir yesili
Genlerde vardır mutlaka. Ailede vardır mavi gözlü birileri.
Yok kimse
Dedeninn dedesi bile olsa geçer.
Onu biliyorum işte
baskın olmayan genler var mutlaka vardır genlerde sorun yapmana gerek yok.
Evet normal olabilir. 2. Derece Akrabadan birine çekmiş olabilir
Ne eşimin ne de benim mavi gözlü akrabamız yok
Belki sizin görmeyip tanımadığınız vefat etmiş büyüklerde olabilir..
O olabilir işte
Genetik olayı çok farklı bir şey ya çözemedim hala anası babası çirkin olan çok güzel kızlar var
Düşük de olsa ihtimal var %25 olmalı tam hatilamiyorum
Benim ablam ve eniştem de kahve gözlü yeğenim Ela. Annemin de elaydı herhalde ordan aldı
senin bir kaç nesil önceki büyük deden anneannen renkli gözlüdür çekinik genle taşınmıştır ondan renkli gözlü olmuştur çocuk
Güvercin besliyordum pacasiz güvercin den bol paça güvercin besledim büyüttüm DNA vs garip bir olay
Ye senin ya da eşinin atalarından biri mavi gözlüydü gen oģluna nasip olmuş
Düşük ihtimal ama olabilir yeşil yeşil = iki tane kahverengi var
ailelerde var mı mavi göz?
Hayır yok
Normal eğer sülalenizde mavi gözlü biri varsa
Yok mavi gözlü biri
illa ki vardır
Yok işte biliyoruz
Çocuğun yaşi kaçmış
3 aylık
Büyüyünce değişir belki ne bilelim ayol hem ne önemi var ki gözünün renki takılmayın bu kadar
evlatlık mı öyle şet olmaz çünkü
Ne evlatlığı ya
Olabilir değişiyor ilerde
Değişiyor mu
Evet
Evet olabilir , ailenizde var mı renkli göz
Bir arkadaşımin da ailesi öyle. kız mavi gözlü ama
Ne benim ailemde nede eşimin ailesinde mavi gözlü kimse yok
Çok eski kökenlerde olabilir
Yani var ki oluyor , ne güzel işte :)
Evet çok datluuuu 🤪
Maşallah maşallah☺️
ablacım hiç mi fen dersi görmedin yahu sen
Görmüş olsamda yıllar önceydi o
olabilir gen ağacınızda vardır bi mavi gözlü
Hayır yok
nerden biliyorsun ta dedenizin dedenizin dedenizin dedesini?
Onu bilemeyiz 🤨
işte ordan da gen gelebilir
bunu lisede biyoloji dersinde anlatıyorlar halbuki 🙄
Aman liseyi hatırlamıyorum bile
ben hatırlıyorum hatta ordan aklımda kalmış 😀
Güzel güzel
normal AaxAa kombinasyonu
Götürüp iade edin o birey
o nasıl oluyor bir sorun var gibi
Normal ama şüpheniz varsa DNA testi yaptırın
Boş ver sen fazla düşünme.
Ailelerde vardır dede de falan
Küçükkwn böyle aık olugor büyütnce değişir
aile büyüklerinde var mı mavi göz
Hayır
Çocuk hastanede karışmış olabilir diye DNA testi yaptık çocuk bizim çıktı
Genetikten gelen bir şey veyatta mutasyon
Ailede kimse mavi gözlü yok
belki de eşin aldatmıştır annesi sen değilsindir
Olabilir 😒
Kafanı yorma sen
bir tıpçıdan cevap beklrsin diye düşünmüştüm oysaki 😅
ikinizde de varmış çekinik gen işte normal
Hmm
@tıpmed ne diyorsun sen ya
biyoloji bilgisi de onu diyo
Aa Aa lisede biyoloji dersine girmeyince olur gibi
senin olduğuna emin misin
Evet
Hastanede karışmış olabilir diye DNA testi yaptık
Normal
Hmm
Eşini aldatıyorsun
Evet
Açıklamayı oku
Tüpçü mavi gözlümü
Olabilir çok normal
Hmm
sonra döner o renk
Döner mi
Evet değişip kahverengi olabilir
Garip bir durum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?